Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2010/2011

Marketingové aplikace

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0309/02
Zkratka MAP
Název předmětu česky Marketingové aplikace
Název předmětu anglicky Marketing Applications
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Petr Baránek, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Marketingové aplikace. Role marketingu v globální ekonomice.
Posuzování možností a příležitostí v měnícím se marketingovém prostředí.
Rozhodování podpořená marketingovými informacemi.
2. Politický marketing. Specifika politického marketingu. Vnímání
marketingu jako nástroje podpory strategií politických stran. Politický e -
marketing.
3. Marketing služeb. Charakteristika marketingu služeb. Klasifikace
služeb. Charakter služeb a jejich tržní důsledky. Vývoj marketingu služeb a
současné trendy.
4. Marketingové řízení služeb v praxi. Řízení obchodu se službami.
Využití konceptu marketingového mixu služeb na průmyslových trzích. Rozdíly v
obsahu marketingových nástrojů ve službách.
5. Marketing neziskových organizací. Charakteristika trhu neziskových
organizací. Klasifikace neziskových institucí. Využití neziskových organizací.
Aplikace marketingu neziskových organizacích, hlavní rozdíly mezi
marketingovou koncepcí a nástroji. Veřejná sdružení (budování image a jména,
veřejná prezentace).
6. Marketing finančních institucí. Marketing finančních služeb.
Charakteristika trhu s finančními službami. Současný vývoj finančních služeb a
jejich klasifikace. Pozice klienta. Bankovní produkty. Pojišťovací
společnosti, produkty a marketing právnických společností.
7. Marketing cestovního ruchu. Charakteristika trhu cestovního ruchu.
Charakteristika služeb v cestovním ruchu. Aplikace marketingu v prostředí
cestovního ruchu. Pojetí marketingového mixu v cestovním průmyslu.
8. Customer Relationship Management. CRM jako základní síla mezi téměř
všemi obchodními rozhodnutími. Integrace CRM do firemního marketingu. Význam a
perspektivy CRM. Pojetí, strategie a nástroje CRM. Marketingové řízení vztahů,
zákaznická hodnota, hodnota vztahu, získávání zákazníků. Náklady spojené se
ztrátou zákazníka.
9. E-commerce. Integrovaný E-commerce. Zpravodajství. Analýza rozvoje
vlivu E-commerce na marketingové myšlení a marketingové jednání. Úspěchy a
ztráty firem, které využívají domény .com v nové ekonomice. Současné výsledky
E-commerce v obchodování..
10. E-marketing. E-marketing jako podřízená součást E-commerce. Základní
charakteristiky E-marketingu. Definice vlivu internetu na jednotlivé prvky
marketingového mixu a na změny v chování zákazníků a dodavatel. Přehled
využití internetu v marketingu a obchodu v českých podmínkách.
11. Marketing regionů. Odlišnosti a specifika regionálního marketingu.
Srovnání regionální vs. městský marketing.
12. Marketingové prostředí města a obce. Marketing ve veřejné správě. New
Public Management. Private Public Partnership. Městský marketing. Marketingový
plán municipality.
13. Marketing sportu. Role a rámec sportovních událostí. Tvorba,
plánování, logistické zabezpečení a kontrola sportovních událostí. Poskytování
ubytování během velkých sportovních akcí. Marketing sportovních akcí.
Financování sportovních akcí.
14. Zelený marketing a ekodesign. Zapracování požadavků ochrany životního
prostředí do nových výrobků. Využití ekologických vlastností výrobků v
marketingové komunikaci.

Povinná literatura

HAUNEROVÁ, K., V. KHELEROVÁ a Z. ŠIMONOVSKÁ. Fashion management. Praha: Grada, 2019. 191 s. ISBN 978-80-271-2113-7 .
KRECHOVSKÁ, M., P. HEJDUKOVÁ a D. HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada, 2018. 208 s. ISBN 978-80-247-3075-2.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníka. Praha: Grada, 2017. 192 s. ISBN 978-80-247-5021-7.

Doporučená literatura

LEES-MARSHMENT, J., B. CONLEY, E. ELDER, R. PETTITT, V. RAYNAULD and A. TURCOTTE. Political Marketing: Principles and Applications. 3rd ed. London: Taylor&Francis, 2019. 266 p. ISBN 978-0-8153-5320-1 .
MESRŠMÍD, Jaroslav. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Professional Publishing, 2016. 262 s. ISBN 978-80-7431-158-1.
PÁSKOVÁ, Martina a Josef ZELENKA. Společensky odpovědný cestovní ruch. Praha: Idea servis, 2018. 190 s. ISBN 978-80-85970-91-3 .