1.Prostředí člověka, faktory prostředí, systémy homeostáže, stabilita,
labilita ŽP
Přírodní, antropogenní a sociální faktory, evoluční tlaky, pojmy prostor a
prostředí.
ŽP a volný čas, faktory kvality.ŽP
2.Podmínky kvality ŽP v podnicích, informační systémy, ochrana vod, půd,
ovzduší.
3.Management ŽP a jeho zaměření na ekologizaci
Orientace na ŽP - faktor úspěšnosti podniku, postupy hodnocení výrobků s
ohledem na šetrnost prostředí.
Formy ekologické strategie a prevence uplatnění "profit stripping"
4.Ekologická účinnost v podnicích - požadavky ekologické, sociálně ekonomické,
technické.
Základní cesty k ekologizaci.
Indikátory úspěšnosti podniku.
5.Prevence znečištění, ekologické tlaky na mezinárodní obchod.Pojem škod a
nákladů v ŽP.
Výsledky ekologických tlaků na chování firem, postupy průmyslové ekologie
slučitelné s UR.
6.Význam ekologického managerského systému (EMS) pro podnikové rozhodování.
7.Posuzování vlivu staveb a činnosti na ŽP (EIA)
Úkoly procesu EIA, matice hodnocení vlivů.
Hodnocení interakcí průmyslu, dopravy a zemědělství ve vztahu k ŽP, posuzování
koncepcí.
Územně přeshraniční vlivy a požadavky na jejich vypracování.
8.Vyhodnocení rizik a zátěží na ŽP (ERA)
Úkoly procesu ERA, faktory ovlivňující prostředí, etapizace ERA, využití
výsledků v podnikové praxi.
9.Principy ekologického auditu (EA)
Rozdělení auditu, úkoly, pracovní postupy, sestavení auditorského týmu
(interní, externí), sestavení matice priorit.
Příklad akčního plánu.
10. Normy ISO a jejich význam v podnikovém marketingu
Marketingový výzkum jakosti, klasifikace jakostních charakteristik, faktory
ovlivňující jakost.
Norma ISO 9000 a její hlavní přínos pro podnik.Problémy se zaváděním.
11.Normalizace v Evropě a v ČR
Technické normy, vytváření norem ISO, vytváření norem CEN, normy ISO 14000 a
jejich význam pro podniky.
12.Zásady environmentálního labelingu
Význam environmentálního značení, typy ekologického značení, hlavní zásady
ekolabelingu.
Postup získávání značky (loga).
13.Podnikové ekomapy a jejich využití
Význam podnikových ekomap, postupy vyhotovení .
Aplikace v malých a středních podnicích, dílenských provozech, praktické
ukázky postupu.
14.Ukázka případové studie fiktivní firmy - postup ekologizačních kroků
Metodický postup řešení v jednotlivých provozech firem .
Způsoby odstraňování ekologických závad, předcházení rizikovým situacím.
labilita ŽP
Přírodní, antropogenní a sociální faktory, evoluční tlaky, pojmy prostor a
prostředí.
ŽP a volný čas, faktory kvality.ŽP
2.Podmínky kvality ŽP v podnicích, informační systémy, ochrana vod, půd,
ovzduší.
3.Management ŽP a jeho zaměření na ekologizaci
Orientace na ŽP - faktor úspěšnosti podniku, postupy hodnocení výrobků s
ohledem na šetrnost prostředí.
Formy ekologické strategie a prevence uplatnění "profit stripping"
4.Ekologická účinnost v podnicích - požadavky ekologické, sociálně ekonomické,
technické.
Základní cesty k ekologizaci.
Indikátory úspěšnosti podniku.
5.Prevence znečištění, ekologické tlaky na mezinárodní obchod.Pojem škod a
nákladů v ŽP.
Výsledky ekologických tlaků na chování firem, postupy průmyslové ekologie
slučitelné s UR.
6.Význam ekologického managerského systému (EMS) pro podnikové rozhodování.
7.Posuzování vlivu staveb a činnosti na ŽP (EIA)
Úkoly procesu EIA, matice hodnocení vlivů.
Hodnocení interakcí průmyslu, dopravy a zemědělství ve vztahu k ŽP, posuzování
koncepcí.
Územně přeshraniční vlivy a požadavky na jejich vypracování.
8.Vyhodnocení rizik a zátěží na ŽP (ERA)
Úkoly procesu ERA, faktory ovlivňující prostředí, etapizace ERA, využití
výsledků v podnikové praxi.
9.Principy ekologického auditu (EA)
Rozdělení auditu, úkoly, pracovní postupy, sestavení auditorského týmu
(interní, externí), sestavení matice priorit.
Příklad akčního plánu.
10. Normy ISO a jejich význam v podnikovém marketingu
Marketingový výzkum jakosti, klasifikace jakostních charakteristik, faktory
ovlivňující jakost.
Norma ISO 9000 a její hlavní přínos pro podnik.Problémy se zaváděním.
11.Normalizace v Evropě a v ČR
Technické normy, vytváření norem ISO, vytváření norem CEN, normy ISO 14000 a
jejich význam pro podniky.
12.Zásady environmentálního labelingu
Význam environmentálního značení, typy ekologického značení, hlavní zásady
ekolabelingu.
Postup získávání značky (loga).
13.Podnikové ekomapy a jejich využití
Význam podnikových ekomap, postupy vyhotovení .
Aplikace v malých a středních podnicích, dílenských provozech, praktické
ukázky postupu.
14.Ukázka případové studie fiktivní firmy - postup ekologizačních kroků
Metodický postup řešení v jednotlivých provozech firem .
Způsoby odstraňování ekologických závad, předcházení rizikovým situacím.