Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2019/2020

Řízení výkonnosti podniku

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 115-0329/02
Zkratka ŘVP
Název předmětu česky Řízení výkonnosti podniku
Název předmětu anglicky Management of Business Performance
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu prof. Ing. Petr Šnapka, DrSc.

Osnova předmětu

1. Pojetí výkonnosti podniku a jejího kriteriálního vymezení:
- Charakteristika různých přístupů k pojetí výkonnosti podniku.
- Definování kriterií a ukazatelů pro měření a hodnocení výkonnosti
podniku.

2. Postup analýzy výkonnosti podniku:
- Systémové kroky pro analýzu výkonnosti podniku.
- Systémová strukturalizace podniku a informací pro účely měření úrovně
a hodnocení jeho výkonnosti.

3. Použitelné metody pro měření úrovně a hodnocení výkonnosti podniku:
- Charakteristika metod a analytických prostředků pro měření a hodnocení
výkonnosti podniku (metoda BSC, EFQM Excelent Model, Čistá současná hodnota
růstových příležitostí (PVGO) a další hodnotové metody.)
- Srovnání aplikačních možností a informačních přínosů použitelných
metod hodnocení výkonnosti podniku.

4. Postup aplikace metod měření a hodnocení výkonnosti podniku:
- Systém postupu aplikace měření a hodnocení výkonnosti podniku použitím
určité metody.
- Program pro integrování systému měření a hodnocení výkonnosti do
systému řízení podniku.

5. Prezentace případových studií měření a hodnocení výkonnosti podniku
při použití různých metod.

6. Zásady a praktické postupy v řízení výkonnosti podniku:
- Formování řídících rozhodnutí (opatření) k řešení nedostatků ve
výkonnosti podniku a jejího zvyšování.
- Řešení otázek motivace zaměstnanců k participaci na řízení výkonnosti
podniku.

Povinná literatura

KAPLAN, R. S.; NORTON, D. P. Efektivní systém řízení strategie: nový nástroj zvyšování výkonnosti a vytváření konkurenční výhody. Přel. I. GRUSOVÁ. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-203-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. et al. Diferencované řízení vztahů se zákazníky: moderní strategie růstu výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
PARMENTER, D. Klíčové ukazatele výkonnosti: rozvíjení, implementování a využívání vítězných klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI). Přel. I. PETRAŠOVÁ. Praha: Česká společnost pro jakost, 2008. ISBN 978-80-02-02083-7.
PAVELKOVÁ, D.; KNÁPKOVÁ, A. Výkonnost podniku z pohledu finančního manažera. 2. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Linde, 2009. ISBN 978-80-86131-85-6.
ŠOLJAKOVÁ, L.; FIBÍROVÁ, J. Reporting. 3. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2759-2.
UČEŇ, P. Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení: příručka pro manažery a podnikatele, identifikace potenciálu zlepšení, tvorba firemní strategie, měření výkonnosti procesů, výpočet návratnosti projektů, praktické návody a příklady. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2472-0.
WAGNER, J. Měření výkonnosti: jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2924-4.

Doporučená literatura

COPELAND, T., KOLLER, T., MURRIN, T. Stanovení hodnoty firmy. Praha: Victoria, 1993.
HIGGINS, R. C. Analýza pro finanční management. Praha: Grada, 1997.
PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1996. ISBN 80-85605-12.