Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 11. 3. 2017!

Na VŠB-TU Ostrava se učí i přes Facebook. Studenti si to pochvalují

Na VŠB-TU Ostrava se učí i přes Facebook. Studenti si to pochvalují
Podle pilotního projektu realizovaného týmem Ekonomické fakulty VŠB - Technické univerzity Ostrava se až 60 % zapsaných studentů aktivně zapojilo do výuky předmětu E-marketing, která byla dostupná také přes sociální síť Facebook. Studenti nejvíce ocenili inovativnost související s využíváním nových technologií ve výuce, osobní přístup pedagogů a možnost komunikovat s nimi online. Následný výzkum mezi studenty předmětu ukázal, že sociální síť Facebook denně využívají.

„Bez ohledu na obor je na sociálních sítích a konkrétně na Facebooku důležité zachovat autentický a neformální přístup ke studentům, na nic si nehrát a mluvit jejich jazykem. Bez zajímavého obsahu není stránka atraktivní. Vyučující by se měli snažit sdílet poutavé a přitažlivé, někdy možná i překvapující příspěvky," říká vedoucí výzkumného týmu Vojtěch Klézl. Univerzální návod, jak se studenty komunikovat na sociálních sítích však dle odborníků neexistuje. Vždy bude záležet na tom, jaké má vysoká škola nebo fakulta zaměření.

Facebooková stránka předmětu E-marketing byla zavedena jako doplněk k osobnímu kontaktu na přednáškách a cvičeních. Až 60 % uživatelů pravidelně „lajkovalo" a komentovalo příspěvky na facebookové stránce E-marketingEkf. Alespoň jednou kliklo na tlačítko „like" 64 % studentů. Sdílet vlastní příspěvky je ale lákalo méně. Asi 17 % z nich bylo výrazněji aktivních a alespoň jednou sdílelo i vlastní příspěvky, videa nebo odkazy na zajímavé tipy.

Studenti byli na stránce nazvané „E-marketing Ekf" upozorňováni na nadcházející přednášky, nacházeli zde odkazy na doplňkové studijní materiály, výsledky hodnocení testů a úkolů. Mohli komentovat, pokládat pedagogům otázky, vzájemně diskutovat a sdílet své vlastní nápady a zajímavé odkazy. „Uživatelé by neměli být aktivitou stránky zahlcováni. Stačí zachovat frekvenci publikování nových příspěvků asi 2-4krát týdně," říká členka výzkumného týmu Pavlína Pawlasová.

Z následného výzkumu mezi studenty předmětu E-marketing vyplynulo, že až 90 % z nich navštíví svůj soukromý profil na sociální síti alespoň pětkrát v týdnu. Více než dvě třetiny (70 %) si pak profil kontrolují dvakrát denně. Osloveni byli všichni studenti studující předmět E-marketing. Výběrový soubor obsahoval odpovědi 115 uživatelů.

Pilotní projekt zavedení a následného zhodnocení přínosu facebookového profilu vyučovaného předmětu E-marketing byl realizován týmem Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Výuka předmětu E-marketing bude tímto nástrojem nadále doplňována.

Facebooková stránka předmětu E-marketing

Youtube kanál předmětu E-marketing

 

 

Vloženo: 30. 3. 2015
Kategorie:  Tiskové zprávy
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět