1. Základní prvky ekonomického systému kultury (kulturní procesy, kulturní
instituce a kulturní produkty čili statky). Modely a přístupy chování států
v oblasti kultury v demokratických podmínkách. Mechanismus poskytování
veřejné podpory kultuře v demokratických podmínkách, její přímé a nepřímé
nástroje.
2. Správa, zřizovatelé a právní forma kulturních institucí veřejného,
občanského a soukromého sektoru v ČR. Struktura zřizovatelů a jejich
kompetence. Struktura kulturních institucí podle jejich zřizovatelů.
Transformace institucionalizované kultury v České republice v rámci reformy
veřejné správy.
3.Zdroje a toky financování kultury v ČR (státní rozpočet, rozpočty krajů a
obcí, rozpočty dobrovolných svazků obcí, finanční zdroje od nestátních
neziskových organizací a subjektů soukromého sektoru, rozpočet Evropské
unie). Tendry, granty a programy ČR a EU.
4-6. Hospodaření kulturních zařízení v závislosti na zřizovateli a právní
formě. (rozpočet; kalkulace, ceny; náklady, výnosy; tvorba fondů; zisk;
odměňování). Marketing v oblasti kultury.
7. Kulturní systémy vybraných zemí Evropské Unie. Poslání a činnost
mezinárodní organizace UNESCO.
instituce a kulturní produkty čili statky). Modely a přístupy chování států
v oblasti kultury v demokratických podmínkách. Mechanismus poskytování
veřejné podpory kultuře v demokratických podmínkách, její přímé a nepřímé
nástroje.
2. Správa, zřizovatelé a právní forma kulturních institucí veřejného,
občanského a soukromého sektoru v ČR. Struktura zřizovatelů a jejich
kompetence. Struktura kulturních institucí podle jejich zřizovatelů.
Transformace institucionalizované kultury v České republice v rámci reformy
veřejné správy.
3.Zdroje a toky financování kultury v ČR (státní rozpočet, rozpočty krajů a
obcí, rozpočty dobrovolných svazků obcí, finanční zdroje od nestátních
neziskových organizací a subjektů soukromého sektoru, rozpočet Evropské
unie). Tendry, granty a programy ČR a EU.
4-6. Hospodaření kulturních zařízení v závislosti na zřizovateli a právní
formě. (rozpočet; kalkulace, ceny; náklady, výnosy; tvorba fondů; zisk;
odměňování). Marketing v oblasti kultury.
7. Kulturní systémy vybraných zemí Evropské Unie. Poslání a činnost
mezinárodní organizace UNESCO.