Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2007/2008

Regionální a městský marketing

Typ studia magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 118-0079/01
Zkratka Regmark
Název předmětu česky Regionální a městský marketing
Název předmětu anglicky Regional and City Marketing
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra regionální a environmentální ekonomiky
Garant předmětu prof. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.

Osnova předmětu

Osnova předmětu:
1. Základní vymezení městského a regionálního marketingu. Cíle, úkoly, typy a
principy městského a regionálního (M a R) marketingu. Specifika M a R
marketingu. Od tradičního marketingu k jeho teritoriální modifikaci.
2. Obecná východiska M a R marketingu. Fáze procesu a charakteristické rysy M a
R marketingu. Financování, institucionální a organizační formy M a R
marketingu.
3. Geneze hlavních proudů M a R marketingu. Vznik a vývoj M a R marketingu ve
vyspělých zemích. Od fordismu k postfordismu.
4. Vznik a vývoj M a R marketingu v tranzitivních zemích. Specifika a
odlišnosti od vyspělých zemí. Rámec aplikace M a R marketingu v ČR.
5. Identifikace marketingového prostředí měst a regionů. Vnější a vnitřní
prostředí měst a regionů. Informační rámec, získávání údajů, jejich analýza,
zpracování a interpretace.
6. Hledání postavení měst a regionů v konkurenčním prostředí. Tržní postavení
(positioning). Segmentace a cílové skupiny.
7. Aplikace marketingového mixu. Vymezení produktu měst a regionů. Kvalita
produktu měst a regionů. Úloha cen, distribuce a materiálního prostředí.
Význam komunikačního mixu, lidských zdrojů, procesů a partnerství.
8. Média a města a regiony. Vliv celostátních a regionálních medií na život a
image měst a regionů.
9. Metody a techniky marketingu M a R. Metody, techniky, modely a praktické
postupy marketingu M a R. Socioekonomický rámec používaných metod.
10. Komplexní teritoriální marketing. Základní elementy a charakteristické rysy.
11. Implementace marketingu M a R. Strategie rozvoje měst a regionů a úloha
marketingu M a R.
12. Případové studie a praxe marketingu M a R. Zavádění marketingu do řízení
měst Moravskoslezského kraje (výsledky průzkumu). Marketing cestovního ruchu
Moravskoslezského kraje.
Konkrétní zjištění kladných a záporných prvků marketingu M a R.

Povinná literatura

Literatura:
Základní
1. Rumpel, P.: Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostravská
univerzita. 2002.
2. Janečková, L. – Vaštíková, M.: Marketing měst a obcí. Grada Publishing. 1999.
Další doporučená
3. Malinovský, J. – Kutscherauer, A. – Sucháček, J.: Management regionů a obcí.
VŠB-TU. RCCV. 2003.
4. Payne, A.: Marketing služeb. Grada Publishing. 1996.

Doporučená literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována doporučená literatura.