1. Marketingové pojetí výrobku. Výrobek na spotřebním trhu. Současné přístupy k výrobku. Vlastnosti a atributy výrobku. Funkce výrobku z pohledu výrobce, obchodníka a spotřebitele.
2. Atributy výrobku a metody jejich analýzy. Klasifikace atributů výrobku. Podstata, cíle a možnosti využití analýzy atributů výrobku. Metody a techniky analýzy atributů výrobku. GAP analýza.
3. Kvalita výrobku. Kvalita jako atribut výrobku. Kvalita výrobku z pohledu spotřebitele. Tvorba a testování kvality výrobku. Monitorování spokojenosti a loajality zákazníků. Legislativní úprava problematiky.
4. Testování kvalitativních charakteristik výrobku. Význam testování výrobků. Zásady testování výrobků. Proces testování výrobků. Klasifikace metod testování výrobků a jejich charakteristika. Kritéria úspěšného výrobku.
5. Obal výrobku. Obal jako atribut výrobku. Funkce, vlastnosti a prvky obalu. Význam obalu pro výrobek na spotřebním trhu. Tvorba a testování obalu. Legislativní úprava problematiky.
6. Značka. Značka jako atribut výrobku. Definice značky, prvky značky, funkce značky. Druhy značek. Tvorba a testování značky. Strategické řízení značky. Legislativní úprava problematiky.
7. Design výrobku. Design jako atribut výrobku. Význam designu pro výrobek, prvky designu. Charakteristické rysy dobrého designu. Tvorba a testování designu. Design a výrobkové strategie.
8. Image výrobku. Základní druhy image a vazby mezi nimi. Tvorba image výrobku. Analýza image. Přínosy pozitivního image.
9. Marketingové pojetí komunikace. Marketingový komunikační mix. Struktura marketingového komunikačního mixu, přístupy k jeho tvorbě. Role jednotlivých prvků mixu. Stěžejní faktory tvorby komunikačního mixu. Strategie mixu. Vybrané vlivy prostředí marketingové komunikace..
10. Reklama. Teoretická východiska a pojetí reklamy, druhy reklamy. Cíle a plánování reklamy. Reklamní sdělení. Plánování médií. Výzkum pro rozhodování o reklamě.
11. Podpora prodeje. Teorie podpory prodeje. Specifika podpory prodeje v rámci komunikačního mixu. Zacílení aktivit podpory prodeje. Nástroje realizace podpory prodeje. Plánování podpory prodeje.
12. Public Relations. Definiční zázemí Public Relations (PR). Cílové skupiny PR. Obsah a funkce PR. Specifické úlohy PR.
13. Přímý marketing. Teorie přímého marketingu (Direct Marketing – DM). Východiska DM. Cíle a užití DM. Nová média pro DM. Plánování DM.
14. Osobní prodej. Podstata a východiska osobního prodeje. Specifická role osobního prodeje v komunikačním mixu. Typologie prodejních sil. Plánování osobního prodeje. Vztahový prodej.
15. Koordinace marketingové komunikace a řízení výrobku v procesu jeho vývoje, zavádění a realizace na trhu.
2. Atributy výrobku a metody jejich analýzy. Klasifikace atributů výrobku. Podstata, cíle a možnosti využití analýzy atributů výrobku. Metody a techniky analýzy atributů výrobku. GAP analýza.
3. Kvalita výrobku. Kvalita jako atribut výrobku. Kvalita výrobku z pohledu spotřebitele. Tvorba a testování kvality výrobku. Monitorování spokojenosti a loajality zákazníků. Legislativní úprava problematiky.
4. Testování kvalitativních charakteristik výrobku. Význam testování výrobků. Zásady testování výrobků. Proces testování výrobků. Klasifikace metod testování výrobků a jejich charakteristika. Kritéria úspěšného výrobku.
5. Obal výrobku. Obal jako atribut výrobku. Funkce, vlastnosti a prvky obalu. Význam obalu pro výrobek na spotřebním trhu. Tvorba a testování obalu. Legislativní úprava problematiky.
6. Značka. Značka jako atribut výrobku. Definice značky, prvky značky, funkce značky. Druhy značek. Tvorba a testování značky. Strategické řízení značky. Legislativní úprava problematiky.
7. Design výrobku. Design jako atribut výrobku. Význam designu pro výrobek, prvky designu. Charakteristické rysy dobrého designu. Tvorba a testování designu. Design a výrobkové strategie.
8. Image výrobku. Základní druhy image a vazby mezi nimi. Tvorba image výrobku. Analýza image. Přínosy pozitivního image.
9. Marketingové pojetí komunikace. Marketingový komunikační mix. Struktura marketingového komunikačního mixu, přístupy k jeho tvorbě. Role jednotlivých prvků mixu. Stěžejní faktory tvorby komunikačního mixu. Strategie mixu. Vybrané vlivy prostředí marketingové komunikace..
10. Reklama. Teoretická východiska a pojetí reklamy, druhy reklamy. Cíle a plánování reklamy. Reklamní sdělení. Plánování médií. Výzkum pro rozhodování o reklamě.
11. Podpora prodeje. Teorie podpory prodeje. Specifika podpory prodeje v rámci komunikačního mixu. Zacílení aktivit podpory prodeje. Nástroje realizace podpory prodeje. Plánování podpory prodeje.
12. Public Relations. Definiční zázemí Public Relations (PR). Cílové skupiny PR. Obsah a funkce PR. Specifické úlohy PR.
13. Přímý marketing. Teorie přímého marketingu (Direct Marketing – DM). Východiska DM. Cíle a užití DM. Nová média pro DM. Plánování DM.
14. Osobní prodej. Podstata a východiska osobního prodeje. Specifická role osobního prodeje v komunikačním mixu. Typologie prodejních sil. Plánování osobního prodeje. Vztahový prodej.
15. Koordinace marketingové komunikace a řízení výrobku v procesu jeho vývoje, zavádění a realizace na trhu.