OBSAH MARKETINGOVÉHO ŘÍZENÍ Základní kroky marketingového řízení.
Manažerské role marketera. Specifika marketingové práce. 2. VNITŘNÍ
ANALÝZA Vnitřní analýza. Přehled marketingové efektivnosti. Analýza ABC.
Portfolio analýzy. Analýza SWOT. Přehled marketingové efektivnosti.
Charakteristiky marketingového auditu. 3. ANALÝZA TRHU Definice základních
pojmů. Proces analýzy trhu. Definice relevantního trhu. Analýza primární
poptávky. Analýza selektivní poptávky. Definice tržních segmentů. Identifikace
potenciálních cílových trhů. 4. MĚŘENÍ TRHU Měření tržních indikátorů.
Základní indikátory trhu. Základní typy prognóz. Základní prognostické metody.
5. ANALÝZA ZÁKAZNÍKA Model kupního chování. Rozhodovací proces. Typ
rozhodovací situace. Ukazatele chování zákazníka. Měření spokojenosti
zákazníků. 6. ANALÝZA KONKURENCE Proces analýzy konkurence. Struktura
konkurenčního pole. Úrovně konkurence. Přímá a nepřímá konkurence.
Perceptuální mapy. Popis vztahů s konkurenty. Identifikace zdrojů konkurenční
výhody. Konkurenční audit.7. ANALÝZA MALOOBCHODU Typy maloobchodních
jednotek. Analýza maloobchodu z pohledu výrobce - kvantitativní analýza,
kvalitativní analýza. Konkurenční analýza maloobchodu. Analýza z pohledu
maloobchodníka. 8. ANALÝZA ZISKOVOSTI A MARKETINGOVÉ PRODUKTIVITY Analýza
ziskovosti. Měření ziskovosti výrobku. Procentuální variabilní krycí příspěvek.
Celkový krycí příspěvek. Tvorba marketingového rozpočtu. Přímý přístup. Nepřímý
přístup. Analýza produktivity. 9. MARKETINGOVÉ STRATEGIE Ofenzivní
strategické marketingové plány. Strategie tržní penetrace. Strategie vstupu na
nové trhy. Defenzivní strategické marketingové plány. Bránit tržní podíl.
Budování věrnosti zákazníků. 10. VÝROBKOVÉ PROGRAMY Vývoj nového
výrobku. Rozhodování o výrobkových řadách, o značce výrobku a o balení výrobku.
11. CENOVÉ PROGRAMY Typy cenových programů. Penetrační oceňování. Paritní
oceňování. Prémiové oceňování. Cenové programy pro substituty. Cenové programy
pro doplňkové výrobky. Cenové elementy jiných marketingových programů.12.
KOMUNIKAČNÍ PROGRAMY Reklamní cíle - význam, obsah. Tvorba reklamního
rozpočtu. Fáze tvorby reklamního rozpočtu. Cíle podpory prodeje. Rozpočet
programu podpory prodeje. Typy tržní reakce na podporu prodeje. 13. ORGANIZACE
MARKETINGOVÝCH ČINNOSTÍ Základní pojmy organizačního procesu. Úkoly
managementu. Vývoj postavení marketingu v organizaci. Typy organizačních
struktur. Řízení interních vztahů. Řízení externích vztahů.14. TVORBA
MARKETINGOVÉHO PLÁNU Tvorba marketingového plánu. Obsah marketingového
plánu. Kontrola marketingového plánu. Modifikace
Manažerské role marketera. Specifika marketingové práce. 2. VNITŘNÍ
ANALÝZA Vnitřní analýza. Přehled marketingové efektivnosti. Analýza ABC.
Portfolio analýzy. Analýza SWOT. Přehled marketingové efektivnosti.
Charakteristiky marketingového auditu. 3. ANALÝZA TRHU Definice základních
pojmů. Proces analýzy trhu. Definice relevantního trhu. Analýza primární
poptávky. Analýza selektivní poptávky. Definice tržních segmentů. Identifikace
potenciálních cílových trhů. 4. MĚŘENÍ TRHU Měření tržních indikátorů.
Základní indikátory trhu. Základní typy prognóz. Základní prognostické metody.
5. ANALÝZA ZÁKAZNÍKA Model kupního chování. Rozhodovací proces. Typ
rozhodovací situace. Ukazatele chování zákazníka. Měření spokojenosti
zákazníků. 6. ANALÝZA KONKURENCE Proces analýzy konkurence. Struktura
konkurenčního pole. Úrovně konkurence. Přímá a nepřímá konkurence.
Perceptuální mapy. Popis vztahů s konkurenty. Identifikace zdrojů konkurenční
výhody. Konkurenční audit.7. ANALÝZA MALOOBCHODU Typy maloobchodních
jednotek. Analýza maloobchodu z pohledu výrobce - kvantitativní analýza,
kvalitativní analýza. Konkurenční analýza maloobchodu. Analýza z pohledu
maloobchodníka. 8. ANALÝZA ZISKOVOSTI A MARKETINGOVÉ PRODUKTIVITY Analýza
ziskovosti. Měření ziskovosti výrobku. Procentuální variabilní krycí příspěvek.
Celkový krycí příspěvek. Tvorba marketingového rozpočtu. Přímý přístup. Nepřímý
přístup. Analýza produktivity. 9. MARKETINGOVÉ STRATEGIE Ofenzivní
strategické marketingové plány. Strategie tržní penetrace. Strategie vstupu na
nové trhy. Defenzivní strategické marketingové plány. Bránit tržní podíl.
Budování věrnosti zákazníků. 10. VÝROBKOVÉ PROGRAMY Vývoj nového
výrobku. Rozhodování o výrobkových řadách, o značce výrobku a o balení výrobku.
11. CENOVÉ PROGRAMY Typy cenových programů. Penetrační oceňování. Paritní
oceňování. Prémiové oceňování. Cenové programy pro substituty. Cenové programy
pro doplňkové výrobky. Cenové elementy jiných marketingových programů.12.
KOMUNIKAČNÍ PROGRAMY Reklamní cíle - význam, obsah. Tvorba reklamního
rozpočtu. Fáze tvorby reklamního rozpočtu. Cíle podpory prodeje. Rozpočet
programu podpory prodeje. Typy tržní reakce na podporu prodeje. 13. ORGANIZACE
MARKETINGOVÝCH ČINNOSTÍ Základní pojmy organizačního procesu. Úkoly
managementu. Vývoj postavení marketingu v organizaci. Typy organizačních
struktur. Řízení interních vztahů. Řízení externích vztahů.14. TVORBA
MARKETINGOVÉHO PLÁNU Tvorba marketingového plánu. Obsah marketingového
plánu. Kontrola marketingového plánu. Modifikace