1. Materiály používané pro kotoučové a bubnové brzdy automobilů – skupiny
složek a jejich funkce, výroba materiálů pro brzdové systémy automobilů,
vlastnosti a trendy ve složení pro jednotlivé typy vozidel.
2. Brzdění automobilů – změny materiálů brzdových systémů, ke kterým dochází
při frikčních procesech vlivem teploty a tlaku. Tvorba frikční vrstvy a
její vliv na frikční účinnost materiálů brzdových systémů. Otěr materiálů
brzdových systémů, tvorba otěrových částic a jejich vliv na životnost
jednotlivých složek brzdového systému.
3. Metody testování frikčně otěrových vlastností materiálů pro brzdové systémy
– laboratorní tribometry, brzdové dynamometry, provozní zkoušky –
uspořádání testů, standardní testovací procedury, ukázky získaných dat
jednotlivými metodami a interpretace experimentálních dat z jednotlivých
testovacích metod.
4. Chování materiálů brzdových systémů za různých podmínek provozu – vysoké
teploty brzdového systému, vzdušná vlhkost, přítomnost posypových solí, aj.
– změny materiálů brzdových systémů vlivem stylu jízdy, podmínek prostředí
a odlišnosti u jednotlivých skupin frikčních kompozitů (kovové, organické,
keramické).
5. Emise otěrových částic – mechanismus vzniku, charakter, metody měření a
charakterizace chemického složení a morfologie částic.
6. Emise plynných látek - mechanismus vzniku, metody měření a charakterizace –
emise anorganických plynů, těkavých organických látek a jejich možná rizika.
7. Trendy ve vývoji ekologicky šetrných materiálů – náhrady některých
rizikových složek frikčních kompozitů, aditiva ve frikčních kompozitech a
povlakování brzdových kotoučů za účelem snížení emisí otěrových částic,
zařízení pro zachytávání otěrových částic a další.
8. Legislativní rámec problematiky emisí z nespalovacích procesů v dopravě –
chystaná legislativa pro kontrolu a regulaci emisí prachových částic.
složek a jejich funkce, výroba materiálů pro brzdové systémy automobilů,
vlastnosti a trendy ve složení pro jednotlivé typy vozidel.
2. Brzdění automobilů – změny materiálů brzdových systémů, ke kterým dochází
při frikčních procesech vlivem teploty a tlaku. Tvorba frikční vrstvy a
její vliv na frikční účinnost materiálů brzdových systémů. Otěr materiálů
brzdových systémů, tvorba otěrových částic a jejich vliv na životnost
jednotlivých složek brzdového systému.
3. Metody testování frikčně otěrových vlastností materiálů pro brzdové systémy
– laboratorní tribometry, brzdové dynamometry, provozní zkoušky –
uspořádání testů, standardní testovací procedury, ukázky získaných dat
jednotlivými metodami a interpretace experimentálních dat z jednotlivých
testovacích metod.
4. Chování materiálů brzdových systémů za různých podmínek provozu – vysoké
teploty brzdového systému, vzdušná vlhkost, přítomnost posypových solí, aj.
– změny materiálů brzdových systémů vlivem stylu jízdy, podmínek prostředí
a odlišnosti u jednotlivých skupin frikčních kompozitů (kovové, organické,
keramické).
5. Emise otěrových částic – mechanismus vzniku, charakter, metody měření a
charakterizace chemického složení a morfologie částic.
6. Emise plynných látek - mechanismus vzniku, metody měření a charakterizace –
emise anorganických plynů, těkavých organických látek a jejich možná rizika.
7. Trendy ve vývoji ekologicky šetrných materiálů – náhrady některých
rizikových složek frikčních kompozitů, aditiva ve frikčních kompozitech a
povlakování brzdových kotoučů za účelem snížení emisí otěrových částic,
zařízení pro zachytávání otěrových částic a další.
8. Legislativní rámec problematiky emisí z nespalovacích procesů v dopravě –
chystaná legislativa pro kontrolu a regulaci emisí prachových částic.