Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Tvorba aplikací pro mobilní zařízení II

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky angličtina
Kód 460-2025/04
Zkratka TAMZ II
Název předmětu česky Tvorba aplikací pro mobilní zařízení II
Název předmětu anglicky Design of Applications for Mobile Devices II
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu Mgr. Ing. Michal Krumnikl, Ph.D.

Osnova předmětu

Přednášky:

* Architektura OS Android, Dalvik VM, ART, vývojové nástroje.
* Aplikace, Actions, Intents, Android Manifest.
* Tvorba UI, View, Layout, Fragment, Menu.
* Ukládání dat, Shared Preferences, Internal/External Storage, SQLite.
* Síťové připojení, formátování a parsování dat, JSON.
* Bezpečnost, šifrování, popisování aplikací, Java Cryptography Architecture.
* Asynchronní zpracování událostí, souběžné zpracování úloh, vlákna, synchronizace.
* Vykreslování grafiky, tvorba her, herní smyčka, knihovny pro tvorbu her.
* Podpora multimédií - audio, video, přehrávání, zachytávání, zpracování obrazových a zvukových dat.
* Akcelerace 2D a 3D grafiky, OpenGL ES.
* Technologie NFC (Near field communication), senzory mobilních zařízení.
* Reverse engineeering aplikací, obfuskace kódu, optimalizace.
* Knihovny třetích stran.
* Publikace na Google Play, monetizace aplikací.

Cvičení:

* Seznámení se s vývojovými nástroji. Tvorba jednoduché aplikace, nasazení na mobilní zařízení nebo emulátor.
* Základní prvky aplikací. Přepínání mezi aktivitami, předávání parametrů.
* Tvorba vlastního prvku typu View, vykreslování obsahu, reakce na události.
* Práce s XML dokumenty, využití ListView pro zobrazení dat.
* Síťové připojení, stažení obsahu, offline ukládání dat.
* Tvorba jednoduché hry, vykreslování na plátno.
* Práce se soubory a sockety. Načítání a ukládání strukturovaných dat.
* Vzdálená volání, síťové služby.
* Využití SQLite databáze.
* Vykreslování 3D grafiky, pohyb a jednoduchá fyzika, OpenGL ES.
* Využití vláken, synchronizační aplikace.
* Práce se zvukovým a obrazovým záznamem, jednoduchá analýza.
* Využití knihoven třetích stran k tvorbě grafů.
* Ukázka možností obfuskace kódu, nástroje pro reverse engineering aplikací.

Povinná literatura

RETO, Meier, Professional Android, Wrox; 4th edition, 2016. ISBN: 1118949528 
VÁVRŮ, Jiří a Miroslav UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4863-4.
HERODEK, Martin. Android jednoduše. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4298-1.
GERBER, Adam, CRAIG, Clifton. Learn Android Studio: build Android apps quickly and effectively. Berkeley, CA: Apress, 2015. ISBN 1430266015 .

Doporučená literatura

MEIER, Reto. Professional Android 4 application development. [3rd ed.]. Indianapolis, IN.: Wiley/[Wrox], 2012.
Advanced Android Application Development. Addison-Wesley Professional, 2014. ISBN 0133892387 .
Open Mobile Alliance, SyncML, Internationalization (i18n)