Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Platnost příspěvku skončila 31. 12. 2021!

V boji s matikou tě podržíme, vzkazuje Fakulta strojní uchazečům

V boji s matikou tě podržíme, vzkazuje Fakulta strojní uchazečům
Válečná vřava, výbuchy, křik, vojáci. A někde nad horizontem nepřítel – matematika. Záběry jako z válečného filmu jsou ve skutečnosti náborovým spotem, kterým Fakulta strojní vstupuje do závěrečné fáze kampaně V hlavní roli strojař.

Místo granátu přiletí do zákopu kniha matematiky. A namísto Al-Káidy vojáci bojují s Al-Gebrou. Velkolepý náborový spot, jehož myšlenka má reálný základ ve výzkumu mezi zapsanými uchazeči, vznikl v produkci kreativního studia Action Please a pod režisérskou taktovkou Radima Dittricha.

„Myšlenka ztvárnit boj s matikou vznikla na základě odborného průzkumu, jehož výsledky ukazují, že s matikou válčí prakticky každý středoškolák. Proto také potenciální uchazeči váhají s přihláškou na technické obory,“ vysvětluje Dittrich. Výzkum tak klientovi potvrdil jeho dlouhodobé domněnky a agentura mohla pracovat s reálnými daty. „O těchto obavách jsme měli tušení už dlouho, proto u nás také vzniklo Math Support Centrum – místo, kde mohou studenti zadarmo přijít pro radu a na doučování vedené vyučujícími i spolužáky,“ potvrzuje proděkan Fakulty strojní Ivo Hlavatý.

Se založením matematického supportu tak nastal ideální čas na zpracování dlouho chystané myšlenky. „Hlavní poselství spotu směrem k uchazeči zní jasně – neboj se matiky, bojuj. Nebudeš v tom sám, Fakulta strojní bude tvým spojencem až do konce studia,“ vysvětluje režisér. S vědomím, že má klient v ruce trumf, doporučila agentura Action Please video šířit vyjma klasických platforem (Facebook, Instagram, YouTube) také na rychle rostoucí síti TikTok.

Tam se síla insightu potvrdila a reakce cílové skupiny dosáhly nečekaných výšin. „Jednodenní celorepubliková reklama na TikToku měla 2,1 milionu zobrazení, 16 800 liků, přes 500 komentářů, více než 1 100 sdílení a 18,6 % CTR. Na microsite vhlavniroli.cz jsme pak zaznamenali více než 135 tisíc návštěv během jediného dne,“ potvrzuje social media specialist Jakub Kotzot.

„Věděli jsme, že máme v rukou hodně silný insigt. I s omezeným rozpočtem jsme proto nechtěli na ničem šetřit, nic podcenit. Chtěli jsme, aby výsledek vypadal velkolepě. Doufáme, že se nám to povedlo,“ uzavírá režisér Radim Dittrich.

Díky zpracování ve stylu filmového žánru válečný film se navíc myšlenku podařilo napasovat na probíhající kampaň V hlavní roli strojař, která tak mohla vstoupit do své závěrečné a rozhodující fáze. V té se Fakulta strojní VŠB-TUO rozhodla kromě komunikace v onlinu pracovat také s povedenými printy, které rozvezla nejen na střední školy v Moravskoslezském a Olomouckém kraji, ale také do partnerských firem, kde cílí na rodiče. „Věříme, že se studenti ještě do škol na jaře vrátí,“ doufá proděkan Hlavatý, vědom si nelehké pandemické situace. Kampaň pak doplňují také citylighty v 10 městech v obou zmíněných krajích.

Vloženo: 10. 3. 2021
Kategorie:  Aktuality
Útvar: 300 - Děkanát FS
Zpět