Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2018/2019

Demolice staveb

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 223-0002/03
Zkratka DS
Název předmětu česky Demolice staveb
Název předmětu anglicky Demolition of Buildings
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra stavebních hmot a diagnostiky staveb
Garant předmětu doc. Ing. Jana Daňková, Ph.D.

Osnova předmětu

Osnova předmětu „ DEMOLICE STAVEB „
1. Úvodní hodina
2. Legislativa, bezpečnostní předpisy.
3. Diagnostika staveb.
4. Metody posouzení a půzkumů staveb – konstrukce zděné.
5. Metody posouzení a půzkumů staveb - konstrukce betonové a železobetonové.
6. Metody posouzení a půzkumů staveb - dřevěné a ocelové konstrukce.
7. Příprava staveniště, organizace zařízení staveniště.
8. Realizace odstranění stavby. Technologický postup. Stroje.
9. Odstranění staveb pomocí trhavin.
10.Vliv demolic na okolí staveniště. Technická seismicita.
11.Odpady - úvod. Zákon o odpadech.
12.Odpadové hospodářství při realizaci demolic.
13.Recyklace stavební suti. Nebezpečné odpady.
14.Závěrečný test.

OSNOVA CVIČENÍ :
1. Úvodní hodina
2. Laboratorní cvičení zaměřené na vlhkost materiálu.
3. Laboratorní cvičení - pevnosti v tlaku cihel.
4. Laboratorní cvičení - pevnosti v tlaku tvárnic.
5. Laboratorní cvičení - pevnosti v tlaku betonu.
6. Laboratorní cvičení - pevnosti v tlaku železobetonu.
7. Metody zjišťování narušení dřevěných prvků.
8. Nedestruktivní vyšetřování konstrukcí.
9. Výpočty seizmických účinků na stavby.
10.Návrh demolice objektu.
11.Prezentace ze semestrálního projektu.
12.Video
13.Exkurze.
14.Exkurze.

Multimediální pomůcky použité k výuce: Video, zpětný projektor.

Povinná literatura

[1] Pume, Čermák a spol.: Průzkumy a opravy stavebních konstrukcí,ARCH 93.
[2] Adámek, Novotná, Koukal: Stavební materiály,CERM Brno.
[3] Skotnocová ,Lokaj: Zkoušení stavebních hmot,VŠB 1996.
[4] Matoušek , Drochytka: Atmosférická koroze betonu,IKAS.
[5] Dojčar, Horký , Kořínek: Trhací technika, MONTANEX.

Doporučená literatura

_________________________________