1. Informační zabezpečení marketingu. Výzkum celkové tržní situace.
* Postavení marketingového výzkumu v rámci marketingového informačního
systému.
* Výzkum subjektů trhu. Postata výzkumu marketingového mixu.
2. Výrobkový výzkum. Cenový výzkum.
* Výzkum stávajícího produktu. Výzkum nových výrobků a testování jejich
charakteristik. Výzkum potřeb. Výzkum poptávky po vybraných komoditách. Výzkum
image.
* Hlavní směry cenového výzkumu. Podstata dialogového přístupu k tvorbě cen.
3. Výzkum distribuce. Výzkum pro potřeby marketingové komunikace.
* Výzkum pro potřeby distribuce. Možnosti měření objemu trhu a výpočtu tržního
podílu, typy obchodníků, úroveň a image provozoven a spádovost poptávky
* Předběžný výzkum. Pretesty a posttesty. Výzkum účinnosti a účelnosti
komunikace. Hodnocení a měření účinnosti komunikační akce. Měření stupně
známosti. Mediální výzkumy a jejich význam.
4. Metodika marketingového výzkumu. Primární výzkum (výzkum v terénu).
Dotazování.
* Výzkumný proces a jeho etapy.
* Principy, typy a průběh prvotního výzkumu. Nositelé informací prvotního
výzkumu. Metody jejich možnosti a omezení. Dotazování, pozorování, experiment.
Využití psychologických metod.
* Dotazování a jeho podmínky. Základní fáze dotazování. Kontaktní techniky
dotazování
5. Výběr objektu zkoumání. Výzkumná taktika a její nástroje.
* Základní soubor a problematika výběrového souboru. Techniky výzkumu.
* Nástroje šetření. Dotazník a scénář. Základní pravidla jejich tvorby. Zásady
dotazování. Využití nepřímých (projekčních technik).
6. Kvalitativní výzkum. Sekundární výzkum (výzkum od stolu).
* Význam a možnosti využití kvalitativního výzkumu. Psychologické extrapolace,
hloubkové rozhovory, asociativní techniky, konstruktivní procedury a ostatní
psychologické techniky.
* Význam a využití sekundárního výzkumu. Klasické zdroje dat a možnosti jejich
získání. Počítačové databáze a katalogy firem. Státní informační soustava.
Internet
7. Agenturní výzkum. Význam využití moderní statistiky v procesu
marketingového
výzkumu.
* Služby komerčních firem. Aktuální nabídka na trhu výzkumů. Významné agentury
a jejich specializované produkty. Panel domácností a prodejen. Omnibusový
výzkum a jeho specifika.
* Základní statistické pojmy. Etapy statistického zkoumání. Základy práce s
daty.
8. Teorie měření (škálování). Testování hypotéz.
* Deskripce statistická a grafická. Třídění. Kontingenční tabulky. Bodové a
intervalové odhady.
* Intervaly spolehlivosti. Parametrické testy. Hypotéza dobré shody. Porovnání
průměru pomocí t-testu.
9. Analýza závislosti. Korelační a regresní analýza.
* Neparametrické testy. Grafické zobrazení závislosti. ?2 test. Analýza
rozptylu (ANOVA).
* Metoda nejmenších čtverců. Jednoduchá a mnohonásobná regrese. Simultánní
testování hypotéz. Analýza příčin a následků.
10. Shluková analýza. Faktorová analýza.
* Klasifikace a tvorba profilu zákazníků. Vybrané metody shlukování segmentů.
* Redukce dat. Hledání skrytých příčin. Význam latentních faktorů
ovlivňujících
výpovědi v dotazníku.
11. Prezentace výsledků. Rozhodovací procesy v marketingu.
* Interpretace výsledků. Závěrečná zpráva výzkumného projektu. Organizace a
průběh prezentace.
* Podmínky rozhodování a možnosti omezení při rozhodování. Metody rozhodování.
12. Výzkum trhu v odlišných podmínkách. Výzkum trhu na konkrétním trhu.
* Výzkum trhu v nestandardních podmínkách. Příklady z praxe.
* Postup a prezentace výsledků na konkrétním trhu. Příklady z praxe.
13. Výběr agentury pro spolupráci při marketingovém výzkumu. Význam expertních
metod ve výzkumu.
* Identifikace problému. Příprava plánu výzkumu. Kritéria výběru agentury.
Přehled agentur.
* Vybrané expertní metody. Podmínky výběru expertů. Odlišnosti proti jiným
metodám.
14. Aktuální stav informačních systémů v České republice.
* Stručný přehled statistického softwaru pro marketingový výzkum. Současná
nabídka marketingových informačních systémů. Databázové informační zdroje pro
marketingový výzkum.
