Přednášky:
1. Základní východiska teorie systémů a jejich aplikace v managementu
jakosti. Koncepce tvorby a rozvoje systémů managementu jakosti ve světě.
Specifika automobilového průmyslu
2. Základní principy systémů managementu jakosti: orientace na zákazníka, vůdcovství, zapojení zaměstnanců, procesní přístup, systémový přístup k managementu, neustálé zlepšování, rozhodování na základě faktů, partnerství s dodavateli.
3.-4.Vrcholové vedení organizací v systémech managementu jakosti. Mise, vize,
politika a cíle jakosti – jejich přerozdělování. Plánování zdrojů v systému
managementu jakosti. Přezkoumání managementu. Benchmarking.
5.-6. Přístupy a postupy měření spokojenosti externích zákazníků. Metody
definování znaků spokojenosti, vzorkování zákazníků, sběr a analýza dat o
spokojenosti zákazníků. Pojem loajality a možnosti jejího měření.
7.-8. Podstata ekonomiky jakosti. Náklady vztahující se k jakosti u výrobce,
uživatele, náklady na životní cyklus, modely měření. Propočty efektivnosti
zlepšování jakosti.
9.-10. Partnerství s dodavateli. Procesy programu partnerství. Deklarování
politiky jakosti nákupu. Posuzování způsobilosti dodavatelů. Poskytování
technické pomoci dodavatelům. Společné plánování a zlepšování jakosti.
Motivační programy pro dodavatele.
11.-12. Systémová měření – podstata a význam. Měření výkonnosti procesů.
Měření výkonnosti systémů managementu jakosti. Měření výkonnosti organizací.
Balanced Scorecard – přístupy a uplatnění.
13.-14. Modely TQM. EFQM Model Excelence – popis a uplatnění. Možnosti
posuzování vyzrálosti systémů managementu, logický rámec RADAR. Sebehodnocení,
význam a postupy.
Cvičení:
1.-2.Tvorba modelů vybraných procesů managementu jakosti
3. Benchmarking – řešení případové studie
4.-5.Aplikace metod definování znaků spokojenosti zákazníků
6.-8.Řešení případové studie analýzy hodnoty pro zákazníka
9. Definování položek nákladů vztahujících se k jakosti u výrobce
10.Návrh ukazatelů pro měření výkonnosti systému
11.-13. Metody sebehodnocení – řešení případových studií
14. Prezentace semestrálních projektů
1. Základní východiska teorie systémů a jejich aplikace v managementu
jakosti. Koncepce tvorby a rozvoje systémů managementu jakosti ve světě.
Specifika automobilového průmyslu
2. Základní principy systémů managementu jakosti: orientace na zákazníka, vůdcovství, zapojení zaměstnanců, procesní přístup, systémový přístup k managementu, neustálé zlepšování, rozhodování na základě faktů, partnerství s dodavateli.
3.-4.Vrcholové vedení organizací v systémech managementu jakosti. Mise, vize,
politika a cíle jakosti – jejich přerozdělování. Plánování zdrojů v systému
managementu jakosti. Přezkoumání managementu. Benchmarking.
5.-6. Přístupy a postupy měření spokojenosti externích zákazníků. Metody
definování znaků spokojenosti, vzorkování zákazníků, sběr a analýza dat o
spokojenosti zákazníků. Pojem loajality a možnosti jejího měření.
7.-8. Podstata ekonomiky jakosti. Náklady vztahující se k jakosti u výrobce,
uživatele, náklady na životní cyklus, modely měření. Propočty efektivnosti
zlepšování jakosti.
9.-10. Partnerství s dodavateli. Procesy programu partnerství. Deklarování
politiky jakosti nákupu. Posuzování způsobilosti dodavatelů. Poskytování
technické pomoci dodavatelům. Společné plánování a zlepšování jakosti.
Motivační programy pro dodavatele.
11.-12. Systémová měření – podstata a význam. Měření výkonnosti procesů.
Měření výkonnosti systémů managementu jakosti. Měření výkonnosti organizací.
Balanced Scorecard – přístupy a uplatnění.
13.-14. Modely TQM. EFQM Model Excelence – popis a uplatnění. Možnosti
posuzování vyzrálosti systémů managementu, logický rámec RADAR. Sebehodnocení,
význam a postupy.
Cvičení:
1.-2.Tvorba modelů vybraných procesů managementu jakosti
3. Benchmarking – řešení případové studie
4.-5.Aplikace metod definování znaků spokojenosti zákazníků
6.-8.Řešení případové studie analýzy hodnoty pro zákazníka
9. Definování položek nákladů vztahujících se k jakosti u výrobce
10.Návrh ukazatelů pro měření výkonnosti systému
11.-13. Metody sebehodnocení – řešení případových studií
14. Prezentace semestrálních projektů