1. Vývoj a péče o jakost a ekonomika jakosti, technická harmonizace a globální přístup k posuzování
shody
2. Obecná bezpečnost výrobků, Povinnosti výrobce při uvedení výrobků na trh, posuzování shody podle zákona č. 22/1997 Sb. a postup pro vydání ES prohlášení o shodě
3. Modulární koncepce prokazování shody výrobků, výrobková certifikace, činnost certifikačního orgánu pro certifikaci výrobků
4. Normy řady ISO 9000 a 10000 a dokumentace o jakosti, obsah o použití normy EN ISO 9001
5. Zabezpečení jakosti v předvýrobní etapě – činnost projekce a konstrukce (FMEA, QFD), stanovení procesů a vazeb mezi procesy, trvalé zlepšování procesů
6. Management zdrojů (lidské, hmotné, informační, finanční), měření a analýzy systému jakosti (hodnocení spokojenosti zákazníků, audity)
7. Trvalé zlepšování systému jakosti (nápravná a preventivní opatření, řízení neshod, audity)
8. Statistické metody - statistická regulace procesů, statistická přejímka
9. Audity jakosti podle ISO 19011
Cvičení
1. Vývoj a péče o jakost, ekonomika a jakost
2. Základní pojmy, plánování jakosti, dokumentace a záznamy o jakosti
3. Metoda QFD, FMEA, DOE
4. Zpracování výrobní dokumentace a Příručka jakosti
5. Sedm nástrojů jakosti „základních“
6. Sedm nástrojů jakosti „nových“
7. Regulační diagramy
8. Zpracování ES prohlášení o shodě
9. Hodnocení a udělování zápočtů
Otázky:
1. Vývoj a péče o jakost, základní pojmy
2. Ekonomika jakosti, sledování nákladů na jakost
3. Překážky jednotného trhu (věcné, technické, daňové).
4. Princip ověřování a vzájemného uznávání shody.
5. Nový přístup k technické harmonizaci a normalizaci.
6. Globální přístup k posuzování shody.
7. Schéma vztahů procesu notifikace, akreditace a certifikace.
8. Obecná bezpečnost výrobků, Povinnosti výrobce při uvedení výrobků na trh (Z102/2001 Sb.)
9. Posuzování shody podle zákona č. 22/1997 Sb.
10.Modulární koncepce prokazování shody výrobků
11.Postup pro vydání ES prohlášení o shodě, obsah dokumentu ES prohlášení o shodě
12.Výrobková certifikace, činnost certifikačního orgánu pro certifikaci výrobků
13.Podstata a cíl řízení jakosti, normy řady ISO 9000
14.Obsah o použití normy EN ISO 9001
15.Zásady postupu při zavádění a udržování a trvalém zlepšování systému řízení jakosti
16.Zabezpečení jakosti v předvýrobní etapě – činnost projekce a konstrukce (FMEA, QFD atd.).
17.Zabezpečení jakosti ve výrobě
18.Úloha vedení, strategie jakosti, odpovědnost za jakost, dokumentace systému jakosti, dokumentace o jakosti a záznamy o jakosti
19.Stanovení procesů a vazeb mezi procesy, trvalé zlepšování procesů
20.Management zdrojů (lidské, hmotné, informační, finanční)
21.Měření a analýzy systému jakosti (hodnocení spokojenosti zákazníků, audity)
22.Trvalé zlepšování systému jakosti (nápravná a preventivní opatření, řízení neshod, audity)
23.Statistické metody - statistická regulace procesů
24.Statistické metody - statistická přejímka
25.Sedm nástrojů jakosti „základních“
26.Sedm nástrojů jakosti „nových“
shody
2. Obecná bezpečnost výrobků, Povinnosti výrobce při uvedení výrobků na trh, posuzování shody podle zákona č. 22/1997 Sb. a postup pro vydání ES prohlášení o shodě
3. Modulární koncepce prokazování shody výrobků, výrobková certifikace, činnost certifikačního orgánu pro certifikaci výrobků
4. Normy řady ISO 9000 a 10000 a dokumentace o jakosti, obsah o použití normy EN ISO 9001
5. Zabezpečení jakosti v předvýrobní etapě – činnost projekce a konstrukce (FMEA, QFD), stanovení procesů a vazeb mezi procesy, trvalé zlepšování procesů
6. Management zdrojů (lidské, hmotné, informační, finanční), měření a analýzy systému jakosti (hodnocení spokojenosti zákazníků, audity)
7. Trvalé zlepšování systému jakosti (nápravná a preventivní opatření, řízení neshod, audity)
8. Statistické metody - statistická regulace procesů, statistická přejímka
9. Audity jakosti podle ISO 19011
Cvičení
1. Vývoj a péče o jakost, ekonomika a jakost
2. Základní pojmy, plánování jakosti, dokumentace a záznamy o jakosti
3. Metoda QFD, FMEA, DOE
4. Zpracování výrobní dokumentace a Příručka jakosti
5. Sedm nástrojů jakosti „základních“
6. Sedm nástrojů jakosti „nových“
7. Regulační diagramy
8. Zpracování ES prohlášení o shodě
9. Hodnocení a udělování zápočtů
Otázky:
1. Vývoj a péče o jakost, základní pojmy
2. Ekonomika jakosti, sledování nákladů na jakost
3. Překážky jednotného trhu (věcné, technické, daňové).
4. Princip ověřování a vzájemného uznávání shody.
5. Nový přístup k technické harmonizaci a normalizaci.
6. Globální přístup k posuzování shody.
7. Schéma vztahů procesu notifikace, akreditace a certifikace.
8. Obecná bezpečnost výrobků, Povinnosti výrobce při uvedení výrobků na trh (Z102/2001 Sb.)
9. Posuzování shody podle zákona č. 22/1997 Sb.
10.Modulární koncepce prokazování shody výrobků
11.Postup pro vydání ES prohlášení o shodě, obsah dokumentu ES prohlášení o shodě
12.Výrobková certifikace, činnost certifikačního orgánu pro certifikaci výrobků
13.Podstata a cíl řízení jakosti, normy řady ISO 9000
14.Obsah o použití normy EN ISO 9001
15.Zásady postupu při zavádění a udržování a trvalém zlepšování systému řízení jakosti
16.Zabezpečení jakosti v předvýrobní etapě – činnost projekce a konstrukce (FMEA, QFD atd.).
17.Zabezpečení jakosti ve výrobě
18.Úloha vedení, strategie jakosti, odpovědnost za jakost, dokumentace systému jakosti, dokumentace o jakosti a záznamy o jakosti
19.Stanovení procesů a vazeb mezi procesy, trvalé zlepšování procesů
20.Management zdrojů (lidské, hmotné, informační, finanční)
21.Měření a analýzy systému jakosti (hodnocení spokojenosti zákazníků, audity)
22.Trvalé zlepšování systému jakosti (nápravná a preventivní opatření, řízení neshod, audity)
23.Statistické metody - statistická regulace procesů
24.Statistické metody - statistická přejímka
25.Sedm nástrojů jakosti „základních“
26.Sedm nástrojů jakosti „nových“