Ateliérová výuka sestává ze dvou částí:
• 1.–11. týden – semestrální výuka – student řeší minimálně dvě různá semestrální zadání (zadáním se také rozumí nejrůznější designérské soutěže a spolupráce s praxí) vycházející z okruhu témat pro specializaci Produktový design buď individuálně, nebo v rámci výuky týmové práce s dalším studentem / dalšími studenty. Při společných konzultacích se setkávají studenti 3. a 4. ročníku této specializace.
• 12.–14. týden – klauzurní projekt – student samostatně řeší zadání vycházející ze semestrální práce.
Osnova semestrální výuky z hlediska fází procesu designu:
• 1.–2. týden – zadání semestrální práce (okruh témat), analýza zadání a rešerše (knihy, firemní literatura, periodika, webové stránky, díla atd.)
• 3.–5. týden – rozpracování možných designérských řešení (skicování)
• 6.–9. týden – rozvedení vybraných řešení v prostoru jak elektronickém (virtuální modelování), tak fyzickém (sochařské modelování, rychlé prototypování atd.)
• 10.–11. týden – realizace fotorealistických vizualizací a dalších podkladů pro prezentaci
• 1.–11. týden – semestrální výuka – student řeší minimálně dvě různá semestrální zadání (zadáním se také rozumí nejrůznější designérské soutěže a spolupráce s praxí) vycházející z okruhu témat pro specializaci Produktový design buď individuálně, nebo v rámci výuky týmové práce s dalším studentem / dalšími studenty. Při společných konzultacích se setkávají studenti 3. a 4. ročníku této specializace.
• 12.–14. týden – klauzurní projekt – student samostatně řeší zadání vycházející ze semestrální práce.
Osnova semestrální výuky z hlediska fází procesu designu:
• 1.–2. týden – zadání semestrální práce (okruh témat), analýza zadání a rešerše (knihy, firemní literatura, periodika, webové stránky, díla atd.)
• 3.–5. týden – rozpracování možných designérských řešení (skicování)
• 6.–9. týden – rozvedení vybraných řešení v prostoru jak elektronickém (virtuální modelování), tak fyzickém (sochařské modelování, rychlé prototypování atd.)
• 10.–11. týden – realizace fotorealistických vizualizací a dalších podkladů pro prezentaci