1.Lokalizační rozhodování a jejich analýzy. Lokalizační rozhodování podniku.
Podnik nebo domácnost jako otevřený systém a trhy.
2.Neoklasický, behavioristický a strukturální přístup k lokalizačním analýzám.
Faktory k výběru lokalit, jejich vývoj a význam.
3.Úloha dopravních nákladů při lokalizaci – neoklasický přístup. Dopravní
náklady a cena. Optimální loklaizace.
4.Vliv dopravních nákladů na objem výroby a používanou technologii. Vliv
nasazování výrobních faktorů a použitá technologie v prostoru.
5.Dopravní náklady a prostorový monopol. Strategie jednotné ceny z místa
vyskladnění. Strategie jednotné spotřebitelské ceny. Cenová diskriminace.
6.Organizační struktura, technologie podniku a lokalizace. Typy podnikových
organizačních struktur a lokalizační chování.
7.Lokalizační chování velkých a malých podniků. Prostorové aspekty
podnikatelství a podnikové sítě.
8.Teorie výrobkové cyklu a prostorové dopady. „Nový“ průmysl a regionální
centra růstu.
9.Interakce lokalit: atraktivnost a konkurence. Disperzní a koncentrované
lokalizační modely. Mechanismy podporující koncentraci a disperzi hospodářské
aktivity.
10.Aglomerační efekty a jejich hospodářský význam. Optimální velikost měst.
11.Vzájemné vztahy ekonomických subjektů a vytváření prostorových struktur. Von
Thunenova teorie využívání půdy.
12.Teorie struktury města. Optimalizace a lokalizační rozhodování domácností.
13.Sídelní struktura a městské systémy. Teorie centrálních míst. Teorie
městských systémů.
14.Modely rozvoje měst. Vývojové etapy a jejich aplikace.
Podnik nebo domácnost jako otevřený systém a trhy.
2.Neoklasický, behavioristický a strukturální přístup k lokalizačním analýzám.
Faktory k výběru lokalit, jejich vývoj a význam.
3.Úloha dopravních nákladů při lokalizaci – neoklasický přístup. Dopravní
náklady a cena. Optimální loklaizace.
4.Vliv dopravních nákladů na objem výroby a používanou technologii. Vliv
nasazování výrobních faktorů a použitá technologie v prostoru.
5.Dopravní náklady a prostorový monopol. Strategie jednotné ceny z místa
vyskladnění. Strategie jednotné spotřebitelské ceny. Cenová diskriminace.
6.Organizační struktura, technologie podniku a lokalizace. Typy podnikových
organizačních struktur a lokalizační chování.
7.Lokalizační chování velkých a malých podniků. Prostorové aspekty
podnikatelství a podnikové sítě.
8.Teorie výrobkové cyklu a prostorové dopady. „Nový“ průmysl a regionální
centra růstu.
9.Interakce lokalit: atraktivnost a konkurence. Disperzní a koncentrované
lokalizační modely. Mechanismy podporující koncentraci a disperzi hospodářské
aktivity.
10.Aglomerační efekty a jejich hospodářský význam. Optimální velikost měst.
11.Vzájemné vztahy ekonomických subjektů a vytváření prostorových struktur. Von
Thunenova teorie využívání půdy.
12.Teorie struktury města. Optimalizace a lokalizační rozhodování domácností.
13.Sídelní struktura a městské systémy. Teorie centrálních míst. Teorie
městských systémů.
14.Modely rozvoje měst. Vývojové etapy a jejich aplikace.