Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 31. 8. 2023!

Reprezentace zelených barev v Itálii

Reprezentace zelených barev v Itálii
Formula Student uvádí: závody v Itálii.

Tak jako loni i letos jsme vyrazili s našim týmem Formula TU Ostrava na závody v Itálii, které se konaly blízko Parmy na okruhu v městečku Varano de Melegari. Vyrazili jsme v pondělí 22.7. Před příjezdem do Varana jsme si zvedli cestovní náladu návštěvou muzea Ferrari v Maranellu, kde jsme načerpali spoustu inspirace z monopostů F1 a taky legendarních supersportů této značky.

Ve středu ráno jsme byli mezi prvními na registraci a také mezi prvními co vybalovali depo, takže jsme nemuseli nikam spěchat a mohli jsme v klidu zkontrolovat náš prototyp po dlouhé cestě. Vše vypadalo v pořádku, zkusili jsme si nanečisto projít technickou přejímku, která nás čekala další den. Čtvrteční den tedy začal technickou přejímkou, kterou jsme s mírnou nervozitou některých členů prošli bez větších potíží, samozřejmě mírné úpravy byly potřeba, ale nic zásadního. Poté jsme absolvovali tankování a test náklonu, kdy nám vůz naklonili na 60°, přičemž z vozu nesmělo nic vytéct, vypadnout a kola se nesmí odlepit od platformy. Naši „byznysmeni “ už mezitím absolvovali Business Event, statickou disciplínu, kde obhajovali návrh na prodej našeho vozu. Poté následoval Cost Event, nákladová studie našeho prototypu spojena s diskuzí na témata jako recyklace karbonových dílů nebo zátěž na životní prostředí, které se účastní celý team.

Páteční ráno bylo ve znamení řvoucích motorů, kdy nám měřili hluk vozu při volnoběžných a stanovených otáčkách. V tomto testu jsme v prvních pokusech byli lehce nad limitem při stanovených otáčkách, nicméně po menších úpravách jsme se vešli do stanovených mezí a mohli jsme pokračovat na test brzd. Po mírném rozjezdu se musí tvrdě na brzdy a musí se zablokovat všechna čtyři kola. Tento test proběhl bez větších komplikací. Proběhla také hlavní statická disciplína, a to Design Event, kde jsme obhajovali návrh, konstrukci a výrobu naší formule. 

Na konci dne jsme s dobrými pocity ukončili statické disciplíny a kompletní technickou přejímku a tudíž jsme se mohli plně soustředit na tu nejzábavnější část závodů, a to dynamické disciplíny. Už jenom zbývalo připravit si geometrii našeho vozu na akceleraci a jelo se odpočinout do kempu.

 

V sobotu dopoledne jsme mezi prvními vyrazili na akceleraci, sprint na 75 m s pevným startem, kde jde o to dosáhnout nejnižší možný čas. Nejlepší náš čas byl v poslední jízdě, a to 4,10 s na 75 m, což stačilo na 11. místo. Poté proběhla opět změna geometrie a vyrazili jsme do boje na skidpad, kde auto jede dvě kola doprava a dvě doleva a vždy se počítá pouze 2. kolo. Tuto disciplínu naši piloti zvládli na 16. místo. Odpoledne následoval AutoX, bodovaná kvalifikace do hlavního závodu, kvalifikovali jsme se na 7. místě. Věděli jsme, že hlavní závod pojedeme s top týmy a proběhla kompletní kontrola všech částí vozu a příprava na tu nejtěžší dynamickou disciplínu.

 

Uteklo to jako voda a hlavní závod Endurance byl tady. Závod na 24 kol, kde se v polovině střídají jezdci. Závod,  který otestuje jak výdrž pilotů, tak samotného monopostu. Den plný nervozity, jak to celé dopadne. Kolem 14. hodiny jsme vyjeli na trať, auto jelo výborně. Po rychlé výměně pilotů se ovšem zastavilo a nikdo nevěděl, co se děje. Beznaděj. Avšak jako zázrakem se po pár vteřinách opět rozjelo, popadla nás neskutečná radost a jenom jsme doufali, ať dojede do cíle. Bylo to tady, traťoví marshalové odmávli poslední kolo, dojeli jsme! Nastala obrovská radost jak na trati, tak na tribunách. Celý tým měl neskutečnou radost a patří jim obrovská pochvala, že dokázali ve svém volném čase postavit výborné závodní auto a úspěšně reprezentovat školu a partnery. Po Endurance nás ještě čekalo dotankování a výpočet spotřeby. Ve spotřebě jsme se umístili na krásném 4.místě. Celkově za Endurance jsme brali 10. místo, což je výborný výsledek.

Ve statických disciplínách jsme se umístili hodně vysoko. Business Event se nám povedl na krásné 11.místo a Design Event dokonce na 8. místo, což je dosavadní nejlepší umístění teamu v této disciplíně.

Na dlouhé cestě domů jsme zjistili že jsme se umístili celkově na 9. místě, což je pro náš tým zatím nejlepší výsledek.  Doufám, že tyto výsledky budeme udržovat a také zlepšovat. Moc děkujeme našim partnerům, bez kterých by tento výsledek nebyl možný, a také moc děkujeme VŠB-TUO, že ji můžeme reprezentovat na mezinárodním poli. 

Formula Student Czech

V úterý 13. srpna jsme s týmem Formula TU Ostrava vyrazili na české závody Formula Student do Mostu na autodrom. Následující den jsme měli technickou prohlídku, kterou jsme absolvovali s časovou rezervou a mohli jít testovat místní podmínky. Při Engineering Design Reportu jsme obhajovali naši konstrukci specialistům z oboru. Také jsme absolvovali nákladovou studii a prezentaci našeho business plánu.

V pátek a sobotu bylo v plánu konečně pořádné závodění. Začali jsme akceleraci, kterou jsme kvůli podmínek na trati začali na mokrých pneumatikách, tyto časy ovšem nebyly uznány,dostali jsme se tak do časového skluzu a museli akceleraci absolvovat znovu na suchých a okamžitě přejít na skidpadd. Naši piloti si s tím poradili výborně a zajížděli skvělé časy. Odpoledne se jel AutoX, což byla kvalifikace do hlavního závodu. Po zpětné vazbě pilotů  jsme udělali pár změn v nastavení vozu a byli připravení na hlavní závod, piloti zajížděli stabilní rychlé časy a dovezli auto v pořádku do cíle.  Celkově jsme se umístili na 12. místě.

Mnohokrát děkujeme našim partnerům za podporu našeho týmu, jsme rádi že Vás můžeme reprezentovat. Obrovský dík patří naší univerzitě, která nám umožnuje reprezentovat její jméno na světové úrovni.

Nákladová studie: 14. místo

Business plán: 13. místo

Engineering Design: 25. místo

Akcelerace: 11. místo

Skidpadd: 17. místo

Autocross: 19. místo

Endurance: 12. místo

Současně při Endurance se vyhodnocuje spotřeba paliva. V této disciplíně jsme se umístili na 3. místě.  

Vloženo: 27. 8. 2019
Kategorie:  Aktuality
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět