Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 31. 3. 2021!

Přehled zimních webinářů

Přehled zimních webinářů
Vzhledem k epidemiologické situaci bude asociace APUA realizovat většinu vzdělávacích aktivit formou distančního vzdělávání.

 

EXCEL ONLINE - MÍRNĚ POKROČILÍ

Termín: 9.-12.2.2021

Místo: online

Registrace

Obsah:

Webinář pro ty, kteří se chtějí naučit běžné uživatelské ovládání a seznámit se s nejčastěji používanými funkcemi a postupy.

NÁLEŽITOSTI ODBORNÝCH TEXTŮ – BAKALÁŘSKÉ/DIPLOMOVÉ/DISERTAČNÍ PRÁCE A OSTATNÍ ODBORNÉ TEXTY

Termín:   11. 2. 2021, 09:00-12:15

Místo:     Online

Registrace

Obsah:

1. Odborný styl – žánrová diferenciace (autorský plurál, atd.)

2. Bezchybná gramatika a pravopis

3. Členění odborného textu (titulky, kompozice aj.)

4. Poznámkový aparát

5. Abstrakt, anotace a resumé

6. Vkládání obrázků a grafů

7. Citace a bibliografické údaje

8. Rejstříky

9. Formální úprava práce

ZMĚNY SMLUVNÍCH ZÁVAZKŮ V REŽIMU VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK

Termín: 11.2.2021

Místo: online 

Registrace

Obsah:

• Základní zásady ZZVZ ve vztahu ke smluvním závazkům

• Vymezení zadávacích podmínek zaměřené na smluvní podmínky

• Jak správně formulovat předem vyhrazené změny závazku

• Příklady vyhrazených změn z praxe – smlouva o dílo, smlouva
  kupní, smlouva o poskytování služeb

• Právní úprava změn závazku ze smlouvy

• Generální klauzule

• Režim de minimis

• Počitatelné vs. nepočitatelné změny

• Režim změny závazku pro nemožnost změny dodavatele

• Vícepráce/méněpráce, problematika vzájemného zápočtu

• Výhrada změny dodavatele – riziková i efektivní

• Ukončení závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku

• Uveřejňovací povinnosti

WORD ONLINE - ZÁKLADNÍ/MÍRNĚ POKROČILÍ

Termín: 16.-17.2.2021

Místo: online

Registrace

Obsah: 

Webinář pro ty, kteří se chtějí naučit běžné uživatelské ovládání a seznámit se s nejčastěji používanými funkcemi a postupy.

ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ S DŮRAZEM NA CIZINCE

Termín: 17.2.2021

Místo: Online

Registrace

Obsah:

Cílem webináře je seznámit účastníky se systémem zdravotního pojištění pro cizince pobývající na území České republiky. V jeho průběhu budou probrány obě varianty zdravotního pojištění - komplexní (komerční) i veřejné. Důraz bude kladen na jejich specifika a odlišnosti. Součástí semináře jsou i praktické příklady, na kterých bude demonstrováno, jaký druh pojištění mají povinnost mít konkrétní kategorie cizinců.

JAK UCHOPIT VEDOUCÍ POZICI VE VZTAHU KE KOLEGŮM

Termín: 17.2.2021

Místo: online

Registrace

Obsah. 

Stát se vedoucím rovná se naučit se manažerskému řemeslu, a také obhájit svoji roli v týmu.  Vedoucí se najednou stává nejen spolupracovníkem, ale nově i vůdcem, motivátorem, navigátorem. Na webináři se dozvíte, co se očekává od vedoucího 21. století, jaké jsou manažerské nástroje a jak správně koučovat svůj tým…  Seznámíte se se základními atributy úspěšné komunikace vedoucího a s osvědčenými vzorci vedení týmu. Vyzkoušíte si svoji psychickou odolnost v zátěžových situacích a dozvíte se, jak pracovat se spojenci i odpůrci v týmu.

ŘÍZENÍ RIZIK 

Termín: 18.2.2021

Místo: Online 

Registrace 

Obsah:

Řízení rizik je integrální součástí každého rozhodování v organizaci. Jedná se o soustavnou činnost, jejímž cílem je omezit pravděpodobnost výskytu rizik, snížit jejich dopad a předcházet tak možným problémům při hospodaření s veřejnými prostředky. Na webináři bude představena Metodika řízení rizik ve veřejné správě, vysvětleno, co to vlastně riziko je a jak by mělo jeho řízení probíhat, aby měl systém řízení rizik v praxi vůbec šanci fungovat a chod organizace pozitivně ovlivnit. Od účastníků se bude očekávat sdílení vlastních zkušeností s řízením rizik.

Obsah:

• Definice rizika

• Modely řízení riziky

• Předpoklady pro řízení rizik

• Identifikace a formulace rizika

• Analýza rizika – stanovení významnosti rizika

• Nápravná opatření

• Sledování a evidence rizik

• Auditní stopa o riziku

DPH PRO VŠ V ROCE 2021

Termín:19.2.2021

Místo: online 

Registrace

Obsah: 

Změny sazeb DPH, cestovní služba 2021 a 2022, vyúčtování zálohy na služby při změnách sazeb DPH (přeplatky a nedoplatky), změny ve zdaňování nájmu vybraných nemovitých věcí, prodej zboží na dálku, prodej služeb na dálku, režim jednoho správního místa (MOSS), změny ve vracení nadměrného odpočtu (novela daňového řádu), BREXIT v režimu roku 2021.

TVORBA SPISOVÉHO ŘÁDU A SPISOVÉHO PLÁNU PRAKTICKY

Termín: 24. 2. 2021

Místo: online

Registrace

Obsah: 
V rámci webináře bude nejprve představena literatura k tématu tvorby spisové řádu a obecně k vedení spisové služby s důrazem na její elektronickou formu. Následně budou diskutovány funkce a základní náležitosti spisového řádu vycházející z platných právních předpisů. Stěžejní části webináře budou praktické rady k tvorbě nebo úpravě spisového řádu s poukazem na nejčastější chyby, které se v tomto předpisu objevují. Nejdůležitější přílohou spisového řádu je spisový a skartační plán, k němuž budou podána také doporučení týkající se jeho obsahu a aktualizačních postupů. Zmíněny budou samozřejmě i další typické přílohy spisového řádu.

METODIKA FINANČNÍ KONTROLY

Termín: 25.2.2021

Místo: online

Registrace

Obsah: 

Webinář je zaměřen na nastavení metodiky finanční kontroly na vysoké škole. V průběhu kurzu budou představeny základní principy finanční kontroly, vysvětleny důležité pojmy a rozebrány příklady nastavení finanční kontroly u jednotlivých operací, včetně zpracování ve vnitřní směrnici organizace. Kurz je určen všem administrativním pracovníkům vysokých škol.

ÚČTOVÁNÍ PROJEKTŮ OP VVV

Termín:   2. 3. 2021, 09:00-14:00

Místo: online

Lektor:    Ing. Simona Pacáková

Registrace

Obsah:

• Dotace v zákoně 218/2000

• Investiční a neinvestiční náklady

• Krátkodobé a dlouhodobé pohledávky z titulu dotací

• Podrozvahová evidence dotací

• Používání dohadných položek u dotací

• Vykázání rozdílů mezi odhadem a skutečností

• Časové rozpouštění investiční dotace do výnosů

• Vliv technického zhodnocení na časové rozpouštění dotace

• DPH u projektů OP VVV


ONLINE MARKETING – SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Termín:   4. 3. 2021, 10:00-12:30

Místo:     Online

Registrace

Obsah:

• Konkrétní výhody a nevýhody oproti off-line marketingu

• Součást on-line marketingu – Search engine marketing, Social media, Content marketing, E-mailing, PPC marketing, HR marketing, User experience (UX) a Webdesign a jejich využití ve
  vysokém školství

• Social media a content marketing

• Nejdůležitější sociální sítě a základy jak v nich pracovat –
  Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Twitter, Tik Tok a spol.

• Content marketing – co, komu, proč, jak a kde ukazovat

•.Q&A

ČESKÝ PRAVOPIS: JISTOTY A NOVINKY

Termín:   9. 3. 2021, 09:00-12:15

Místo:     Online

Registrace

Obsah:

• Všechny základní pravopisné oblasti;

• Tradiční poučky a řada upozornění na méně známé výjimky;

• Psaní i/y, s/z, mě/mně;

• Psaní velkých písmen, spřežek a cizích slov;

• Základní interpunkční pravidla.

PŘEHLED VYUČOVACÍCH METOD

Termín:   16. 3. 2021, 10:00-13:00

Místo:     Online

Registrace

Obsah:

Jak funguje proces získávání dovedností a co jako učitelé můžete dělat pro to, aby studenti skutečně uměli používat to, co jste je učili. Zažijte několik metod aktivního učení a jak jejich principy využít v praxi. Podívejte se, jak můžete opakovat látku tak, aby byli aktivní pouze studenti.

FINANČNÍ ŘÍZENÍ PROJEKTŮ

Termín: 11. 3. 2021, 10:00-13:30

Místo: Online

Registrace

Webinář zaměřený na zvládnutí základních dovednosti při přípravě a realizaci projektů s důrazem na finanční řízení, tedy na zpracování rozpočtu a čerpání prostředků. Dovednosti získané na webináři jsou uplatnitelné ve všech druzích projektů, počínaje menšími interními projekty, a konče projekty operačních programů financovaných z Evropské unie.

EXCEL ONLINE – STŘEDNĚ POKROČILÍ

Termín:   16.-19. 3. 2021, 09:00-12:00

Místo:      Online

Registrace

Obsah:
• Adresace buněk, relativní, absolutní a smíšená adresace a její využití ve vzorcích a funkcích

• Vzorce a funkce, tvorba složitějšího vzorce a jeho kontrola, vložené funkce – účel a použití

• Formuláře v Excelu, účel, tvorba a jednoduchého formuláře

• Podpora rozhodování pomocí programu MS Excel, využití funkcí typu součet s podmínkou, počet a počet s podmínkou,

• Hypertextové odkazy v programu Excel, účel, použití a tvorba

• Datumové a časové funkce programu, finanční funkce, textové funkce programu

ZÁKLADY KOMUNIKACE S NOVINÁŘI

Termín:   18. 3. 2021, 09:00-12:00

Místo:     Online

Registrace

Obsah:

• Na co se hodí a nehodí PR

• Hlavní zásady komunikace s médii

• Jak získat kontakty na správná média a novináře

• Jak napsat a kdy a jak rozeslat tiskovou zprávu

• Jak uspořádat tiskovou konferenci a jak pozvat novináře

• První pomoc: když je průšvih nebo když se něco nedaří
  - zásady krizové komunikace

INFLUENCER MARKETING

Termín:   25. 3. 2021, 10:00-13:30

Místo:     Online

Registrace

Obsah:

• Co je to influencer marketing, kdo je a není influencer

• Kdy a proč s influencery spolupracovat

• Kolik stojí spolupráce s influencery

• Vliv influencer marketingu na náš mozek

• Jak správně nastavit měřitelné cíle

• Jak a kde najít a vybrat vhodné influencery

• Jak oslovit influencery a vyjednat podmínky

• Proč je důležité řádně označit spolupráci a reklamu

• Na co si dát pozor před začátkem spolupráce

• Jak optimalizovat výkon kampaně

• Jak spolupráce vyhodnocovat

MS WINDOWS SERVER

Termín:   29.-31. 3. 2021, 09:00-15:00

Místo:     Online

Registrace

Obsah:
• Popis vlastností, novinky MS WINDOWS 2019 server

• Varianty instalace

• Zabezpečení serveru, zálohování a monitoring

• Windows Admin Center - nová metoda pro správu Windows

• Využití PowerShellu pro správu Windows Serveru

• Správa uživatelských účtů (Active Directory, GPO)

• Virtualizace a kontejnery

• SDS („software defined storage“), SDN („soft. defined network“)

• Metody zajištění vysoké dostupnosti serveru

• Vzdálený přístup do sítě ( VPN, Terminal Services Gateway)

• Internet Information Services (www server, FTP server atd.)

• Přechod ze starších verzí Windows Serveru

 

Kompletní přehled otevřených webinářů naleznete na webových stránkách www.apua.cz.

Kontaktní osoba:

Bc. Michaela Šindelářová, 778 476 859, sindelarova@apua.cz
Mgr. Hana Balabánová, 737 168 246, balabanova@apua.cz
 

Vloženo: 4. 2. 2021
Kategorie:  Aktuality
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět