Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2010/2011

Obchodní podnikání

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0310/01
Zkratka OP
Název předmětu česky Obchodní podnikání
Název předmětu anglicky Business Venture
Kreditů 2
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Osnova předmětu

1. Podnikatelský proces a jeho struktura, podnikatelský plán, jeho formy a struktura
2. Nalezení podnikatelských příležitostí, charakter zamýšleného podniku, analýza prostředí s důrazem na analýzu konkrétního trhu
3. Územní analýzy, prognóza maloobchodního obratu
4. Zakladatelský rozpočet
5. Investiční rozhodování podnikatele
6. Propočty efektivnosti, finanční analýza
7. Formální náležitosti založení a vedení firmy, materiální a personální a organizační zajištění
8. Daňové propočty
9. Prezentace řešení

Povinná literatura

SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ et al. Základy podnikání. Praha: Grada Publishing, 2010. 432 s. ISBN 978-80-247-3339-5.
ŘEZNÍČKOVÁ, Martina. Franchising. Podnikání pod cizím jménem. 3. vyd. Praha: C. H. Beck, 2009. 207 s. ISBN 978-80-7400-174-1.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 320 s. ISBN 978-80-247-2409-6.

Doporučená literatura

KORÁB, V., A. HANZELKOVÁ a M. MIHALISKO. Rodinné podnikání. Brno: Computer Press, 2008. 165 s. ISBN 978-80-251-1843-6.
KORÁB, V., ŘEŽŇÁKOVÁ, M. J. PETERKA. Podnikatelský plán. Brno: Computer Press, 2007. 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0.
RYDVALOVÁ, Petra. Malé a střední podnikání v podmínkách České republiky. Liberec: VÚTS, 2011. 136 s. ISBN 978-80-87184-16-5 .