MOKRÁ, Kateřina; HORVÁTHOVÁ, Petra and KAUEROVÁ, Lenka. The Level of Health and Safety Promotion in Workplaces of Czech Family-Owned Manufacturing Firms: A Case Study. Online.
Journal of human resource management. 2021, Vol. XXIV, no. 1/2021, p. 12-27. ISSN 2453-7683. Available from:
https://www.jhrm.eu/category/2021_1/.
Detail CHALUPOVA, Martina; ROJIK, Stanislav; KOTOUCKOVA, Hana and KAUEROVÁ, Lenka. Food Labels (Quality, Origin, and Sustainability): The Experience of Czech Producers. Online.
Sustainability. 2021, Vol. 13, no. 1. ISSN 2071-1050. Available from:
https://www.mdpi.com/2071-1050/13/1/318.
Detail HORVÁTHOVÁ, Petra; VELČOVSKÁ, Šárka; KAUEROVÁ, Lenka and LARSEN, Friðrik Rafn. Evaluation of Key Positions and Employees Management Level in Manufacturing Industry-The Czech Case. Online.
Sustainability. 2020, Vol. 12, no. 1, p. 242. ISSN 2071-1050. Available from:
https://www.mdpi.com/2071-1050/12/1/242/htm.
Detail ROJÍK, Stanislav; PILAŘ, Ladislav; KAUEROVÁ, Lenka and PROKOP, Martin. Recognition of the Regional Food Brand “Regionální potravina Jihomoravský kraj” by Consumers in the Region of South Moravia.
Littera Scripta. 2016, Vol. 9, no. 1, p. 111-123. ISSN 1805-9112.
Detail CHLEBIŠOVÁ, Eva; KAUEROVÁ, Lenka and KYZEKOVÁ, Jana. The Analysis of Attitudes of Entrepreneurs in Moravian-Silesian Region toward Electric Vehicles Utilization.
ECON '11. 2011, Vol. 20, no. 2, p. 102-110. ISSN 1803-3865.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. The New Economy and Customer Relationship Management.
Ekonomické rozhľady. 2008, Vol. 37, no. 1, p. 109-120. ISSN 0323-262X.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and MIKŠOVSKÝ, Přemysl. Nové trendy v podnikovém nákupu.
Ekonomika a manažment. 2008, Vol. 5, no. 1, p. 31-39. ISSN 1336-3301.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. The New Economy and Customer Relationship Management.
ECON 07. 2007, Vol. 14, no. 1, p. 74-84. ISSN 0862-7908.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. The New Economy and Customer Relations Management.
Ekonomické rozhĺady 2007. 2007, Vol. 1, no. 1, p. 1-10. ISSN 0323-262X.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and SIWKOVÁ, Markéta. The Implementation of CRM in the Czech Environment.
ECON 2006. 2006, Vol. 13, no. 6, p. 75-84. ISSN 0862-7908.
Detail KAUEROVA, Lenka and VILAMOVÁ, Šárka. Regulations for the protection of Economic Competition in the EU and the Czech Republic.
ECON'03. 2004, Vol. 10, no. 10, p. 187-193. ISBN 80-248-0479-4.
Detail KAUEROVA, Lenka and VILAMOVÁ, Šárka. Regulations for the protection of Economic Competition in the EU and the Czech Republic.
ECON. 2003, Vol. 10, no. 1, p. 178-193. ISSN 0862-7908.
Detail KAUEROVA, Lenka and VILAMOVÁ, Šárka. Připravenost podnikatelského prostředí Moravskoslezského kraje na vstup do EU.
Marketing & komunikace. 2002, no. 4, p. 12-13. ISSN 1211-5622.
Detail KAUEROVA, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. Diagnostické přístupy k marketingu firmy.
ECON. 1998, Vol. 1998, no. 1, p. 50-61.
Detail KAUEROVA, Lenka. Je reálné obchodovat s východní Afrikou.
Obchodník. 1998, Vol. 6, no. 3, p. 38-40. ISSN 1210-6178.
Detail KAUEROVA, Lenka. Factoring jako metoda financování exportních pohledávek Daně a právo v praxi.
Daně a právo v praxi. 1996, Vol. 1996, no. 6, p. 2-5.
Detail KAUEROVA, Lenka. Financování exportních pohledávek formou factoringu a jeho vliv na bilancování podniku.
Daňová a hospodářská kartotéka č. 4. 1996, Vol. 4, no. 4, p. 27-31. ISSN 1210-6739.
Detail ROJÍK, Stanislav; KAUEROVÁ, Lenka; PILAŘ, Ladislav and CHMELAŘOVÁ, L. Regional Product Labelling System Znojemsko Regionální Produkt From The Point Of Consumer.
American Journal of Theoretical and Applied Business. 2018, Vol. 4, no. 4. ISSN 2469-7834.
Detail ZAJAROŠOVÁ, Markéta and KAUEROVÁ, Lenka. Customer Relationship Management: Evaluating Key Factors Affecting the Implementation Success.