* Postavení marketingového výzkumu v rámci marketingového informačního
systému.
* Výzkum subjektů trhu. Postata výzkumu marketingového mixu.
2. Výrobkový výzkum. Cenový výzkum.
* Výzkum stávajícího produktu. Výzkum nových výrobků a testování jejich
charakteristik. Výzkum potřeb. Výzkum poptávky po vybraných komoditách. Výzkum
image.
* Hlavní směry cenového výzkumu. Podstata dialogového přístupu k tvorbě cen.
3. Výzkum distribuce. Výzkum pro potřeby marketingové komunikace.
* Výzkum pro potřeby distribuce. Možnosti měření objemu trhu a výpočtu tržního
podílu, typy obchodníků, úroveň a image provozoven a spádovost poptávky
* Předběžný výzkum. Pretesty a posttesty. Výzkum účinnosti a účelnosti
komunikace. Hodnocení a měření účinnosti komunikační akce. Měření stupně
známosti. Mediální výzkumy a jejich význam.
4. Metodika marketingového výzkumu. Primární výzkum (výzkum v terénu).
Dotazování.
* Výzkumný proces a jeho etapy.
* Principy, typy a průběh prvotního výzkumu. Nositelé informací prvotního
výzkumu. Metody jejich možnosti a omezení. Dotazování, pozorování, experiment.
Využití psychologických metod.
* Dotazování a jeho podmínky. Základní fáze dotazování. Kontaktní techniky
dotazování
5. Výběr objektu zkoumání. Výzkumná taktika a její nástroje.
* Základní soubor a problematika výběrového souboru. Techniky výzkumu.
* Nástroje šetření. Dotazník a scénář. Základní pravidla jejich tvorby. Zásady
dotazování. Využití nepřímých (projekčních technik).
6. Kvalitativní výzkum. Sekundární výzkum (výzkum od stolu).
* Význam a možnosti využití kvalitativního výzkumu. Psychologické extrapolace,
hloubkové rozhovory, asociativní techniky, konstruktivní procedury a ostatní
psychologické techniky.
* Význam a využití sekundárního výzkumu. Klasické zdroje dat a možnosti jejich
získání. Počítačové databáze a katalogy firem. Státní informační soustava.
Internet
7. Agenturní výzkum. Význam využití moderní statistiky v procesu
marketingového
výzkumu.
* Služby komerčních firem. Aktuální nabídka na trhu výzkumů. Významné agentury
a jejich specializované produkty. Panel domácností a prodejen. Omnibusový
výzkum a jeho specifika.
* Základní statistické pojmy. Etapy statistického zkoumání. Základy práce s
daty.
8. Teorie měření (škálování). Testování hypotéz.
* Deskripce statistická a grafická. Třídění. Kontingenční tabulky. Bodové a
intervalové odhady.
* Intervaly spolehlivosti. Parametrické testy. Hypotéza dobré shody. Porovnání
průměru pomocí t-testu.
9. Analýza závislosti. Korelační a regresní analýza.
* Neparametrické testy. Grafické zobrazení závislosti. ?2 test. Analýza
rozptylu (ANOVA).
* Metoda nejmenších čtverců. Jednoduchá a mnohonásobná regrese. Simultánní
testování hypotéz. Analýza příčin a následků.
10. Shluková analýza. Faktorová analýza.
* Klasifikace a tvorba profilu zákazníků. Vybrané metody shlukování segmentů.
* Redukce dat. Hledání skrytých příčin. Význam latentních faktorů
ovlivňujících
výpovědi v dotazníku.
11. Prezentace výsledků. Rozhodovací procesy v marketingu.
* Interpretace výsledků. Závěrečná zpráva výzkumného projektu. Organizace a
průběh prezentace.
* Podmínky rozhodování a možnosti omezení při rozhodování. Metody rozhodování.
12. Výzkum trhu v odlišných podmínkách. Výzkum trhu na konkrétním trhu.
* Výzkum trhu v nestandardních podmínkách. Příklady z praxe.
* Postup a prezentace výsledků na konkrétním trhu. Příklady z praxe.
13. Výběr agentury pro spolupráci při marketingovém výzkumu. Význam expertních
metod ve výzkumu.
* Identifikace problému. Příprava plánu výzkumu. Kritéria výběru agentury.
Přehled agentur.
* Vybrané expertní metody. Podmínky výběru expertů. Odlišnosti proti jiným
metodám.
14. Aktuální stav informačních systémů v České republice.
* Stručný přehled statistického softwaru pro marketingový výzkum. Současná
nabídka marketingových informačních systémů. Databázové informační zdroje pro
marketingový výzkum.