Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2020/2021

Marketingové aplikace

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0309/04
Zkratka MAP
Název předmětu česky Marketingové aplikace
Název předmětu anglicky Marketing Applications
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Petr Baránek, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Marketing služeb. Vlastnosti služeb. Marketingové nástroje využívané v sektoru služeb.
2. Marketing cestovního ruchu. Specifický přístup k marketingu cestovního ruchu. Trendy na trhu cestovního ruchu.
3. Marketing ve finančním sektoru. Marketingové řízení banky. Bankovní marketingový mix.
4. Marketing v pojišťovnictví. Specifika a nasazení marketingových nástrojů na pojišťovacím trhu.
5. Marketing vzdělávacích institucí. Hlavní trhy vzdělávacích institucí. Marketingové nástroje ve vzdělávání.
6. Marketing měst a regionů. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Subtypy teritoriálního marketingu.
7. Marketing neziskových organizací. Základy fungování a marketingové řízení v neziskových organizacích.
8. Marketing sportovních akcí. Marketingový mix ve sportu.
9. Marketing kulturních akcí. Marketingový mix v kultuře.
10. Politický marketing. Specifika politického marketingu. Typy politických kampaní. Výzkumy volebních preferencí.
11. Business marketing I. Typy B2B poptávky. Typy B2B zákazníků. Typy produktů na B2B trhu.
12. Business marketing II. Nákup na business trhu. Rozhodovací jednotka. Marketingový mix na B2B trhu.
13. Marketing ve stavebnictví. Struktura stavebního trhu. Role zákazníka ve stavebním marketingu.
14. Zelený marketing a Ecodesign. Zásady a typy strategií Ecodesignu. Marketingový mix zeleného marketingu.

Povinná literatura

HAUNEROVÁ, K., V. KHELEROVÁ a Z. ŠIMONOVSKÁ. Fashion management. Praha: Grada, 2019. 191 s. ISBN 978-80-271-2113-7 .
KRECHOVSKÁ, M., P. HEJDUKOVÁ a D. HOMMEROVÁ. Řízení neziskových organizací: klíčové oblasti pro jejich udržitelnost. Praha: Grada, 2018. 208 s. ISBN 978-80-247-3075-2.
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníka. Praha: Grada, 2017. 192 s. ISBN 978-80-247-5021-7.

Doporučená literatura

LEES-MARSHMENT, J., B. CONLEY, E. ELDER, R. PETTITT, V. RAYNAULD and A. TURCOTTE. Political Marketing: Principles and Applications. 3rd ed. London: Taylor&Francis, 2019. 266 p. ISBN 978-0-8153-5320-1 .
MESRŠMÍD, Jaroslav. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Professional Publishing, 2016. 262 s. ISBN 978-80-7431-158-1.
PÁSKOVÁ, Martina a Josef ZELENKA. Společensky odpovědný cestovní ruch. Praha: Idea servis, 2018. 190 s. ISBN 978-80-85970-91-3 .