Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategické marketingové řízení

Typ studia doktorské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0949/02
Zkratka SMR
Název předmětu česky Strategické marketingové řízení
Název předmětu anglicky Strategic Marketing Management
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Osnova předmětu

Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako
východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu.
Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity. Poslání společnosti, strategie společnosti a
marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost
použití. Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní
programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a
kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.

Povinná literatura

ALLAN, Dibb. Marketingový plán na jednu stránku. Praha: Grada, 2020. 224 s. ISBN 978-80-271-2591-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MARSHALL, Greg a Mark JOHNSTON. Marketing Management. 4th ed. New York: McGraw Hill, 2023. 480 s. ISBN 978-1260381917 .

Doporučená literatura

DIBB, Sally et al. Marketing Concepts and Strategies. 9th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2023. 918 s. ISBN 978-1473778580.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada, 2020. 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing. Praha: Grada, 2021. 208 s. ISBN 978-80-271-3006-1.