1. Úvod do marketingového mixu.
* Historie marketingového mixu, definice, modely marketingového mixu, zásady
tvorby marketingového mixu pro marketéra.
2. Marketingové pojetí výrobku.
* Výrobkové koncepce, výrobkové analýzy, výrobkový mix, výrobkové strategie.
3. Komplexní přístup k vývoji nových výrobků.
* Typy a kategorie nových výrobků, faktory neúspěchu vývoje nových výrobků,
příčiny ztrátovosti, organizace vývoje nových výrobků.
4. Proces vývoje nových výrobků.
* Vyhledávání nápadů, třídění nápadů, vývoj a testování koncepce, vývoj
marketingové strategie, obchodní analýzy, vývoj výrobku a testování výrobku,
testování trhu, komercionalizace.
5. Cyklus tržní životnosti výrobku.
* Modely cyklu tržní životnosti, fáze cyklu tržní životnosti, proces adaptace
spotřebitele, životní cyklus poptávky, poptávky technologie, výrobkových forem
a značky.
6. Marketingové strategie v jednotlivých fázích cyklu tržní životnosti.
* Marketingové strategie v etapě zavádění, v etapě růstu, zralosti a poklesu,
kritika teorie cyklu tržní životnosti, trendy v životních cyklech výrobků.
7. Cena a cenová politika.
* Definice, legislativa, specifika ceny v marketingovém mixu, cenový mix,
vztah
ceny a typu tržní struktury, vymezení cenové politiky firmy.
8. Proces stanovení ceny v marketingově řízené firmě.
* Fáze procesu stanovení ceny, cíle cenové politiky firmy, strategie cenové
politiky firmy, analýza nákladů, nabídky a poptávky, stanovení prvotní výše
ceny.
9. Nákladové metody tvorby cen.
* Přístup náklady plus, kalkulace úplných nákladů, metody úplných kalkulací,
metody neúplných kalkulací.
10. Tržní metody tvorby cen.
* Přehled a rozdělení metod, vztah cenového výzkumu a tržních metod tvorby
cen,
metody orientované na konkurenci, metody orientované na zákazníka.
11. Přizpůsobení ceny podmínkám trhu.
* Operativní tvorba cen, řešení dopravného v ceně, cenové slevy a srážky,
propagační a diskriminační tvorba cen, oceňování výrobkového mixu.
12. Marketingová komunikace.
* Pojetí marketingové komunikace, marketingový komunikační mix, problematika
marketingové komunikace na českém trhu, modely marketingové komunikace.
13. Strategie marketingové komunikace.
* Druhy a proces tvorby komunikační strategie, situační analýza, cíle
marketingové komunikace, rozpočet, komunikační mix a jeho koordinace s jinými
nástroji marketingu.
14. Reklama.
* Funkce, vlastnosti, druhy, reklamní plánování, orgány pro reklamu, etické
kodexy, reklamní praxe.
15. Podpora prodeje, Public Relations.
* Definice a zaměření podpory prodeje, cílové skupiny, základní nástroje
podpory prodeje, plánování podpory prodeje, funkce a cíle Public Relations.
16. Přímý marketing, osobní prodej.
* Podstata a nástroje přímého marketingu, informační databáze pro přímý
marketing, pozice osobního prodeje v komunikačním mixu, principy osobního
prodeje, vytváření prodejních týmů.
17. Distribuce jako místní faktor marketingu.
* Proces distribuce, teorie distribučních kanálů, role prostředníků a
zprostředkovatelů, typy distribuční struktury.
18. Rozhodování o distribuci.
* Oblasti strategického rozhodování o distribuci, cíle distribuce, distribuční
strategie, postup projektování struktury distribučního kanálu.
19. Fyzická distribuce.
* Fyzická distribuce a distribuční logistika, cíle, činnosti a náklady fyzické
distribuce, parametry logistických distribučních služeb.
20. Distribuční systémy.
* Definice a podstata, přehled, vertikální distribuční systémy, horizontální
distribuční systémy, lokalizace nákupních center.
21. Distribuční analýza.
* Numerická distribuce, indikátor velikosti, vážená distribuce, podíl na
prodeji, podíl na tržbách, tržní podíl.
