Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2013/2014

Produktový management

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky angličtina
Kód 116-0532/02
Zkratka PME
Název předmětu česky Produktový management
Název předmětu anglicky Product Management
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.

Subject syllabus

1. Úvod do produktového managementu. Role produktového manažera.
2. Produkt a jeho atributy. Přístupy k produktu. Klasifikace atributů produktu.
3. Rozhodování o produktovém mixu. Produktové analýzy a strategie.
4. Proces vývoje nového produktu. Náměty na nové produkty. Koncepce produktu.
5. Vývoj a testování prototypu. Metody a techniky testování produktu.
6. Tržní testování. Zavádění nového produktu na trh.
7. Řízení produktu v průběhu cyklu jeho tržní životnosti.
8. Kvalita produktu. Charakteristiky kvality. Hodnocení kvality.
9. Obal. Typy obalů. Funkce, vlastnosti a atributy obalu.
10. Vývoj a testování obalu. Trendy v obalech
11. Značka. Klasifikace značek. Atributy značky. Funkce značky.
12. Řízení značky. Měření úspěšnosti značky.
13. Design. Funkce a atributy designu. Tvorba a hodnocení designu.
14. Image produktu. Typy image. Tvorba a analýza image.

Literature

CRAWFORD, Charles Merle and C. Anthony DI BENEDETTO. New Products Management. 12th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2020. 512 p. ISBN 9781259911828 .
KELLER, Kevin Lane and Vanitha SWAMINATHAN. Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. 5th ed. Harlow: Pearson, 2019. 600 p. ISBN 978-1292314969 .
VELČOVSKÁ, Šárka. Product Management. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2013. 180 p. ISBN 978-80-248-3070-4.

Doporučená literatura

BENDLE, Neil, Paul W. FARRIS, Phillip PFEIFER and David REIBSTEIN. Marketing Metrics. 4th ed. New Jersey: Pearson FT Press, 2021. 512 p. ISBN 978-0136717133.
TROTT, Paul. Innovation Management and New Product Development. 7th ed. Harlow: Pearson, 2020. 568 p. ISBN 9781292251523 .
ULRICH, Karl T., Steven EPPINGER and Maria C. YANG. Product Design and Development. 7th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2019. 448 p. ISBN 9781260043655 .