Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2022/2023

Úvod do managementu

Typ studia navazující magisterskébakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 545-0370/06
Zkratka UDM
Název předmětu česky Úvod do managementu
Název předmětu anglicky Introduction to Management
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětu Ing. Igor Černý, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Definování základních pojmů managementu.
2. Management jako obor vědy
3. Manažer.
4. Společenská odpovědnost a manažerská etika.
5. Firemní kultura a firemní identita.
6. Management v globalizovaném prostředí.
7. Manažerská funkce plánování.
8. Manažerská funkce rozhodování.
9. Manažerská funkce organizování.
10. Manažerská funkce komunikování.
11. Management řízení lidských zdrojů.
12. Manažerská funkce vedení.
13. Manažerská funkce kontrolování.
14. Úvod do strategického managementu

E-learning

Pro komunikaci nad rámec prezenčně realizovaných soustředění je používán learning management systém Moodle (lms.vsb.cz), prostřednictvím kterého je umožněna komunikace nejen mezi vyučujícím a studenty, ale také mezi studenty navzájem.

Povinná literatura

[1] VANĚK, Michal. Management v hospodářské praxi : pracovní sešit. 1.
vydání. Ostrava : VŠB – TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA, 2006. s. 114. ISBN 80-248-1149-9 .
[2] VODÁČEK, Leo; VODÁČKOVÁ, Olga. Management: Teorie a praxe v informační společnosti. 4. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2001. 316 s. ISBN 80-7261-041-4.
[3] KEŘKOVSKÝ, Miroslav; VYKYPĚL, Oldřich. Strategické řízení : teorie pro
praxi. 1. vydání. Praha : C. H. Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
[4] ŠENOVSKÝ, Michail; ADAMEC, Vilém; VANĚK, Michal. Bezpečnostní plánování. Edice SPBI Spektrum. 1. vydání. Ostrava : SPBI, 2006. 86 s. ISBN 80-86634-52-4 .

Doporučená literatura

[1] BAJČAN, Roman. Technicky public realations aneb Jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha : Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.
[2] DRUCKER, Peter F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 1. vydání. Praha: Management Press, 2002. 300 s., ISBN 80-7261-066-X.
[3] NĚMEC, Vladimír. Projektový management. 1. vydání. Praha : Grada
Publishing, 2002, 184 s. ISBN 80-247-0392-0.
[4] ŠPAČKOVÁ, Alena. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám
naslouchali a rozuměli. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2003. 120 s. ISBN 80-247-0633-4.
[5] TICHY, Noel M.; SHERMAN, Stratford. Vezměte svůj osud do vlastních rukou, než to za vás udělají jiní. Praha : PRAGMA, 2002. 383 s. ISBN 80-7205-779-0.
[6] ZADRAŽILOVÁ, Dana; KHELEROVÁ Vladimíra. Management obchodní firmy. Praha: Grada, 1994. 304 s. ISBN 80-85623-72-2.