1. Materiály používané pro kotoučové a bubnové brzdy automobilů – skupiny složek a jejich funkce, výroba materiálů pro brzdové systémy automobilů, vlastnosti a trendy ve složení pro jednotlivé typy vozidel.
2. Brzdění automobilů – změny materiálů brzdových systémů, ke kterým dochází při frikčních procesech vlivem teploty a tlaku. Tvorba frikční vrstvy a její vliv na frikční účinnost materiálů brzdových systémů. Otěr materiálů brzdových systémů, tvorba otěrových částic a jejich vliv na životnost jednotlivých složek brzdového systému.
3. Metody testování frikčně otěrových vlastností materiálů pro brzdové systémy – laboratorní tribometry, brzdové dynamometry, provozní zkoušky – uspořádání testů, standardní testovací procedury, ukázky získaných dat jednotlivými metodami a interpretace experimentálních dat z jednotlivých testovacích metod.
4. Chování materiálů brzdových systémů za různých podmínek provozu – vysoké teploty brzdového systému, vzdušná vlhkost, přítomnost posypových solí, aj. – změny materiálů brzdových systémů vlivem stylu jízdy, podmínek prostředí a odlišnosti u jednotlivých skupin frikčních kompozitů (kovové, organické, keramické).
5. Emise otěrových částic – mechanismus vzniku, charakter, metody měření a charakterizace chemického složení a morfologie částic.
6. Emise plynných látek - mechanismus vzniku, metody měření a charakterizace – emise anorganických plynů, těkavých organických látek a jejich možná rizika.
7. Trendy ve vývoji ekologicky šetrných materiálů – náhrady některých rizikových složek frikčních kompozitů, aditiva ve frikčních kompozitech a povlakování brzdových kotoučů za účelem snížení emisí otěrových částic, zařízení pro zachytávání otěrových částic a další.
8. Legislativní rámec problematiky emisí z nespalovacích procesů v dopravě – chystaná legislativa pro kontrolu a regulaci emisí prachových částic.
2. Brzdění automobilů – změny materiálů brzdových systémů, ke kterým dochází při frikčních procesech vlivem teploty a tlaku. Tvorba frikční vrstvy a její vliv na frikční účinnost materiálů brzdových systémů. Otěr materiálů brzdových systémů, tvorba otěrových částic a jejich vliv na životnost jednotlivých složek brzdového systému.
3. Metody testování frikčně otěrových vlastností materiálů pro brzdové systémy – laboratorní tribometry, brzdové dynamometry, provozní zkoušky – uspořádání testů, standardní testovací procedury, ukázky získaných dat jednotlivými metodami a interpretace experimentálních dat z jednotlivých testovacích metod.
4. Chování materiálů brzdových systémů za různých podmínek provozu – vysoké teploty brzdového systému, vzdušná vlhkost, přítomnost posypových solí, aj. – změny materiálů brzdových systémů vlivem stylu jízdy, podmínek prostředí a odlišnosti u jednotlivých skupin frikčních kompozitů (kovové, organické, keramické).
5. Emise otěrových částic – mechanismus vzniku, charakter, metody měření a charakterizace chemického složení a morfologie částic.
6. Emise plynných látek - mechanismus vzniku, metody měření a charakterizace – emise anorganických plynů, těkavých organických látek a jejich možná rizika.
7. Trendy ve vývoji ekologicky šetrných materiálů – náhrady některých rizikových složek frikčních kompozitů, aditiva ve frikčních kompozitech a povlakování brzdových kotoučů za účelem snížení emisí otěrových částic, zařízení pro zachytávání otěrových částic a další.
8. Legislativní rámec problematiky emisí z nespalovacích procesů v dopravě – chystaná legislativa pro kontrolu a regulaci emisí prachových částic.