Journal of Management and Business: Research and Practice. 2013, Vol. 5, no. 2, p. 65-79. ISSN 1338-0494.
Detail KAUEROVA, Lenka. Podniková diagnostika, díl A, B, C.
Národně vzdělávací fond Praha. 1997, Vol. 1997, no. 0, p. 1-3.
Detail KAUEROVÁ, Lenka. Analysis of the Marketing Environment of Turkey. In:
Turkish-Czech Cross-Border Trade Infrastructure: Ensuring The Door Between Central and Eastern Europe and The Near East Remains Open. Haag: Lex Lata, 2024. p. 31-44. ISBN 978-90-833234-6-6.
Detail BĚLOHLÁVEK, Alexander. Airspace, its Limitations and Significance of "Bosphorus Region" in the Time of Crisis. In:
Turkish-Czech cross-border trade infrastructure: ensuring the door between Central and Eastern Europe and the Near East remains open. Haag: Lex Lata, 2024. p. 13-29. ISBN 978-90-833234-6-6.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM) ? praktické využití. In:
Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM) ? praktické využití. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, OPF Karviná, 2007. p. 1-102. ISBN 978-80-7248-451-5.
Detail KAUEROVA, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. Marketingový management. In:
Podniková diagnostika. Ostrava: Tandem, 1998. p. 191-211. ISBN 80-90-21674-9.
Detail KAUEROVA, Lenka. Vybrané problémy implementace marktingu. In:
Úloha marketingu v rámci začlenění regionu do EU. Ostrava: Česká marketingová společnost, 1998. p. 8-12.
Detail KAUEROVA, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. Diagnostické přístupy k marketingu firmy. In:
ECON. Ostrava: VŠB - TU Ostrava, 1997. p. 126-132. ISSN 0862-7908.
Detail KAUEROVA, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. Aplikace diagnostických přístupů v podnikání. In:
Metody a techniky diagnostikování podniku. Ostrava: Akademie J.A.Komenského, 1997. p. 41-62.
Detail KAUEROVA, Lenka. Volba zahraničních trhů. In:
Sborník Mezinárodní vědecké konference k 20.výročí EKF VŠB. Ostrava: VŠB - TU Ostrava, 1997. p. 23-34. ISBN 80-7078-455-5.
Detail KAUEROVA, Lenka and SVOBODOVÁ, Hana. Marketing a diagnostika podniku. In:
Sborník Mezinárodní vědecké konference. Praha: VŠE Praha, 1996. p. 42-52.
Detail TRECHOVÁ, Nicole and KAUEROVA, Lenka. Marketingový plán prodeje strojů pro výrobu rámové obuvi ZPS-SM, a. s. Zlín. In:
Sborník mezinárodní věd. konference,sekce marketing a obchod. Ostrava: katedra marketingu a obchodu EkF VŠB-TU Ostrava, 1995. p. 79-87.
Detail HORVÁTHOVÁ, Petra; MOKRÁ, Kateřina and KAUEROVÁ, Lenka. Workplace Health and Safety Promotion in Public Administration Organizations. In:
Public Economics and Administration 2021 : proceedings of the 14th international scientific conference : 8th September 2021, Ostrava, Czech Republic. 2021. p. 144-157. ISBN 978-80-248-4580-7.
Detail ZAJAROŠOVÁ, Markéta; FICERIOVÁ, Slavomíra and KAUEROVÁ, Lenka. IMPACT OF THE COVID-19 PANDEMIC ON ENGAGEMENT OF THE TOURIST INFORMATION CENTRE'S FACEBOOK PAGE. In:
Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference Marketing Identity 2020: COVID-2.0 : 11.11.2021, Trnava, Slovensko. 2020. p. 640-649. ISBN 978-80-572-0107-6.
Detail ROJIK, Stanislav; PILAR, Ladislav; CHALUPOVA, Martina; KAUEROVÁ, Lenka; PROKOP, Martin and RUPPRICHOVA, Tereza. THE POSITION OF THE CESKOSASKE SVYCARSKO REGIONAL PRODUCT BRAND AMONG CONSUMERS. In:
Proceedings of the 28th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXVIII. Business Scale in Relation to Economics. 2019. p. 241-247. ISBN 978-80-213-2973-7.
Detail HORVÁTHOVÁ, Petra; DAVIDOVÁ, Marcela; KAUEROVÁ, Lenka and KASHI, Kateřina. Identification, Development and Retention of Talented Employees in the Field of Brownfields. In:
5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts : SGEM 2018 : conference proceedings : 26 August - 01 September, 2018, Albena Co., Bulgaria. Volume 5. Issue 1.5. 2018. p. 475-486. ISBN 978-619-7408-65-2.
