1. Organický tvar. Názorná demonstrace na podkladu reprodukcí realizovaných děl. Od antiky, přes Michelangela, Rodina, Marino Mariniho, Manzu, Maillola po Myslbeka, Štursu aj. 2. Znázornění organického materiálu. Práce se základy stavby, anatomie. 3. Plasticita, stylizace, celek X detail, modelace aj. pojmy v oblasti modelace dle živého modelu. 4. Plastiky v Ostravě. Realizace exkurze po ostravských plastikách a jejich komentář (pomníková tvorba, socha ve spojení s architekturou, fontány, pamětní desky, volná plastika)
Cvičení 1. Realizace modelů (k případnému zpracování v kovu)– stylizovaná figura nebo zvíře. Možnost zakomponování jednoduchého objektu, drapérie a jiných prostorově obohacujících prvků do celku kompozice.
2. V individuálně konzultovaných případech bude podle daného záměru nutno vyrobit podpěrnou konstrukci (kostru).
3. Kompaktnost, stavba. 4. Modelace s akcentem na celek. Stylizace. Proporce – nutná zpětná vazba na model, korekce. 5. Povrch. Využití různých způsobů modelace – např. zpracování modelu v kontrastu se soklem, či případnou drapérií aj. Exprese X exaktní modelace. 6. Formování. Zhotovení slepé formy. 7. Sádrový odlitek. Lití sádrového modelu do plna/výroba sádrového střepu. 8. Retušování sádrového odlitku – v mokrém stavu, v suchém stavu.
Cvičení 1. Realizace modelů (k případnému zpracování v kovu)– stylizovaná figura nebo zvíře. Možnost zakomponování jednoduchého objektu, drapérie a jiných prostorově obohacujících prvků do celku kompozice.
2. V individuálně konzultovaných případech bude podle daného záměru nutno vyrobit podpěrnou konstrukci (kostru).
3. Kompaktnost, stavba. 4. Modelace s akcentem na celek. Stylizace. Proporce – nutná zpětná vazba na model, korekce. 5. Povrch. Využití různých způsobů modelace – např. zpracování modelu v kontrastu se soklem, či případnou drapérií aj. Exprese X exaktní modelace. 6. Formování. Zhotovení slepé formy. 7. Sádrový odlitek. Lití sádrového modelu do plna/výroba sádrového střepu. 8. Retušování sádrového odlitku – v mokrém stavu, v suchém stavu.