1. Úvodní seminář, seznámení se se strukturou předmětu, studijní literatura.
2. Historie báňského a technického školství; významní představitelé vědních oborů (včetně odborníků, které vychovala VŠB-TUO). Technické památky v Moravskoslezském kraji.
3. Úvod do dějin vědy a techniky; věda a technologie ve starověku.
4. Nové chápání významu techniky v období středověku. Středověky svět řemesel.
5. Vznik moderní vědy – počátek vědecké revoluce; inženýrský přístup k řešení praktických problémů na příkladu Leonarda da Vinciho.
6. Průmyslová revoluce (vzestup moderního průmyslu).
7. „Dlouhé“ 19. století a zahájení první etapy technicko-vědecké revoluce.
8. Technika v hornictví.
9. Vývojové tendence a směry rozvoje dopravy a dopravních prostředků v dějinách lidstva.
10. Elektrotechnika v historickém vývoji. (Nikola Tesla, T.A. Edison, F. Křižík, Kolben)
11. 20. století: vědecko-technická revoluce; zneužití vědy a techniky.
12. Svět počítačů.
13. Exkurze
14. Závěrečný seminář
2. Historie báňského a technického školství; významní představitelé vědních oborů (včetně odborníků, které vychovala VŠB-TUO). Technické památky v Moravskoslezském kraji.
3. Úvod do dějin vědy a techniky; věda a technologie ve starověku.
4. Nové chápání významu techniky v období středověku. Středověky svět řemesel.
5. Vznik moderní vědy – počátek vědecké revoluce; inženýrský přístup k řešení praktických problémů na příkladu Leonarda da Vinciho.
6. Průmyslová revoluce (vzestup moderního průmyslu).
7. „Dlouhé“ 19. století a zahájení první etapy technicko-vědecké revoluce.
8. Technika v hornictví.
9. Vývojové tendence a směry rozvoje dopravy a dopravních prostředků v dějinách lidstva.
10. Elektrotechnika v historickém vývoji. (Nikola Tesla, T.A. Edison, F. Křižík, Kolben)
11. 20. století: vědecko-technická revoluce; zneužití vědy a techniky.
12. Svět počítačů.
13. Exkurze
14. Závěrečný seminář