Osnova přednášek:
· Grafické prostředky počítačů, jejich rozdělení
· Vstupní a výstupní grafická zařízení, zobrazovací adaptéry.
· Grafické systémy, GKS (Grapics Kernel Systém), OpenGL
· Základní grafické prvky, transformace v počítačové grafice
· Křivky a jejich reprezentace.
· Analytická geometrie, bod vektory, přímka rovina, transformace
polygónů.
· Modely scén, hraniční reprezentace.
· Konstruktivní geometrie těles
· Výpočet obsazených částí prostoru.
· Fraktály a jejich využití v počítačové grafice.
· Neuniformní racionální křivky a plochy.
· Virtuální realita.
· Řešení viditelnosti.VRLM – Virtual Reality Modeling Language.
· Grafická rozhraní DirectX a OpenGL.
Osnova cvičení:
1. Úvod do vektorové grafiky
2. – 5. Prostředí a práce v prostředí Corel Draw
6. a 7. Vypracování samostatného projektu
8. Úvod do prostorového modelování
9. – 12. Prostředí a práce v modelovacím nástroji Rhinoceros
13. a 14. Práce na samostatném projektu
· Grafické prostředky počítačů, jejich rozdělení
· Vstupní a výstupní grafická zařízení, zobrazovací adaptéry.
· Grafické systémy, GKS (Grapics Kernel Systém), OpenGL
· Základní grafické prvky, transformace v počítačové grafice
· Křivky a jejich reprezentace.
· Analytická geometrie, bod vektory, přímka rovina, transformace
polygónů.
· Modely scén, hraniční reprezentace.
· Konstruktivní geometrie těles
· Výpočet obsazených částí prostoru.
· Fraktály a jejich využití v počítačové grafice.
· Neuniformní racionální křivky a plochy.
· Virtuální realita.
· Řešení viditelnosti.VRLM – Virtual Reality Modeling Language.
· Grafická rozhraní DirectX a OpenGL.
Osnova cvičení:
1. Úvod do vektorové grafiky
2. – 5. Prostředí a práce v prostředí Corel Draw
6. a 7. Vypracování samostatného projektu
8. Úvod do prostorového modelování
9. – 12. Prostředí a práce v modelovacím nástroji Rhinoceros
13. a 14. Práce na samostatném projektu