Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2014/2015

Management turistické destinace

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 115-0346/01
Zkratka MTD
Název předmětu česky Management turistické destinace
Název předmětu anglicky Touristic Destination´s Management
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu doc. Ing. Václav Lednický, CSc.

Osnova předmětu

1. Úvod do problematiky - seznámení s významem cestovního ruchu, základními pojmy, literaturou.
2. Definování turistické destinace, její charakteristické vlastnosti a její význam i důležitost.
3. Analýza vlivu cestovního ruchu na územní celek v podobě ekonomické, sociální, kulturní, rozvojoví, devastující.
4. Podstata vzájemných vztahů provozovatelů cestovního ruchu v turistické destinaci, vazba a spolupráce s orgány a organizacemi veřejného sektoru státní správy i samosprávy), charakteristika podnikatelských subjektů v destinaci - s převahou malých a středních podniků
5. Zásady založení i řízení turistické destinace, tvorba turistické destinace přeshraničního typu
6. Základní manažerské funkce a jejich postavení při řízení turistické destinace
7. Specifické manažerské funkce využitelné v řízení turistické destinace - metoda PPP, postupy partnerství, tvorba klastrů.
8. Strategie turistické destinace
9. Marketing turistické destinace
10. Základní charakteristika krajiny a jejích typů i využití v turismu - městská krajina, venkov, devastované oblasti, chráněné krajinné oblasti a národní parky.
11. Metody územního plánování.

Povinná literatura

BORUTA, Tomáš. Management a marketing destinace cestovního ruchu [CD]. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2007. ISBN 978-80-7368-348-1 .
LEDNICKÝ, Václav a JACEK Pyka. Management turistické destinace. Karviná: Slezská univerzita, 2011. ISBN 978-80-7248-637-3.
LEDNICKÝ, Václav, Jiří VANĚK a Jacek PYKA. Možnosti využití klastrů v cestovním ruchu. Karviná: OPF SU, 2008. ISBN 978-80-724-508-6.
NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. Praha: Wolters Kluwer, 2011. ISBN 978-80-7357-673-8.
NOVACKÁ, Ľudmila et al. Cestovní ruch, technika služieb, delagáta sprievodca. Bratislava: EKONÓM, 2010. ISBN 978-80-225-2982-2 .
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a inormační systém destinace. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.

Doporučená literatura

HESKOVÁ, Marie et al. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-948-3.
HOLEŠINSKÁ, Adéla. Destinační management aneb jak řídit turistickou destinaci. Brno: ESF MU, 2007. ISBN 978-80-210-4500-2 .
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing: destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4.
NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. Praha: VŠH, 2010. ISBN 978-80-87411-08-7 .
VAJČNEROVÁ, Ida. Destinační management. Brno: Mendlova universita, 2009. ISBN 978-80-7375-333-7 .
VAŠKO, Martin. Cestovní ruch a regionální rozvoj. Praha: Oeconomica, 2002. ISBN 80-245-0445-6.