Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Úvod do SAP a ERP systémů

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 460-4159/01
Zkratka USES
Název předmětu česky Úvod do SAP a ERP systémů
Název předmětu anglicky Introduction to SAP and ERP Systems
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu doc. Mgr. Miloš Kudělka, Ph.D.

Osnova předmětu

Předmětem cvičení bude práce na licencovaném školicím prostředí SAP na připravených typových úkolech, které budou navazovat na témata z vybraných procesů S/4HANA a S/4HANA developmentu.
Předmětem samostatné (domácí) práce na projektu bude dokončení úloh rozpracovaných na cvičení.

Témata cvičení:
1. Úvod do SAP.
2. Architektura a technická infrastruktura.
3. Implementační metodiky SAP. Praktické tipy pro efektivní projektové řízení.
4. Analýza požadavků.
5. Vybrané business procesy S/4HANA.
6. S/4HANA development. Základní koncepty, databázový přístup, autorizace a oprávnění.
7. S/4HANA development. Vývoj dynper, modularizace, objekty, zámky výjimky
8. S/4HANA development. HTML5, CSS, Javascript, SAPUI5
9. S/4HANA development. O-data
10. Integrační platforma. Vývojové nástroje, integrační nástroje. Lo-code, No-code
11. Application Lifecycle Management – řízení změn, implementace/upgrade, Incident management, Testování, Dokumentace, Monitorování.
12. FIORI – uživatelské prostředí a zkušenost. Vývoj FIORI aplikací.
13. Business intelligence a reporting.

E-learning

Povinná literatura

- Online: https://www.sap.com
- GÁLA, L.; BUCHALCEVOVÁ, A.; JANDOŠ, J. Podniková architektura. Bruckner Publishing, 2012. Online. ISBN 978-80-904661-6-6.
- SOMMERVILLE, I. Software Engineering. 10th Edition, Pearson Education Limited, Boston, 2016.

Doporučená literatura

- Online: https://learning.sap.com
- Online: https://microlearning.opensap.com
- Online: https://podcast.opensap.info
- MOHSIN, Ahmed. ABAP development for S/4HANA. 1st Edition, Pearson Education Limited, Boston, 2021. ISBN 978-1-4932-1877-6 
- HARDY, Paul. ABAP to the future. 1st Edition, Pearson Education Limited, Boston, 2015. ISBN 978-1-4932-1161-6