1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika, definice, motivy internacionalizace, etapy mezinárodního rozvoje podniku.
2. Proces výběru zahraničního trhu, analytická úroveň rozhodování, hodnocení tržních příležitosti, screening proces, podmínky trhu a jejich hodnocení, konkurenceschopnost, analýza nákupního chování, identifikace podobnosti a rozdílů.
3. Mezinárodní marketingové prostředí, dimenze mezinárodního prostředí, hlavní subjekty mezinárodních vztahů, transnacionální korporace.
4. Ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty, podstata ekonomického prostředí, ekonomický systém a struktura, kritéria pro analýzu, determinanty ekonomického prostředí.
5. Právní a politické prostředí, právní aspekty vstupu, právní systém, analýza právního prostředí, politické riziko, politická suverenita, politický systém, stabilita vlády, domestikace, expropriace, analýzy politického rizika a vývoje.
6. Mezinárodní kulturní prostředí, kulturní elementy, vliv kultury na spotřební preference, náboženství, jazyk, symboly, měření kultury, příklady kulturních zvyklostí jednotlivých zemí, sociální skupiny, životní styl, Warnerova stratifikace.
7. Strategie vstupu na mezinárodní trh, strategická úroveň rozhodování, typy mezinárodních strategií, příklady z praxe, formy vstupu na mezinárodní trhy, klasifikace těchto forem, míra rizika a příklady z praxe.
8. Výzkum trhu v mezinárodním marketingu, význam, hodnotící studie, metodika výzkumu, nositelé výzkumu, etika marketingového výzkumu, oblasti využití výsledků výzkumu, specifika a problémy při realizaci výzkumu.
9. Mezinárodní výrobková strategie, analytická dimenze rozhodování, typy strategie a jejich volba, zdroje inovací, uvádění nového výrobku, brand management, globální produkty.
10. Cena v mezinárodním marketingu, indikátory cenového vývoje, vnitřní prostředí podniku, faktory citlivosti, řídící dimenze, cíle cenové politiky, určení poptávky, rozhodovací dimenze a volba cenové strategie.
11. Mezinárodní distribuční kanály, struktura mezinárodního distribučního kanálu, faktory výběru, typy účastníků, strategie distribuce, trendy rozvoje a příklady z praxe, logistické rozhodování a jeho obsah.
12. Mezinárodní komunikační proces, omezení v mezinárodním prostředí, bariéry, mezinárodní komunikační mix a jeho prvky, nové trendy v komunikaci, online komunikace, tvorba strategie.
13. Mezinárodní marketing ve službách, mezinárodní obchod, oblasti služeb, globální média, oblast dopravy, ubytovací a profesní služby, problém customizace a globalizace ve službách.
14. Řídící úroveň rozhodování v mezinárodním marketingu, formování organizační struktury, externí a interní faktory, organizace, marketingový plán a kontrola.
2. Proces výběru zahraničního trhu, analytická úroveň rozhodování, hodnocení tržních příležitosti, screening proces, podmínky trhu a jejich hodnocení, konkurenceschopnost, analýza nákupního chování, identifikace podobnosti a rozdílů.
3. Mezinárodní marketingové prostředí, dimenze mezinárodního prostředí, hlavní subjekty mezinárodních vztahů, transnacionální korporace.
4. Ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty, podstata ekonomického prostředí, ekonomický systém a struktura, kritéria pro analýzu, determinanty ekonomického prostředí.
5. Právní a politické prostředí, právní aspekty vstupu, právní systém, analýza právního prostředí, politické riziko, politická suverenita, politický systém, stabilita vlády, domestikace, expropriace, analýzy politického rizika a vývoje.
6. Mezinárodní kulturní prostředí, kulturní elementy, vliv kultury na spotřební preference, náboženství, jazyk, symboly, měření kultury, příklady kulturních zvyklostí jednotlivých zemí, sociální skupiny, životní styl, Warnerova stratifikace.
7. Strategie vstupu na mezinárodní trh, strategická úroveň rozhodování, typy mezinárodních strategií, příklady z praxe, formy vstupu na mezinárodní trhy, klasifikace těchto forem, míra rizika a příklady z praxe.
8. Výzkum trhu v mezinárodním marketingu, význam, hodnotící studie, metodika výzkumu, nositelé výzkumu, etika marketingového výzkumu, oblasti využití výsledků výzkumu, specifika a problémy při realizaci výzkumu.
9. Mezinárodní výrobková strategie, analytická dimenze rozhodování, typy strategie a jejich volba, zdroje inovací, uvádění nového výrobku, brand management, globální produkty.
10. Cena v mezinárodním marketingu, indikátory cenového vývoje, vnitřní prostředí podniku, faktory citlivosti, řídící dimenze, cíle cenové politiky, určení poptávky, rozhodovací dimenze a volba cenové strategie.
11. Mezinárodní distribuční kanály, struktura mezinárodního distribučního kanálu, faktory výběru, typy účastníků, strategie distribuce, trendy rozvoje a příklady z praxe, logistické rozhodování a jeho obsah.
12. Mezinárodní komunikační proces, omezení v mezinárodním prostředí, bariéry, mezinárodní komunikační mix a jeho prvky, nové trendy v komunikaci, online komunikace, tvorba strategie.
13. Mezinárodní marketing ve službách, mezinárodní obchod, oblasti služeb, globální média, oblast dopravy, ubytovací a profesní služby, problém customizace a globalizace ve službách.
14. Řídící úroveň rozhodování v mezinárodním marketingu, formování organizační struktury, externí a interní faktory, organizace, marketingový plán a kontrola.