Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2021/2022

Obchodní strategie

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0335/02
Zkratka OS
Název předmětu česky Obchodní strategie
Název předmětu anglicky Business Strategy
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Subject syllabus

1. Podstata, význam, úloha strategií pro podnik.
2. Pojetí a typologie strategií, varianty strategických přístupů (strategie modrého oceánu, dynamické strategie, strategie hodnotových inovací aj.).
3. Místo business strategií v hierarchické struktuře firemních strategií, specifika jednotlivých strategických úrovní.
4. Proces tvorby business strategie, strategické postupy dle fází rozvoje firmy.
5. Vybrané analýzy jako východisko strategického rozhodování.
6. Nákupní strategie, její obsah a přístupy.
7. Prodejní strategie, její obsah a přístupy.
8. Strategické řízení procesu distribuce, volba distribučního systému a jeho hodnocení.
9. Kooperační strategie, úloha koncepce ECR pro zajištění konkurenceschopnosti firem.
10. Specifické prodejní systémy - strategie přímého prodeje, franchisingové strategie.
11. Problematika strategie rodinných firem.
12. Příklady strategických postupů z firemní praxe.

Literature

ADÁMEK Pavel a MEIXNEROVÁ, Lucie. Business modelování: Jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3356-7.
JESENSKÝ, Daniel et al. Marketingová komunikace v místě prodeje. 2. vyd. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1867-0 .
JOBBER, David; LANCASTER, Geoffrey and LE MEUNIER-FITZHUGH, Kenneth. Selling and Sales Management. London: Pearson, 2019. ISBN: 978-1292-20502-1 .

Advised literature

CASTALDO, Sandro; GROSSO, Monica and PREMAZZI, Katia. Retail and Channel Marketing. 2nd ed. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2020. ISBN 978 1 78990 366 9 .
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a JANEČEK, Petr. Strategický marketing. Strategie a trendy. 3. přeprac. a rozšíř. vyd. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-3722-0.
LEVY, Michael; WEITZ, Barton and GREWAL, Dhruy. Retailing Management. New York: McGraw-Hill, 2019. ISBN 978-1-260-08476-4.