Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2015/2016

Počítačová geometrie a grafika

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 638-0403/01
Zkratka -
Název předmětu česky Počítačová geometrie a grafika
Název předmětu anglicky Computer Geometry and Graphics
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra automatizace a počítačové techniky v průmyslu
Garant předmětu doc. Ing. Ivo Špička, Ph.D.

Osnova předmětu

Osnova přednášek:
· Grafické prostředky počítačů, jejich rozdělení
· Vstupní a výstupní grafická zařízení, zobrazovací adaptéry.
· Grafické systémy, GKS (Grapics Kernel Systém), OpenGL
· Základní grafické prvky, transformace v počítačové grafice
· Křivky a jejich reprezentace.
· Analytická geometrie, bod vektory, přímka rovina, transformace
polygónů.
· Modely scén, hraniční reprezentace.
· Konstruktivní geometrie těles
· Výpočet obsazených částí prostoru.
· Fraktály a jejich využití v počítačové grafice.
· Neuniformní racionální křivky a plochy.
· Virtuální realita.
· Řešení viditelnosti.VRLM – Virtual Reality Modeling Language.
· Grafická rozhraní DirectX a OpenGL.
Osnova cvičení:
1. Úvod do vektorové grafiky
2. – 5. Prostředí a práce v prostředí Corel Draw
6. a 7. Vypracování samostatného projektu
8. Úvod do prostorového modelování
9. – 12. Prostředí a práce v modelovacím nástroji Rhinoceros
13. a 14. Práce na samostatném projektu

Povinná literatura

1. Žára J., Beneš B., Felkel P.: Moderní počítačová grafika, Computer
Press, 1998
2. Skála V.: Algoritmy počítačové grafiky I.-III., ZČU Plzeň
3. Žára, J.: Počítačová grafika, Grada, Praha, 1996

Doporučená literatura

Computational Geometry: Algorithms and Applications. Springer; 3rd edition (April 16, 2008)