Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2020/2021

Marketingová komunikace

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky angličtina
Kód 116-0530/02
Zkratka MCE
Název předmětu česky Marketingová komunikace
Název předmětu anglicky Marketing Communication
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Osnova předmětu

1. Integrated marketing communication.
2. Marketing communication models.
3. Targets and target groups of marketing communication.
4. Advertising.
5. Public relations.
6. Sponsoring.
7. Sales promotion.
8. Personal selling.
9. Direct marketing.
10. Marketing communication planning.
11. Assessment of marketing communication efficiency.
12. Applications of marketing communication.
13. Contemporary trends in marketing communication.
14. Institutional and legislation framework of marketing communication.

Povinná literatura

DE PELSMACKER, P., GEUENS, M. and J. VAN DEN BERGH. Marketing Communications: A European Perspective. 6th edition. New Jersey: Pearson Education, 2017. ISBN 978-1-292-13576-2.
FILL, Chris. Marketing Communications: Brands, Experiences and Participation. 8th edition. New Jersey: Pearson Education, 2019. ISBN 978-1-292-23500-4 .
MORIARTY, S., MITCHELL. N. and W. WELLS. Advertising. Principles&Practice. 10th edition. New Jersey: Pearson Education, 2019. ISBN 9780134480435 .

Doporučená literatura

BELCH, G. E. and M. A. BELCH. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective. 11th edition New York: McGraw-Hill/Irwin, 2018. ISBN 9781259548147 .
CLOW, K. E. and D. BAACK. Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communication. 8th edition. New Jersey: Pearson Education, 2018. ISBN 9780134484136 .
HACKLEY, Chris. Advertising & Promotion: An integrated Marketing Communications Approach. 2nd Edition. London: Sage, 2013. ISBN 978-1-84920-145-2.