Obsahové vymezení
Soudobé trendy v podnikání ukazují na proměny paradigmat v podnikání a společnosti vůbec. Reflektují nutnou změnu východisek, předpokladů i způsobů myšlení. Podniky a organizace v podmínkách globalizace, vzrůstající neurčitosti, diskontinuit, chaosu a paradoxů se v současnosti snaží přežít a prosperovat. Snaží se využít podstatná témata a koncepty, které souvisejí se změnami podmínek vnějších i vnitropodnikových.
Nově vyvíjené koncepce (kupř. síťového podnikání) se opírají o nové pohledy na produktivní faktory, konkurenceschopnost firmy, vč. intelektuálního potenciálu, časových a prostorových souvislostí. Variantní a modelové přístupy podtrhují zcela nové trendy rozvoje podnikání a formování podniků (kupř. satelitní struktury, virtuální podniky, znalostní společností, inteligentní firmy a sítě apod.).
Předmět se zaměřuje na soudobý konkurenční potenciál podniku a podnikatelských struktur. V předmětu je obsažena taktéž problematika systémového pohledu na inovace, na jejich místo v podniku a podnikání, na řízení inovací, intelektuální potenciál, řízení změn (vč. tzv. radikálních změn v podnikových procesech).
Obsah předmětu navazuje na poznatky prezentované v magisterském studiu v předmětech Rozvoj podnikání A, B, Podniková ekonomika a strategie, Inovační a procesní management, opírá se i o znalosti učiva oborů podniková ekonomika a management, ekonomika podniku, podnikání a jim podobných oborů.
Soudobé trendy v podnikání ukazují na proměny paradigmat v podnikání a společnosti vůbec. Reflektují nutnou změnu východisek, předpokladů i způsobů myšlení. Podniky a organizace v podmínkách globalizace, vzrůstající neurčitosti, diskontinuit, chaosu a paradoxů se v současnosti snaží přežít a prosperovat. Snaží se využít podstatná témata a koncepty, které souvisejí se změnami podmínek vnějších i vnitropodnikových.
Nově vyvíjené koncepce (kupř. síťového podnikání) se opírají o nové pohledy na produktivní faktory, konkurenceschopnost firmy, vč. intelektuálního potenciálu, časových a prostorových souvislostí. Variantní a modelové přístupy podtrhují zcela nové trendy rozvoje podnikání a formování podniků (kupř. satelitní struktury, virtuální podniky, znalostní společností, inteligentní firmy a sítě apod.).
Předmět se zaměřuje na soudobý konkurenční potenciál podniku a podnikatelských struktur. V předmětu je obsažena taktéž problematika systémového pohledu na inovace, na jejich místo v podniku a podnikání, na řízení inovací, intelektuální potenciál, řízení změn (vč. tzv. radikálních změn v podnikových procesech).
Obsah předmětu navazuje na poznatky prezentované v magisterském studiu v předmětech Rozvoj podnikání A, B, Podniková ekonomika a strategie, Inovační a procesní management, opírá se i o znalosti učiva oborů podniková ekonomika a management, ekonomika podniku, podnikání a jim podobných oborů.