Detail HEINISCH, Martin and KAUEROVÁ, Lenka. The Analysis of the Influence of the Number of Invited Sellers on their Participation and on their Bid Reduction in the English Reverse Auction. In:
Management 2018 : VII. international scientific conference : Management and the World in Motion, Challenges, Opportunities and Threats : Spa Nový Smokovec - Congress Centre, High Tatras, Slovak Republic, 25-29 September 2018. 2018. ISBN 978-80-8165-300-1.
Detail MARUSKINOVA, Katarina; ROJIK, Stanislav; FULNECKOVA ROJIK, Pavlina and KAUEROVÁ, Lenka. THE COMPETITIVENESS OF NORTH AFRICAN TOURISM DESTINATIONS VIS-A-VIS THE ARAB SPRING AND TERRORIST ATTACKS ON TOURISTS. In:
Proceedings of 10th annual international scientific conference Competition = Sborník příspěvků z 10. ročníku mezinárodní vědecké konference Konkurence : 17th - 18th May 2018, Jihlava, Czech Republic. 2018. p. 241-248. ISBN 978-80-88064-37-4.
Detail ROJIK, Stanislav; CHALUPOVA, Martina; TUCKOVA, Karolina; KAUEROVÁ, Lenka; PROKOP, Martin and RUPPRICHOVA, Tereza. BRAND OF QUALITY AND ORIGIN REGIONÁLNÍ POTRAVINA ÚSTECKÝ KRAJ BY VIEW OF CUSTOMERS. In:
Proceedings of the 27th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXVII. Food Safety – Food Security. 2018. p. 284-290. ISBN 978-80-213-2890-7.
Detail ROJÍK, Stanislav; KAUEROVÁ, Lenka; PILAŘ, Ladislav; CHALUPOVÁ, Martina and PROKOP, Martin. Regional Product Labelling System Znojemsko Regionální Produkt From The Point Of Consumer Behaviour's View. In:
Marketing identity: brands we love – part II : proceedings from the international scientific conference : November 8-9, 2016, Trnava, Slovak Republic. 2016. p. 404-414. ISBN 978-80-8105-841-7.
Detail ZAJAROŠOVÁ, Markéta and KAUEROVÁ, Lenka. Applying Correlation Analysis for Evaluating the CRM Performance on the Metallurgy Market. In:
METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials: conference proceedings : May 21st-23rd 2014, hotel Voroněž I, Brno, Czech Republic, EU. 2014. p. 1496-1502. ISBN 978-80-87294-54-3.
Detail ZAJAROŠOVÁ, Markéta and KAUEROVÁ, Lenka. Applying Analytic Hierarchy Process to Supplier Selection. In:
Managing and Modeling of Financial Risks : 7th international scientific conference : proceedings : 8th-9th September 2014, Ostrava, Czech Republic. [Part I-III]. 2014. p. 873-879. ISBN 978-80-248-3631-7.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and MIHOKOVÁ, Martina. Vnímání reklamy odbornou marketingovou veřejností. In:
Kulturní aspekty české a evropské reklamy. 2008. p. 16-29. ISBN 978-80-7318-672-2.
Detail SVOBODOVÁ, Hana and KAUEROVA, Lenka. Vybrané problémy implementace CRM. In:
Finance a účetnictví ve vědě, výuce a praxi. 2005. p. 80-84. ISBN 80-7318-228-2.
Detail KAUEROVA, Lenka. Podnikatelské prostředí EU a jeho vliv na strategii firmy. In:
Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti III. 2004. p. 58-63. ISBN 80-213-1162-2.
Detail KAUEROVÁ, Lenka and HLUCHNÍKOVÁ, Miluše. Podstata rizikového kapitálu a jeho význam pro rozvoj podniku. In:
Vybrané aspekty vývoje české ekonomiky. 2004. p. 57-63. ISBN 80-248-0534-0.
Detail KAUEROVA, Lenka. Podnikatelské prostředí EU a jeho vliv na strategii firmy. In:
Význam marketingu a obchodu pro zvyšování konkurenceschopnosti v rámci sjednocené Evropy. 2004. p. 7-11. ISBN 80-7329-076-6.
Detail KAUEROVA, Lenka and VILAMOVÁ, Šárka. Vývoj pravidel ochrany hospodářské soutěže v EU a jejich komparace s pravidly ochrany hospodářské soutěže v ČR. In:
Sborník výsledků výzkumu katedry marketingu a obchodu 2003. 2003. p. 7-15. ISBN 80-7329-047-2.
Detail KAUEROVA, Lenka. Globalizační proces a jeho důsledky pro obchod. In:
Marketing a obchod na přelomu tisíciletí. 2002. p. 43-46. ISBN 80-7329-012-X.
Detail KAUEROVA, Lenka and VILAMOVÁ, Šárka. Výzkum připravenosti podnikatelských subjektů moravskoslezského regionu na vstup České republiky do Evropské unie. In:
Připravenost českých podnikatelských subjektů na vstup do Evropské unie. 2002. p. 123-128. ISBN 80-245-0324-7.
Detail