Přednášky:
Přednášky jsou tematicky rozděleny, přičemž za stěžení se považuje první sada o OpenGL. Získané poznatky jsou pak dále aplikovány v rámci zbývajících přednášek.
Základní prvky OpenGL
- Úvod do OpenGL – historie vzniku, srovnání s DirectX, vysvětlení datových toků, syntaxe příkazů, programová rozhraní pro OpenGL
- Základní tvary, display listy, vertex arrays a VBO (Vertext Buffer Object)
- Souřadné systémy, základní transformace, transformační matice a jejich zásobník,
- Světlo, stínování, materiály
- Míchání barev, použití mlhy, antialiasing
- Bitmapy a obrázky, Textury, Multi-textury,
- Framebuffer, renderování do textury
- Tessellátory, kvadriky, evaluátory, NURBS
Shaders
- OpenGL 2.0 –Shading Language
Vizualizace specifických dat
- Datové struktury a jejich reprezentace v OpenGL
- Volumetrické renderování
- Tvorba komplexní scény, modely terénu
- Vizualizace konečných prvků
- Vizualizace lékařských dat
- Vizualizace chemických struktur
Herní engine
- Datový model herního engine
- Práce s vytvořenými 3D modely + jejich reprezentace v OpenGL
- Bone systémy, L-systémy
- Částicové systémy a jejich vizualizace
- Fyzikální modely, nVidia PhysX
Virtuální realita
- VRML, X3D
- Stereoprojekce
Cvičení:
Cvičení korespondují s přednáškami.
Počítačové laboratoře:
Cvičení budou korespondovat s přednáškami. Budou se řešit konkrétní úlohy z probrané oblasti. Požaduje se dobrá znalost C++,C# nebo Javy. Primárním jazykem je C++.
Přednášky jsou tematicky rozděleny, přičemž za stěžení se považuje první sada o OpenGL. Získané poznatky jsou pak dále aplikovány v rámci zbývajících přednášek.
Základní prvky OpenGL
- Úvod do OpenGL – historie vzniku, srovnání s DirectX, vysvětlení datových toků, syntaxe příkazů, programová rozhraní pro OpenGL
- Základní tvary, display listy, vertex arrays a VBO (Vertext Buffer Object)
- Souřadné systémy, základní transformace, transformační matice a jejich zásobník,
- Světlo, stínování, materiály
- Míchání barev, použití mlhy, antialiasing
- Bitmapy a obrázky, Textury, Multi-textury,
- Framebuffer, renderování do textury
- Tessellátory, kvadriky, evaluátory, NURBS
Shaders
- OpenGL 2.0 –Shading Language
Vizualizace specifických dat
- Datové struktury a jejich reprezentace v OpenGL
- Volumetrické renderování
- Tvorba komplexní scény, modely terénu
- Vizualizace konečných prvků
- Vizualizace lékařských dat
- Vizualizace chemických struktur
Herní engine
- Datový model herního engine
- Práce s vytvořenými 3D modely + jejich reprezentace v OpenGL
- Bone systémy, L-systémy
- Částicové systémy a jejich vizualizace
- Fyzikální modely, nVidia PhysX
Virtuální realita
- VRML, X3D
- Stereoprojekce
Cvičení:
Cvičení korespondují s přednáškami.
Počítačové laboratoře:
Cvičení budou korespondovat s přednáškami. Budou se řešit konkrétní úlohy z probrané oblasti. Požaduje se dobrá znalost C++,C# nebo Javy. Primárním jazykem je C++.