Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2009/2010

Počítačová grafika II

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 456-0357/01
Zkratka PG II
Název předmětu česky Počítačová grafika II
Název předmětu anglicky Computer Graphics II
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu doc. Ing. Petr Gajdoš, Ph.D.

Osnova předmětu

Přednášky:
Přednášky jsou tematicky rozděleny, přičemž za stěžení se považuje první sada o OpenGL. Získané poznatky jsou pak dále aplikovány v rámci zbývajících přednášek.

Základní prvky OpenGL
- Úvod do OpenGL – historie vzniku, srovnání s DirectX, vysvětlení datových toků, syntaxe příkazů, programová rozhraní pro OpenGL
- Základní tvary, display listy, vertex arrays a VBO (Vertext Buffer Object)
- Souřadné systémy, základní transformace, transformační matice a jejich zásobník,
- Světlo, stínování, materiály
- Míchání barev, použití mlhy, antialiasing
- Bitmapy a obrázky, Textury, Multi-textury,
- Framebuffer, renderování do textury
- Tessellátory, kvadriky, evaluátory, NURBS

Shaders
- OpenGL 2.0 –Shading Language

Vizualizace specifických dat
- Datové struktury a jejich reprezentace v OpenGL
- Volumetrické renderování
- Tvorba komplexní scény, modely terénu
- Vizualizace konečných prvků
- Vizualizace lékařských dat
- Vizualizace chemických struktur

Herní engine
- Datový model herního engine
- Práce s vytvořenými 3D modely + jejich reprezentace v OpenGL
- Bone systémy, L-systémy
- Částicové systémy a jejich vizualizace
- Fyzikální modely, nVidia PhysX

Virtuální realita
- VRML, X3D
- Stereoprojekce




Cvičení:
Cvičení korespondují s přednáškami.

Počítačové laboratoře:
Cvičení budou korespondovat s přednáškami. Budou se řešit konkrétní úlohy z probrané oblasti. Požaduje se dobrá znalost C++,C# nebo Javy. Primárním jazykem je C++.

Povinná literatura

1. Žára J., Felkel P., Beneš B., Sochor J.: Moderní počítačová grafika, druhé vydání, 2005, Computer Press, ISBN 80-251-0454-0
2. Alan H. Watt: 3D Computer Graphics, 3rd edition, Addison Wesley, 1999, ISBN-10: 0201398559
3. Joseph B Hall: XNA Game Studio Express: Developing Games for Windows and the XBOX 360, Course Technology PTR, 2007, ISBN 1598633686
4. P. Shirley, M. Ashikhmin, M. Gleicher, S. R. Marschner, E. Reinhard, K. Sung, W. 5. B. Thompson, P. Willemsen: Fundamentals of Computer Graphics, Second Edition, 2nd edition, 2005, ISBN 978-1-56881-269-4 
6. David H. Eberly: 3D Game Engine Design: A Practical Approach to Real-Time
Computer Graphics, 2006, ISBN 0122290631
7. Tomas Akenine-Moller, Eric Haines: Real-Time Rendering, 2002, ISBN 1568811829
8. Jeremy Birin: Digital Lighting and Rendering, 2006, ISBN 0321316312
9. David S. Ebert, F. Kenton Musgrave, Darwyn Peachey, Ken Perlin, Steven Worley: Texturing and Modeling : A Procedural Approach, 3rd edition, Morgan Kaufmann, 2002, ISBN 1558608486
10. XNA developer home page - http://www.ziggyware.com/news.php

Doporučená literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována doporučená literatura.