EXCEL ONLINE - MÍRNĚ POKROČILÍ
Termín: 9.-12.2.2021
Místo: online
Registrace
Obsah:
Webinář pro ty, kteří se chtějí naučit běžné uživatelské ovládání a seznámit se s nejčastěji používanými funkcemi a postupy.
NÁLEŽITOSTI ODBORNÝCH TEXTŮ – BAKALÁŘSKÉ/DIPLOMOVÉ/DISERTAČNÍ PRÁCE A OSTATNÍ ODBORNÉ TEXTY
Termín: 11. 2. 2021, 09:00-12:15
Místo: Online
Obsah:
1. Odborný styl – žánrová diferenciace (autorský plurál, atd.)
2. Bezchybná gramatika a pravopis
3. Členění odborného textu (titulky, kompozice aj.)
4. Poznámkový aparát
5. Abstrakt, anotace a resumé
6. Vkládání obrázků a grafů
7. Citace a bibliografické údaje
8. Rejstříky
9. Formální úprava práce
ZMĚNY SMLUVNÍCH ZÁVAZKŮ V REŽIMU VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Termín: 11.2.2021
Místo: online
Obsah:
• Základní zásady ZZVZ ve vztahu ke smluvním závazkům
• Vymezení zadávacích podmínek zaměřené na smluvní podmínky
• Jak správně formulovat předem vyhrazené změny závazku
• Příklady vyhrazených změn z praxe – smlouva o dílo, smlouva
kupní, smlouva o poskytování služeb
• Právní úprava změn závazku ze smlouvy
• Generální klauzule
• Režim de minimis
• Počitatelné vs. nepočitatelné změny
• Režim změny závazku pro nemožnost změny dodavatele
• Vícepráce/méněpráce, problematika vzájemného zápočtu
• Výhrada změny dodavatele – riziková i efektivní
• Ukončení závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku
• Uveřejňovací povinnosti
WORD ONLINE - ZÁKLADNÍ/MÍRNĚ POKROČILÍ
Termín: 16.-17.2.2021
Místo: online
Obsah:
Webinář pro ty, kteří se chtějí naučit běžné uživatelské ovládání a seznámit se s nejčastěji používanými funkcemi a postupy.
ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ S DŮRAZEM NA CIZINCE
Termín: 17.2.2021
Místo: Online
Obsah:
Cílem webináře je seznámit účastníky se systémem zdravotního pojištění pro cizince pobývající na území České republiky. V jeho průběhu budou probrány obě varianty zdravotního pojištění - komplexní (komerční) i veřejné. Důraz bude kladen na jejich specifika a odlišnosti. Součástí semináře jsou i praktické příklady, na kterých bude demonstrováno, jaký druh pojištění mají povinnost mít konkrétní kategorie cizinců.
JAK UCHOPIT VEDOUCÍ POZICI VE VZTAHU KE KOLEGŮM
Termín: 17.2.2021
Místo: online
Obsah.
Stát se vedoucím rovná se naučit se manažerskému řemeslu, a také obhájit svoji roli v týmu. Vedoucí se najednou stává nejen spolupracovníkem, ale nově i vůdcem, motivátorem, navigátorem. Na webináři se dozvíte, co se očekává od vedoucího 21. století, jaké jsou manažerské nástroje a jak správně koučovat svůj tým… Seznámíte se se základními atributy úspěšné komunikace vedoucího a s osvědčenými vzorci vedení týmu. Vyzkoušíte si svoji psychickou odolnost v zátěžových situacích a dozvíte se, jak pracovat se spojenci i odpůrci v týmu.
ŘÍZENÍ RIZIK
Termín: 18.2.2021
Místo: Online
Obsah:
Řízení rizik je integrální součástí každého rozhodování v organizaci. Jedná se o soustavnou činnost, jejímž cílem je omezit pravděpodobnost výskytu rizik, snížit jejich dopad a předcházet tak možným problémům při hospodaření s veřejnými prostředky. Na webináři bude představena Metodika řízení rizik ve veřejné správě, vysvětleno, co to vlastně riziko je a jak by mělo jeho řízení probíhat, aby měl systém řízení rizik v praxi vůbec šanci fungovat a chod organizace pozitivně ovlivnit. Od účastníků se bude očekávat sdílení vlastních zkušeností s řízením rizik.
