Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2012/2013

Nové metody podnikového vzdělávání

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 167-0305/01
Zkratka NMV P
Název předmětu česky Nové metody podnikového vzdělávání
Název předmětu anglicky New Methods of Education
Kreditů 4
Garantující katedra Institut inovace vzdělávání
Garant předmětu RNDr. Jana Hrubá, Ph.D.

Osnova předmětu

Celoživotní vzdělávání jako výzva současnosti
- Nutnost celoživotního vzdělávání
- Nové metody a formy vzdělávání v informační společnosti, distanční
prvky ve vzdělávání s využitím informačních a komunikačních technologií
- Nové role účastníků vzdělávacího procesu
- Aktuální trendy v podnikovém vzdělávání
- Efektivnost různých druhů učení
- Informace jako zdroj pro osvojování si nových znalostí a dovedností
Realizace podnikového vzdělávání jako konkurenční výhody podniku
- Efektivita nových metod a forem vzdělávání
- Kritéria hodnocení kvality vzdělávání s využitím informačních a
komunikačních technologií
- Vzdělávání pracovníků jako nástroj pro zkvalitnění výstupů
- Váha vzdělání na trhu práce
- Možnosti financování podnikového vzdělávání
Vzdělávání pracovníků jako konkurenční výhoda podniku
- Nutnost dalšího vzdělávání pracovníků
- Přínosy vzdělávání pro jednotlivce a podnik
- Návratnost investice do vzdělávání
Organizace vzdělávání ve firmě
- Systemizace při implementaci nových metod a forem do vzdělávání
- Správa a sdílení znovupoužitelných vzdělávacích objektů
Vzdělávací řídící systémy
- Kritéria hodnocení kvality řídících vzdělávacích systémů (Learning
Content Management System, dále LCMS)
- Klasifikace dostupných LCMS z hlediska uživatele, resp. z hlediska
správce systému
Komunikace jako významný prvek vzdělávání současnosti
- Specifika nových metod a forem komunikace
- Klasifikace komunikačních nástrojů ve virtuálním prostředí
- Praktické osvojování si virtuální komunikace
- Sdílení informací a znalostí
- Fórum jako zdroj informací a znalostí
ELearning
Metalearning
Psychologie týmové práce
Základy e-didaktiky pro e-tutory
Případová studie – týmová semestrální práce
- Osvojení si základních dovedností vybraného LCMS
- Webový prostor spravovaný všemi členy týmu pomocí základních nástrojů
vybraného LCMS
- Tvorba znovupoužitelných vzdělávacích objektů
- Tvorba eLearningového kurzu
- Realizace online vzdělávání (ve svém vlastním eLearningovém kurzu)
- Prezentace výsledků

Tvůrčí procvičování látky bez nutnosti stálého online připojení k internetu,
pod vedením vyučujícího prostřednictvím Průvodce studiem a se soustavným
využíváním studijních opor přístupných přes webové rozhraní.

Povinná literatura

ELearningový kurz studijního předmětu pro podporu studia přístupný přes webové
rozhraní v řídícím vzdělávacím systému Moodle (http://moodle.vsb.cz), jež
obsahuje zejména
- průvodce studiem (metodický návod pro studium) ke studijnímu předmětu
(v tištěné i elektronické podobě),
- jednotlivé vzdělávací objekty multimediálního charakteru, studijní
opory,
- komunikační nástroje (diskuse, rozhovory, fóra v řídícím vzdělávacím
systému),
- zadání (a prostor pro odevzdávání) korespondenčních úkolů přes webové
rozhraní a jiné nástroje webového vzdělávání.
Aktuální studijní materiály a fóra přístupná na internetu.

Doporučená literatura

webové aplikace