1. Charakteristika zákazníka a jeho chování - Charakteristiky zákaznických
trhů. Definice chování zákazníků. Model černé skřínky, vliv exogenních
proměnných a podnětů na rozhodování zákazníka. Přístupy ke spotřebnímu
chování:
psychologické, sociologické, ekonomické. Schéma spotřebního chování -
spotřební
predispozice, kupní rozhodovací proces, podněty, reakce, důsledky reakce.
2. Kulturní rámec spotřebního chování - Vliv kultury na spotřební chování.
Rysy
kultury a marketing. Kulturní prvky a jejich vliv a význam na chování
spotřebitelů. Jazyk - proměny jazyka uvnitř kultury, slogany a každodenní řeč,
přeložitelnost. Neverbální komunikace. Subkultura jako tržní segment.
3. Sociální okolí - Definování pojmů - sociální skupina, sociální kategorie,
sociální agregát, náhodný agregát, sociální třída. Hlavní druhy sociálních
skupin. Nejbližší okolí - rodina jako zdroj spotřebního chování. Vliv
ostatních
skupin na spotřební chování. Sociální stratifikace - užší a širší pojetí (dle
Kotlera). Rysy sociální třídy.
4. Sociální okolí - 2. část - Referenční skupiny, které ovlivňují
spotřebitelovo rozhodování. Mediální působení referenčních skupin.
5. Psychika a spotřební chování - Vnímání spotřebitele. Učení spotřebitele.
Postoje spotřebitele.
6. Psychika - 2. část - Motivace spotřebitele. Osobnost spotřebitele.
7. Rozhodovací proces zákazníka - Kdy kupní rozhodování začíná. Spotřebitel se
informuje. Hodnocení alternativ. Spotřebitel nakupuje.
8. Rozhodovací proces zákazníka - 2. část -.Ponákupní chování. Odkládání
výrobku. Situační vlivy.
9. Rozhodovací proces na průmyslových trzích - Rozhodovací procesy.
Rozhodovací
jednotka. Veřejná soutěž.
10. Spotřebitel nakupuje nový výrobek - Adopční proces. Šíření inovací.
Faktory
působící na difúzi a adopci. Možnosti marketingové orientace při šíření
novinek.
11. Spotřebitelská segmentace - Základ spotřebitelské segmentace. Segmentační
proměnné. Metody segmentace.
12. Spotřebitelský výzkum - Metody spotřebitelského výzkumu.
13. Charakteristika českého spotřebitele - Výsledky výzkumu životního stylu v
České republice - zpracovaného agenturou Leo Burnett a jejich důsledky pro
marketingové plánování.
14. Případová studie - analýza exogenních proměnných a podnětů, popis fází
kupního procesu u vybraných komodit spotřebního zboží.
trhů. Definice chování zákazníků. Model černé skřínky, vliv exogenních
proměnných a podnětů na rozhodování zákazníka. Přístupy ke spotřebnímu
chování:
psychologické, sociologické, ekonomické. Schéma spotřebního chování -
spotřební
predispozice, kupní rozhodovací proces, podněty, reakce, důsledky reakce.
2. Kulturní rámec spotřebního chování - Vliv kultury na spotřební chování.
Rysy
kultury a marketing. Kulturní prvky a jejich vliv a význam na chování
spotřebitelů. Jazyk - proměny jazyka uvnitř kultury, slogany a každodenní řeč,
přeložitelnost. Neverbální komunikace. Subkultura jako tržní segment.
3. Sociální okolí - Definování pojmů - sociální skupina, sociální kategorie,
sociální agregát, náhodný agregát, sociální třída. Hlavní druhy sociálních
skupin. Nejbližší okolí - rodina jako zdroj spotřebního chování. Vliv
ostatních
skupin na spotřební chování. Sociální stratifikace - užší a širší pojetí (dle
Kotlera). Rysy sociální třídy.
4. Sociální okolí - 2. část - Referenční skupiny, které ovlivňují
spotřebitelovo rozhodování. Mediální působení referenčních skupin.
5. Psychika a spotřební chování - Vnímání spotřebitele. Učení spotřebitele.
Postoje spotřebitele.
6. Psychika - 2. část - Motivace spotřebitele. Osobnost spotřebitele.
7. Rozhodovací proces zákazníka - Kdy kupní rozhodování začíná. Spotřebitel se
informuje. Hodnocení alternativ. Spotřebitel nakupuje.
8. Rozhodovací proces zákazníka - 2. část -.Ponákupní chování. Odkládání
výrobku. Situační vlivy.
9. Rozhodovací proces na průmyslových trzích - Rozhodovací procesy.
Rozhodovací
jednotka. Veřejná soutěž.
10. Spotřebitel nakupuje nový výrobek - Adopční proces. Šíření inovací.
Faktory
působící na difúzi a adopci. Možnosti marketingové orientace při šíření
novinek.
11. Spotřebitelská segmentace - Základ spotřebitelské segmentace. Segmentační
proměnné. Metody segmentace.
12. Spotřebitelský výzkum - Metody spotřebitelského výzkumu.
13. Charakteristika českého spotřebitele - Výsledky výzkumu životního stylu v
České republice - zpracovaného agenturou Leo Burnett a jejich důsledky pro
marketingové plánování.
14. Případová studie - analýza exogenních proměnných a podnětů, popis fází
kupního procesu u vybraných komodit spotřebního zboží.