Obsah:
• Definice rizika
• Modely řízení riziky
• Předpoklady pro řízení rizik
• Identifikace a formulace rizika
• Analýza rizika – stanovení významnosti rizika
• Nápravná opatření
• Sledování a evidence rizik
• Auditní stopa o riziku
DPH PRO VŠ V ROCE 2021
Termín:19.2.2021
Místo: online
Obsah:
Změny sazeb DPH, cestovní služba 2021 a 2022, vyúčtování zálohy na služby při změnách sazeb DPH (přeplatky a nedoplatky), změny ve zdaňování nájmu vybraných nemovitých věcí, prodej zboží na dálku, prodej služeb na dálku, režim jednoho správního místa (MOSS), změny ve vracení nadměrného odpočtu (novela daňového řádu), BREXIT v režimu roku 2021.
TVORBA SPISOVÉHO ŘÁDU A SPISOVÉHO PLÁNU PRAKTICKY
Termín: 24. 2. 2021
Místo: online
Obsah:
V rámci webináře bude nejprve představena literatura k tématu tvorby spisové řádu a obecně k vedení spisové služby s důrazem na její elektronickou formu. Následně budou diskutovány funkce a základní náležitosti spisového řádu vycházející z platných právních předpisů. Stěžejní části webináře budou praktické rady k tvorbě nebo úpravě spisového řádu s poukazem na nejčastější chyby, které se v tomto předpisu objevují. Nejdůležitější přílohou spisového řádu je spisový a skartační plán, k němuž budou podána také doporučení týkající se jeho obsahu a aktualizačních postupů. Zmíněny budou samozřejmě i další typické přílohy spisového řádu.
METODIKA FINANČNÍ KONTROLY
Termín: 25.2.2021
Místo: online
Obsah:
Webinář je zaměřen na nastavení metodiky finanční kontroly na vysoké škole. V průběhu kurzu budou představeny základní principy finanční kontroly, vysvětleny důležité pojmy a rozebrány příklady nastavení finanční kontroly u jednotlivých operací, včetně zpracování ve vnitřní směrnici organizace. Kurz je určen všem administrativním pracovníkům vysokých škol.
ÚČTOVÁNÍ PROJEKTŮ OP VVV
Termín: 2. 3. 2021, 09:00-14:00
Místo: online
Lektor: Ing. Simona Pacáková
Registrace
Obsah:
• Dotace v zákoně 218/2000
• Investiční a neinvestiční náklady
• Krátkodobé a dlouhodobé pohledávky z titulu dotací
• Podrozvahová evidence dotací
• Používání dohadných položek u dotací
• Vykázání rozdílů mezi odhadem a skutečností
• Časové rozpouštění investiční dotace do výnosů
• Vliv technického zhodnocení na časové rozpouštění dotace
• DPH u projektů OP VVV
ONLINE MARKETING – SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Termín: 4. 3. 2021, 10:00-12:30
Místo: Online
Obsah:
• Konkrétní výhody a nevýhody oproti off-line marketingu
• Součást on-line marketingu – Search engine marketing, Social media, Content marketing, E-mailing, PPC marketing, HR marketing, User experience (UX) a Webdesign a jejich využití ve
vysokém školství
• Social media a content marketing
• Nejdůležitější sociální sítě a základy jak v nich pracovat –
Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Twitter, Tik Tok a spol.
• Content marketing – co, komu, proč, jak a kde ukazovat
•.Q&A
ČESKÝ PRAVOPIS: JISTOTY A NOVINKY
Termín: 9. 3. 2021, 09:00-12:15
Místo: Online
Registrace
Obsah:
• Všechny základní pravopisné oblasti;
• Tradiční poučky a řada upozornění na méně známé výjimky;
• Psaní i/y, s/z, mě/mně;
• Psaní velkých písmen, spřežek a cizích slov;
• Základní interpunkční pravidla.
