1.Národní hospodářství podle principů financování (vymezení veřejného sektoru).
2.Úloha neziskových organizací v národním hospodářství a v občanské společnosti
(pojetí občanské společnosti, poslání a činnost podniků a organizací).
Opodstatněnost existence vládních a veřejnoprávních neziskových organizací.
3. Základy teorie neziskových organizací.
4. Zásady fungování NO (společenská spotřeba, veřejná spotřeba, vlastnictví,
problematika charakteru statků).
5. Typologie neziskových organizací v ČR.
6. Nevládní neziskové organizace (základní členění,občanská sdružení, OPS,
nadace, politické strany a církve, nevládní neziskový sektor v zahraničí).
7. Veřejnoprávní neziskové organizace (organizační složky, příspěvkové
organizace státu, obce, kraje).
8. Základní zákony o neziskových organizacích (přehled legislativy).
9. Řízení jako ekonomický nástroj v NO (plánování, SWOT analýza, ovlivňování
okolí, principy a zásady, poslání, měření výkonnosti).
10. Marketing v NO (vymezení pojmu, vývoj marketingového myšlení, subjekty,
podstata a význam marketingu, formy marketingu, marketingová kontrola).
11. Uplatnění fundraisingu v NO (zdroje financování, způsoby fundraisingu,
filozofie fundraisingu).
12.Management v NO (pojetí komunikace, komunikační techniky, vztah komunikace
a motivace, specifika personálního řízení, personální činnosti, hmotná
zainteresovanost, odměňování).
13. Finance v NO (účetnictví, kalkulace, ceny, výkony,daně).
14. Finanční analýza (rozhodovací ukazatele finanční analýzy).
2.Úloha neziskových organizací v národním hospodářství a v občanské společnosti
(pojetí občanské společnosti, poslání a činnost podniků a organizací).
Opodstatněnost existence vládních a veřejnoprávních neziskových organizací.
3. Základy teorie neziskových organizací.
4. Zásady fungování NO (společenská spotřeba, veřejná spotřeba, vlastnictví,
problematika charakteru statků).
5. Typologie neziskových organizací v ČR.
6. Nevládní neziskové organizace (základní členění,občanská sdružení, OPS,
nadace, politické strany a církve, nevládní neziskový sektor v zahraničí).
7. Veřejnoprávní neziskové organizace (organizační složky, příspěvkové
organizace státu, obce, kraje).
8. Základní zákony o neziskových organizacích (přehled legislativy).
9. Řízení jako ekonomický nástroj v NO (plánování, SWOT analýza, ovlivňování
okolí, principy a zásady, poslání, měření výkonnosti).
10. Marketing v NO (vymezení pojmu, vývoj marketingového myšlení, subjekty,
podstata a význam marketingu, formy marketingu, marketingová kontrola).
11. Uplatnění fundraisingu v NO (zdroje financování, způsoby fundraisingu,
filozofie fundraisingu).
12.Management v NO (pojetí komunikace, komunikační techniky, vztah komunikace
a motivace, specifika personálního řízení, personální činnosti, hmotná
zainteresovanost, odměňování).
13. Finance v NO (účetnictví, kalkulace, ceny, výkony,daně).
14. Finanční analýza (rozhodovací ukazatele finanční analýzy).