* Historie marketingového mixu, definice, modely marketingového mixu, zásady
tvorby marketingového mixu pro marketéra.
2. Marketingové pojetí výrobku.
* Výrobkové koncepce, výrobkové analýzy, výrobkový mix, výrobkové strategie.
3. Komplexní přístup k vývoji nových výrobků.
* Typy a kategorie nových výrobků, faktory neúspěchu vývoje nových výrobků,
příčiny ztrátovosti, organizace vývoje nových výrobků.
4. Proces vývoje nových výrobků.
* Vyhledávání nápadů, třídění nápadů, vývoj a testování koncepce, vývoj
marketingové strategie, obchodní analýzy, vývoj výrobku a testování výrobku,
testování trhu, komercionalizace.
5. Cyklus tržní životnosti výrobku.
* Modely cyklu tržní životnosti, fáze cyklu tržní životnosti, proces adaptace
spotřebitele, životní cyklus poptávky, poptávky technologie, výrobkových forem
a značky.
6. Marketingové strategie v jednotlivých fázích cyklu tržní životnosti.
* Marketingové strategie v etapě zavádění, v etapě růstu, zralosti a poklesu,
kritika teorie cyklu tržní životnosti, trendy v životních cyklech výrobků.
7. Cena a cenová politika.
* Definice, legislativa, specifika ceny v marketingovém mixu, cenový mix,
vztah
ceny a typu tržní struktury, vymezení cenové politiky firmy.
8. Proces stanovení ceny v marketingově řízené firmě.
* Fáze procesu stanovení ceny, cíle cenové politiky firmy, strategie cenové
politiky firmy, analýza nákladů, nabídky a poptávky, stanovení prvotní výše
ceny.
9. Nákladové metody tvorby cen.
* Přístup náklady plus, kalkulace úplných nákladů, metody úplných kalkulací,
metody neúplných kalkulací.
10. Tržní metody tvorby cen.
* Přehled a rozdělení metod, vztah cenového výzkumu a tržních metod tvorby
cen,
metody orientované na konkurenci, metody orientované na zákazníka.
11. Přizpůsobení ceny podmínkám trhu.
* Operativní tvorba cen, řešení dopravného v ceně, cenové slevy a srážky,
propagační a diskriminační tvorba cen, oceňování výrobkového mixu.
12. Marketingová komunikace.
* Pojetí marketingové komunikace, marketingový komunikační mix, problematika
marketingové komunikace na českém trhu, modely marketingové komunikace.
13. Strategie marketingové komunikace.
* Druhy a proces tvorby komunikační strategie, situační analýza, cíle
marketingové komunikace, rozpočet, komunikační mix a jeho koordinace s jinými
nástroji marketingu.
14. Reklama.
* Funkce, vlastnosti, druhy, reklamní plánování, orgány pro reklamu, etické
kodexy, reklamní praxe.
15. Podpora prodeje, Public Relations.
* Definice a zaměření podpory prodeje, cílové skupiny, základní nástroje
podpory prodeje, plánování podpory prodeje, funkce a cíle Public Relations.
16. Přímý marketing, osobní prodej.
* Podstata a nástroje přímého marketingu, informační databáze pro přímý
marketing, pozice osobního prodeje v komunikačním mixu, principy osobního
prodeje, vytváření prodejních týmů.
17. Distribuce jako místní faktor marketingu.
* Proces distribuce, teorie distribučních kanálů, role prostředníků a
zprostředkovatelů, typy distribuční struktury.
18. Rozhodování o distribuci.
* Oblasti strategického rozhodování o distribuci, cíle distribuce, distribuční
strategie, postup projektování struktury distribučního kanálu.
19. Fyzická distribuce.
* Fyzická distribuce a distribuční logistika, cíle, činnosti a náklady fyzické
distribuce, parametry logistických distribučních služeb.
20. Distribuční systémy.
* Definice a podstata, přehled, vertikální distribuční systémy, horizontální
distribuční systémy, lokalizace nákupních center.
21. Distribuční analýza.
* Numerická distribuce, indikátor velikosti, vážená distribuce, podíl na
prodeji, podíl na tržbách, tržní podíl.