PŘEHLED VYUČOVACÍCH METOD
Termín: 16. 3. 2021, 10:00-13:00
Místo: Online
Obsah:
Jak funguje proces získávání dovedností a co jako učitelé můžete dělat pro to, aby studenti skutečně uměli používat to, co jste je učili. Zažijte několik metod aktivního učení a jak jejich principy využít v praxi. Podívejte se, jak můžete opakovat látku tak, aby byli aktivní pouze studenti.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ PROJEKTŮ
Termín: 11. 3. 2021, 10:00-13:30
Místo: Online
Webinář zaměřený na zvládnutí základních dovednosti při přípravě a realizaci projektů s důrazem na finanční řízení, tedy na zpracování rozpočtu a čerpání prostředků. Dovednosti získané na webináři jsou uplatnitelné ve všech druzích projektů, počínaje menšími interními projekty, a konče projekty operačních programů financovaných z Evropské unie.
EXCEL ONLINE – STŘEDNĚ POKROČILÍ
Termín: 16.-19. 3. 2021, 09:00-12:00
Místo: Online
Obsah:
• Adresace buněk, relativní, absolutní a smíšená adresace a její využití ve vzorcích a funkcích
• Vzorce a funkce, tvorba složitějšího vzorce a jeho kontrola, vložené funkce – účel a použití
• Formuláře v Excelu, účel, tvorba a jednoduchého formuláře
• Podpora rozhodování pomocí programu MS Excel, využití funkcí typu součet s podmínkou, počet a počet s podmínkou,
• Hypertextové odkazy v programu Excel, účel, použití a tvorba
• Datumové a časové funkce programu, finanční funkce, textové funkce programu
ZÁKLADY KOMUNIKACE S NOVINÁŘI
Termín: 18. 3. 2021, 09:00-12:00
Místo: Online
Obsah:
• Na co se hodí a nehodí PR
• Hlavní zásady komunikace s médii
• Jak získat kontakty na správná média a novináře
• Jak napsat a kdy a jak rozeslat tiskovou zprávu
• Jak uspořádat tiskovou konferenci a jak pozvat novináře
• První pomoc: když je průšvih nebo když se něco nedaří
- zásady krizové komunikace
INFLUENCER MARKETING
Termín: 25. 3. 2021, 10:00-13:30
Místo: Online
Obsah:
• Co je to influencer marketing, kdo je a není influencer
• Kdy a proč s influencery spolupracovat
• Kolik stojí spolupráce s influencery
• Vliv influencer marketingu na náš mozek
• Jak správně nastavit měřitelné cíle
• Jak a kde najít a vybrat vhodné influencery
• Jak oslovit influencery a vyjednat podmínky
• Proč je důležité řádně označit spolupráci a reklamu
• Na co si dát pozor před začátkem spolupráce
• Jak optimalizovat výkon kampaně
• Jak spolupráce vyhodnocovat
MS WINDOWS SERVER
Termín: 29.-31. 3. 2021, 09:00-15:00
Místo: Online
Obsah:
• Popis vlastností, novinky MS WINDOWS 2019 server
• Varianty instalace
• Zabezpečení serveru, zálohování a monitoring
• Windows Admin Center - nová metoda pro správu Windows
• Využití PowerShellu pro správu Windows Serveru
• Správa uživatelských účtů (Active Directory, GPO)
• Virtualizace a kontejnery
• SDS („software defined storage“), SDN („soft. defined network“)
• Metody zajištění vysoké dostupnosti serveru
• Vzdálený přístup do sítě ( VPN, Terminal Services Gateway)
• Internet Information Services (www server, FTP server atd.)
• Přechod ze starších verzí Windows Serveru
Kompletní přehled otevřených webinářů naleznete na webových stránkách www.apua.cz.
Kontaktní osoba:
Bc. Michaela Šindelářová, 778 476 859, sindelarova@apua.cz
Mgr. Hana Balabánová, 737 168 246, balabanova@apua.cz