1. Vymezení základních pojmů: funkce lidské komunikace, komunikační kontext, sociální interakce, sociální vazby, sociální percepce, sociální komunikace, komunikační kompetence.
2. Teorie neverbální komunikace.
3. Verbální komunikace. Komunikační roviny. Poruchy v interpersonální komunikaci. Obranné mechanismy v komunikaci. Sdělování činy.
4. Naslouchání, emoce a empatie v komunikaci. Komunikace, stres a sociální zdatnost. Automatické myšlenky a komunikace.
5. Komunikace a asertivita.
6. Komunikace a sebeprezentace.
7. Lidská komunikace podle transakční analýzy.
8. Komunikace, argumentace, rétorika.
9. Manipulativní techniky v komunikaci.
10. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci.
11. Slušnost, zdvořilost, takt a etiketa v interpersonální komunikaci.
12. Komunikace v rodině – základ komunikačních dovedností.
13. Strach z veřejného vystupování, komunikační ostýchavost, tréma a jejich zvládání.
14. Vliv informačních technologií na interpersonální komunikaci a komunikační dovednosti.
2. Teorie neverbální komunikace.
3. Verbální komunikace. Komunikační roviny. Poruchy v interpersonální komunikaci. Obranné mechanismy v komunikaci. Sdělování činy.
4. Naslouchání, emoce a empatie v komunikaci. Komunikace, stres a sociální zdatnost. Automatické myšlenky a komunikace.
5. Komunikace a asertivita.
6. Komunikace a sebeprezentace.
7. Lidská komunikace podle transakční analýzy.
8. Komunikace, argumentace, rétorika.
9. Manipulativní techniky v komunikaci.
10. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci.
11. Slušnost, zdvořilost, takt a etiketa v interpersonální komunikaci.
12. Komunikace v rodině – základ komunikačních dovedností.
13. Strach z veřejného vystupování, komunikační ostýchavost, tréma a jejich zvládání.
14. Vliv informačních technologií na interpersonální komunikaci a komunikační dovednosti.