Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2016/2017

Advanced Computer Graphics

Typ studia doktorské
Jazyk výuky čeština
Kód 460-6019/01
Zkratka ACG
Název předmětu česky Advanced Computer Graphics
Název předmětu anglicky Advanced Computer Graphics
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra informatiky
Garant předmětu prof. Ing. Václav Skala, CSc.

Osnova předmětu

1-2 Úvod, organizační informace. Typické úlohy a metod, přehled matematického aparátu a jeho aplikací. Složitost a robustnost algoritmů. Transformace algoritmů.
3-4 Datové reprezentace, souřadné systémy, homogenní souřadnice, affinní a projektivní prostory. Princip duality a jeho aplikace. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3.
5-6 Pluckerovy a barycentrické souřadnice, jejich použití a typické úlohy. Metody efektivního výpočtu s použitím GPU.
7-8 Základy a použiti algebry geometrie a konformní algebry.
Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3 s geometrickou algebrou.
9-10 Interpolace uspořádaných a neuspořádaných dat v Eukleidovském a projektivním prostoru.
11 Aplikace geometrické algebry a konformní geometrie v počítačové grafice, herních 3D systémech, vizualizaci dat a systémech virtuální reality.
12 Zvaná přednáška
13 Rekapitulace předmětu

Povinná literatura

• Vince, John, Essential mathematics for computer graphics fast , London : Springer 2001
• Lengyel,E, for 3D game programming and Computer Graphics , Charles River Media 2003
• Shirley, Peter, Fundamentals of computer graphics , Natick : AK Peters 2002
• Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz, Introduction to volume rendering , Upper Saddle River : Prentice Hall 1998
• Blinn,J, Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline , Morgan Kaufmann Publ 1996
• Hartley, Richard; Zisserman, Andrew, Multiple view geometry in computer vision , Cambridge : Cambridge University Press 2001
• Penna,M.A., Patterson,R.R, Projective Geometry and its Application to Computer Graphics , Prentice Hall 1986
• On-line katalogy knihoven

Doporučená literatura

• Vince, John, Essential mathematics for computer graphics fast , London : Springer 2001
• Lengyel,E, for 3D game programming and Computer Graphics , Charles River Media 2003
• Shirley, Peter, Fundamentals of computer graphics , Natick : AK Peters 2002
• Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz, Introduction to volume rendering , Upper Saddle River : Prentice Hall 1998
• Blinn,J, Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline , Morgan Kaufmann Publ 1996
• Hartley, Richard; Zisserman, Andrew, Multiple view geometry in computer vision , Cambridge : Cambridge University Press 2001
• Penna,M.A., Patterson,R.R, Projective Geometry and its Application to Computer Graphics , Prentice Hall 1986
• On-line katalogy knihoven