Přednášky:
Úvodní přednáška. Pojem algoritmu, zápis algoritmu v programovacím jazyku. Úvod do programovacích jazyků. Úvod do programovacího jazyka Java, Java jako technologie, virtuální stroj.
Jazyk Java. Konstanty, proměnné, výrazy, přiřazení. Základní datové typy a operace nad nimi. Řídící struktury - konstrukce jazyka. Komentáře.
Modelování reálného světa pomocí objektů: architektura objektu, stav objektu, zprávy mezi objekty.
Typ, třída a její instance: odpovídající syntaktické struktury, definice rozhraní a tříd.
Objekt "Object", definice třídy Object, kopírování objektů. Práce s řetězci, třída String a StringBuffer.
Struktura programu: logické a fyzické strukturování programu. API Java platformy.
Abstraktní datové typy, třída jako abstraktní datový typ. Pole. Kolekce objektů (Collection, Dictionary, Enumeration, Iterator).
Zpráva paměti v programovacích jazycích. Ukazatele a hodnoty. Garbage collector.
Mechanismus výjimek, specifikace kritického kódu, hierarchie výjimek a její rozšiřování.
Znakové a datové proudy. Základní typy a třídy pro vstup a výstup. Serializace a externalizace objektů.
Pogramování sítí v programovacím jazyku Java, GUI, applet. Přehled Java technologií.
Cvičení:
Procvičování látky přednášek.
Projekty:
Cílem dvou projektů je ověřit praktické
znalosti studentů z programovacího jazyka Java.
Počítačové laboratoře:
V počítačových laboratořích pracují studenti pod vedením cvičícího na konkrétní implementaci příkladů v jazyce Java. Výuka ve cvičeních odpovídá kapitolám probíraným na přednáškách. V každém cvičení se předpokládá implementace jednoho až dvou jednoduchých příkladů.
Úvodní přednáška. Pojem algoritmu, zápis algoritmu v programovacím jazyku. Úvod do programovacích jazyků. Úvod do programovacího jazyka Java, Java jako technologie, virtuální stroj.
Jazyk Java. Konstanty, proměnné, výrazy, přiřazení. Základní datové typy a operace nad nimi. Řídící struktury - konstrukce jazyka. Komentáře.
Modelování reálného světa pomocí objektů: architektura objektu, stav objektu, zprávy mezi objekty.
Typ, třída a její instance: odpovídající syntaktické struktury, definice rozhraní a tříd.
Objekt "Object", definice třídy Object, kopírování objektů. Práce s řetězci, třída String a StringBuffer.
Struktura programu: logické a fyzické strukturování programu. API Java platformy.
Abstraktní datové typy, třída jako abstraktní datový typ. Pole. Kolekce objektů (Collection, Dictionary, Enumeration, Iterator).
Zpráva paměti v programovacích jazycích. Ukazatele a hodnoty. Garbage collector.
Mechanismus výjimek, specifikace kritického kódu, hierarchie výjimek a její rozšiřování.
Znakové a datové proudy. Základní typy a třídy pro vstup a výstup. Serializace a externalizace objektů.
Pogramování sítí v programovacím jazyku Java, GUI, applet. Přehled Java technologií.
Cvičení:
Procvičování látky přednášek.
Projekty:
Cílem dvou projektů je ověřit praktické
znalosti studentů z programovacího jazyka Java.
Počítačové laboratoře:
V počítačových laboratořích pracují studenti pod vedením cvičícího na konkrétní implementaci příkladů v jazyce Java. Výuka ve cvičeních odpovídá kapitolám probíraným na přednáškách. V každém cvičení se předpokládá implementace jednoho až dvou jednoduchých příkladů.