Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

11krát na pódiu? O tom se nám ani nesnilo

11krát na pódiu? O tom se nám ani nesnilo
Na tuhle sezónu budou členové týmu Formula TU Ostrava ještě dlouho a rádi vzpomínat. Hned jedenáctkrát během tří závodů doma i v cizině vystoupali na pódium, což se jim nikdy předtím nepoštěstilo. „Když nejlepší týmy světa skandují ‚Ostravo!‘, je to zážitek na celý život,“ shodují se.

O svých ambicích v nadcházející závodní sezóně měl tým jasno už loni na podzim: umístit se pokaždé v TOP 10. A to se studentům z VŠB-TUO povedlo na výbornou. Nejprve se s ostatními týmy poměřili v Holandsku, odkud odjížděli s fantastickým 3. místem v celkovém hodnocení. Překvapili tak nejen sebe, ale i své konkurenty na trati. „Tým ze Stuttgartu, jeden z nejlepších vůbec, za námi po závodech přišel a divil se, kdože to vlastně jsme. Loni o nás ještě neslyšeli a letos už jsme jim šlapali na paty,“ vypráví kapitán ostravského týmu Lukáš Kapera.

Na domácí půdě v Mostě tým skončil těsně pod pódiem, ale skvělými výsledky z dílčích disciplín – především těch statických – potvrdil letošní formu. „Ve statických soutěžích jsme se hodně posunuli. V Česku i Nizozemsku jsme se dostali do finále disciplíny engineering design, v Chorvatsku jsme byli pátí a před námi se umístily jen německé týmy, které soutěží už s dvacátými generacemi vozů,“ vysvětluje člen týmu David Srníček s tím, že poslední závod na jihu Evropy byl tím úplně nejtěžším. Podle Davida se do Chorvatska sjely nejlepší týmy z celého světa, takže konkurenci měl tým pod záštitou Fakulty strojní VŠB-TUO a Institutu dopravy opravdu velkou. „Navíc šlo o poslední závod sezóny, všechny ‚dětské nemoci‘ už týmy vychytaly. Byl to čistý racing,“ říká Srníček.

 

Tým přesto skončil v polovině žebříčku na 8. místě, což v tak velké konkurenci členové hodnotí jako super výsledek. V Chorvatsku se týmu nedařilo v královské disciplíně endurance, kterou kvůli závadě na řazení nedojeli. Nebýt této poruchy, umístili by se podle kapitána Lukáše Kapery tak o čtyři místa v celkovém hodnocení výš. „Dvě zatáčky od cíle nám došlo palivo, protože jsme kvůli poruše na řazení jeli jen na jednu rychlost, což mělo vliv na otáčky i spotřebu. Auta jsou vyvíjena na hranu, nikdo nevozí benzín navíc,“ popisuje David Srníček a jedním dechem dodává, že je to zkušenost, ze které se do další sezóny poučí. „O tom závodění je. Může se stát cokoli,“ říká. Se startem semestru týmu začíná nová sezóna. Nejprve je ale potřeba zhodnotit tu končící. „Vector 07 je dobré auto, má ale své limity. Víme, že může zrychlit, že v něm ještě něco je. Na papíře je rychlejší než na trati,“ shodují se členové týmu David a Lukáš. Do nové sezóny vstupují se spousty nápadů, které si však zatím chtějí nechat pro sebe. Jisté ale je, že budou hledat nové členy. „Vítáme každého, koho baví motorsport. Nebojte se napsat nebo přijít na nábor,“ vzkazují. Pokud chcete být u dalších triumfů týmu Formula TU Ostrava, napište na .   

 

Text: Mgr. Lada Dittrichová

Foto: Karel Juchelka, člen týmu Formula TU Ostrava

Vloženo: 7. 11. 2022
Kategorie:  Aktuality
Zadal:  Administrátor
Útvar: 9920 - Vztahy s veřejností
Zpět