Hlavní témata (osnova) předmětu po jednotlivých týdnech (blocích) výuky:
1. Seznámení s optimalizačním software Xpress-IVE, který slouží pro řešení sestavených matematických modelů.
2. Podpůrné úlohy pro řešení optimalizačních úloh v dopravních sítích (elementární optimalizační úlohy, algoritmy
pro vyhledání vzdálenosti mezi objekty dopravní sítě).
3. Problematika obsluhy uzlů dopravní sítě (exaktní a heuristické metody).
4. Matematické modely úloh o umísťování objektů v síti s předepsanými vlastnostmi (úloha o vyhledání mediánu a
centra dopravní sítě, úloha o umístění absolutního depa – vrcholově optimální umístění a vyhledání globálního optima
v neorientovaných i smíšených sítích, umísťovací úloha s omezenou dostupností).
5. Matematické modely distribučních problémů a jejich analytické řešení – s možností zásobování z více zdrojů,
s možností zásobování z jednoho zdroje.
6. Matematický model pro návrh sítě linek městské hromadné dopravy.
7. Matematický model pro časovou koordinaci spojů v přestupních uzlech.
8. Metody pro navrhování signálních plánů na světelných křižovatkách.
9. Výpočet kapacity dopravní sítě.
10. Modely otevřených systémů hromadné obsluhy s jednofázovou obsluhou vyskytujících se v podmínkách dopravních
podniků.
11. Modely otevřených systémů hromadné obsluhy s vícefázovou obsluhou vyskytujících se v podmínkách dopravních
podniků.
12. Modely uzavřených systémů hromadné obsluhy vyskytujících se v podmínkách dopravních podniků.
13. Rezerva.
1. Seznámení s optimalizačním software Xpress-IVE, který slouží pro řešení sestavených matematických modelů.
2. Podpůrné úlohy pro řešení optimalizačních úloh v dopravních sítích (elementární optimalizační úlohy, algoritmy
pro vyhledání vzdálenosti mezi objekty dopravní sítě).
3. Problematika obsluhy uzlů dopravní sítě (exaktní a heuristické metody).
4. Matematické modely úloh o umísťování objektů v síti s předepsanými vlastnostmi (úloha o vyhledání mediánu a
centra dopravní sítě, úloha o umístění absolutního depa – vrcholově optimální umístění a vyhledání globálního optima
v neorientovaných i smíšených sítích, umísťovací úloha s omezenou dostupností).
5. Matematické modely distribučních problémů a jejich analytické řešení – s možností zásobování z více zdrojů,
s možností zásobování z jednoho zdroje.
6. Matematický model pro návrh sítě linek městské hromadné dopravy.
7. Matematický model pro časovou koordinaci spojů v přestupních uzlech.
8. Metody pro navrhování signálních plánů na světelných křižovatkách.
9. Výpočet kapacity dopravní sítě.
10. Modely otevřených systémů hromadné obsluhy s jednofázovou obsluhou vyskytujících se v podmínkách dopravních
podniků.
11. Modely otevřených systémů hromadné obsluhy s vícefázovou obsluhou vyskytujících se v podmínkách dopravních
podniků.
12. Modely uzavřených systémů hromadné obsluhy vyskytujících se v podmínkách dopravních podniků.
13. Rezerva.