Náplň přednášek
Služby školní sítě – seznámení se službami sítě univerzity, vysvětlení možností a pravidel pro používání těchto služeb.
Programování a programovací jazyky – přehled typů programovacích jazyků a jejich charakteristiky, porovnání a představení.
Vývojové prostředí obecně – charakteristika vývojových prostředí pro programovací jazyky, úvod do používání VS 2010.
Visual Studio – detailnější pohled na možnosti, které nabízí VS 2010. Debugování, Zkratkové klávesy, testy, atd.
Operační systémy a počítačové sítě – pojmy, technologie a přístupy používané v uvedených oblastech, a to především v návaznosti na používání počítačů při výuce. Zaměření na práci v systému Linux.
Internet, WWW – seznámení s prostředím, možnostmi a službami Internetu. Vysvětlení problematiky tvorby WWW stránek a vztahu ke grafickému zpracování obrazu. Zaměření na HTML, CSS a XML technologie.
Programování a dokumentace – pravidla pro psaní kódů, komentování a dokumentace. Nástroje pro tvorbu dokumentací.
Základy práce v systému MATLAB, práce s matematickými strukturami, vizualizace 2D a 3D.
Vývoj software – popis průběhu vývoje software jako celku, a to včetně specifikace a komunikace se zadavatelem. Pravidla a základní znalosti programátora.
Týmová práce při vývoji software – koncepce týmové programátorské práce. Nástroje podporující týmovou práci při programování (Team System, SVN) .
Typografie a elektronické publikování – charakteristika pojmů a pravidel pro typografii elektronických dokumentů, úvod do problematiky elektronického publikování prostřednictvím různých nástrojů se zaměřením na systém Latex.
Počítačová grafika – přehled pojmů a přístupů v počítačové grafice a její praktické použití.
Náplň počítačových cvičení
Jednotlivá cvičení budou svou náplní odpovídat přednáškám, a to u témat, která sebou nesou praktické možnosti testování, apod. U témat zaměřených teoreticky budou odpovídající cvičení koncipována formou diskusi nad danými tématy. Dále na cvičeních bude umožněna vazba na programovací předměty a studenti si tak budou moci přímo zkoušet a implementovat problematiku probíranou na jiných přednáškách, především ve vztahu k předmětu Algortimy I. Konkrétní náplň počítačových cvičení bude obsahovat především:
Služby školní sítě, změna hesla a jeho používání, elektronická pošta
Základy práce v systému Linux a Windows, spouštění aplikací, apod.
VS 2010
HTML a tvorba jednoduché WWW stránky a její publikace
Komentování zdrojového kódu a tvorba dokumentace
MATLAB
Základní použití systému Latex
Služby školní sítě – seznámení se službami sítě univerzity, vysvětlení možností a pravidel pro používání těchto služeb.
Programování a programovací jazyky – přehled typů programovacích jazyků a jejich charakteristiky, porovnání a představení.
Vývojové prostředí obecně – charakteristika vývojových prostředí pro programovací jazyky, úvod do používání VS 2010.
Visual Studio – detailnější pohled na možnosti, které nabízí VS 2010. Debugování, Zkratkové klávesy, testy, atd.
Operační systémy a počítačové sítě – pojmy, technologie a přístupy používané v uvedených oblastech, a to především v návaznosti na používání počítačů při výuce. Zaměření na práci v systému Linux.
Internet, WWW – seznámení s prostředím, možnostmi a službami Internetu. Vysvětlení problematiky tvorby WWW stránek a vztahu ke grafickému zpracování obrazu. Zaměření na HTML, CSS a XML technologie.
Programování a dokumentace – pravidla pro psaní kódů, komentování a dokumentace. Nástroje pro tvorbu dokumentací.
Základy práce v systému MATLAB, práce s matematickými strukturami, vizualizace 2D a 3D.
Vývoj software – popis průběhu vývoje software jako celku, a to včetně specifikace a komunikace se zadavatelem. Pravidla a základní znalosti programátora.
Týmová práce při vývoji software – koncepce týmové programátorské práce. Nástroje podporující týmovou práci při programování (Team System, SVN) .
Typografie a elektronické publikování – charakteristika pojmů a pravidel pro typografii elektronických dokumentů, úvod do problematiky elektronického publikování prostřednictvím různých nástrojů se zaměřením na systém Latex.
Počítačová grafika – přehled pojmů a přístupů v počítačové grafice a její praktické použití.
Náplň počítačových cvičení
Jednotlivá cvičení budou svou náplní odpovídat přednáškám, a to u témat, která sebou nesou praktické možnosti testování, apod. U témat zaměřených teoreticky budou odpovídající cvičení koncipována formou diskusi nad danými tématy. Dále na cvičeních bude umožněna vazba na programovací předměty a studenti si tak budou moci přímo zkoušet a implementovat problematiku probíranou na jiných přednáškách, především ve vztahu k předmětu Algortimy I. Konkrétní náplň počítačových cvičení bude obsahovat především:
Služby školní sítě, změna hesla a jeho používání, elektronická pošta
Základy práce v systému Linux a Windows, spouštění aplikací, apod.
VS 2010
HTML a tvorba jednoduché WWW stránky a její publikace
Komentování zdrojového kódu a tvorba dokumentace
MATLAB
Základní použití systému Latex