Skip to main content
Skip header

English Language b/III for FEI - intermediate

* Exchange students do not have to consider this information when selecting suitable courses for an exchange stay.

Course Unit Code712-0126/01
Number of ECTS Credits Allocated2 ECTS credits
Type of Course Unit *Compulsory
Level of Course Unit *First Cycle
Year of Study *Second Year
Semester when the Course Unit is deliveredWinter Semester
Mode of DeliveryFace-to-face
Language of InstructionCzech
Prerequisites and Co-Requisites Course succeeds to compulsory courses of previous semester
Name of Lecturer(s)Personal IDName
FOR40PhDr. Ivona Formánková
LAN20Mark Landry
SLA14Mgr. Karolina Slamová, Ph.D.
CHU01Mgr. Gabriela Chudašová
WLO74Mgr. Andrea Wlochová, Ph.D.
JUR21Mgr. Radka Juříčková, Ph.D.
VYH19Mgr. Martina Rochlová
PEL12Mgr. Barbara Kratochvílová
ZUB0006Mgr. Pavla Zubková
SMU0007Mgr. Kateřina Smutná
TRA0015Mgr. Zuzana Trawinská
ZAP0042Mgr. Andrea Zapletalová
PRE0053Ing. Radim Pretsch
KAR0143PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
SPU0044Mgr. Kateřina Spurná
ZAR0050Bc. Vladimír Žárik, MBA
SWI0018Mgr. Eva Swiechová
MAT0433Mgr. Gabriela Matyášková
ADA0250Mgr. Jana Adámková, Ph.D.
ZOU0025Roman Zouhar
SNI0029Martin Šnicer
ILL0025Mgr. Petr Illík
Summary
The instruction focuses on managing vocabulary, grammar phrases within a set range and preparing for a presentation. A student will be able to discuss basic terminology within the oil industry, talk about technologies for saving the environment, he will manage to read the numbers and elementary mathematical operations.

Learning Outcomes of the Course Unit
The aim is to create a grounding of ESP language with respect to communication skills, i.e. reading, writing, speaking and listening with the output level B1-B2 of the Common European Framework of Reference for Languages.


Course Contents
International Express Upper-intermediate:

1. L5 Gramatika: Budoucí časy
2. L5 Slovní zásoba: vyjadřování budoucnosti (be due to, be about to atd.)
3. L5 Pracovní dovednosti: popis grafu
4. L5 Komunikační záměr: příčiny problémů a jejich řešení; opakovaní a shrnutí lekce 5
5. L6 Gramatika: podmínkové věty
6. L6 Slovní zásoba: práce v zahraničí
7. L6 Pracovní dovednosti: stanovení cílů dle kritérií SMART
8. L6 Komunikační záměr: profesní dráha; opakování a shrnutí lekce 6
9. Odborný technický text 1; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
10. Odborný technický text 2; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
11. Odborný technický text 3; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
12. Odborný technický text 4; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
13. Odborný technický text 5; porozumění textu, diskuze a slovní zásoba
14. Zápočtový test
Recommended or Required Reading
Required Reading:
APPLEBY, Rachel, Frances WATKINS, Duncan LAING a Nina LEEKE. International express: upper-intermediate. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-[2016]. ISBN 978-0-19-459787-6.

APPLEBY, Rachel, Frances WATKINS, Duncan LAING a Nina LEEKE. International express: upper-intermediate. Third edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-[2016]. ISBN 978-0-19-459787-6.


Recommended Reading:
IBBOTSON, M. Professional English in Use Engineering. Cambridge: Cambridge University Press 2009. ISBN 9780521734882.
MURPHY, R. English Grammar in Use 3rd Edition with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2004. ISBN 9780521537629.

IBBOTSON, M. Professional English in Use Engineering. Cambridge: Cambridge University Press 2009. ISBN 9780521734882.
MURPHY, R. English Grammar in Use 3rd Edition with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2004. ISBN 9780521537629.


Planned learning activities and teaching methods
Tutorials
Assesment methods and criteria
Task TitleTask TypeMaximum Number of Points
(Act. for Subtasks)
Minimum Number of Points for Task Passing
Exercises evaluationCredit10 5