Skip to main content
Skip header

Diploma Seminar B

* Exchange students do not have to consider this information when selecting suitable courses for an exchange stay.

Course Unit Code116-0326/01
Number of ECTS Credits Allocated3 ECTS credits
Type of Course Unit *Compulsory
Level of Course Unit *Second Cycle
Year of Study *Second Year
Semester when the Course Unit is deliveredSummer Semester
Mode of DeliveryFace-to-face
Language of InstructionCzech
Prerequisites and Co-Requisites Course succeeds to compulsory courses of previous semester
Name of Lecturer(s)Personal IDName
VEL21doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Summary
The aim of the course is to prepare students for elaboration of diploma thesis on given topic. Due to the different focus of the diploma thesis topics and the specificity of the conditions of the individual solutions, the seminar takes the form of individual consultations according to the student's needs and with regard to the stages of the thesis. At this stage, students focus on data collection, data analysis and interpretation. They learn the proper ways to create tables and graphs and other visual objects.
Learning Outcomes of the Course Unit
1. To arrange the theoretical background of diploma thesis.
2. To organize the data collecting.
3. To analyze the collected data.
4. To interpret the results of work analysis.
5. To formulate the conclusions of diploma work.
Course Contents
1. Lectures are not part of the course.
2. Due to the individual focus of the topics of diploma theses and the specificity of the conditions of each solution, consultations are conducted individually according to the needs of the student and the stage of work on the solved diploma project.
Recommended or Required Reading
Required Reading:
References are individual based on the topic of diploma work.
MALHOTRA, Naresh K. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2019. 888 s. ISBN 978-1292265636.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. vyd. Praha: Professional, 2011. 224 s. ISBN 978-80-7431-062-1.
Citační norma ČSN ISO 690:2022 - Bibliografické citace.
Směrnice č. EkF_SME_07_004 děkana EkF VŠB-TU Ostrava o zásadách pro vypracování závěrečných prací [online]. Dostupné z: https://dokumenty.vsb.cz/
Literatura odpovídající tématu diplomové práce.
MALHOTRA, Naresh K. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2019. 888 s. ISBN 978-1292265636.
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. vyd. Praha: Professional, 2011. 224 s. ISBN 978-80-7431-062-1.
Citační norma ČSN ISO 690:2022 - Bibliografické citace.
Směrnice č. EkF_SME_07_004 děkana EkF VŠB-TU Ostrava o zásadách pro vypracování závěrečných prací [online]. Dostupné z: https://dokumenty.vsb.cz/
Recommended Reading:
KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. 136 s. ISBN 978-80-271-0079-8.
ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. 200 s. ISBN 978-80-7502-340-7.
TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy, 2. vyd. Praha: Grada, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. 136 s. ISBN 978-80-271-0079-8.
ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. 200 s. ISBN 978-80-7502-340-7.
TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy, 2. vyd. Praha: Grada, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
Planned learning activities and teaching methods
Seminars, Individual consultations
Assesment methods and criteria
Task TitleTask TypeMaximum Number of Points
(Act. for Subtasks)
Minimum Number of Points for Task Passing
CreditCredit85 85