1. Úvod do problematiky a historie
.
• Manažeři, diverzita a změna (vymezení základních pojmů a vzájemných
souvislostí a implikace pro výkonnost organizace)
• Historické pohledy na management (klasický přístup k managementu,
přístup na základě human resources, kvantitativní přístupy k managementu,
moderní přístupy k managementu a poslední trendy v manažerském uvažování)
2. Manažerské prostředí
• Prostředí, konkurenční výhoda a kvalita (definice a používání pojmů,
které ovlivňují výrazně manažerské chování)
• Mezinárodní management a globální ekonomika (základní ekonomická
uskupení ve světě, strategie mezinárodního podnikání, vliv nadnárodních
korporací, vlivy prostředí na globální operace atd.)
• Řízení s vědomím etiky a společenské zodpovědnosti (pohledy na etické
chování, pohledy na společenskou zodpovědnost, strategie společenské
zodpovědnosti atd.)
3. Manažerské funkce a techniky
• Plánování(základy, strategický management a soukromé podnikání,
manažerský rozhodovací proces)
• Organizování( základy, návrh organizace a kultura, pracovní návrhy
pro jednotlivce a týmy,lidské zdroje)
• Vedení (základy,vedení formou motivace, komunikace, interpersonálních
dovedností, skupinové dynamiky a týmové práce,inovace a plánovaných změn)
• Kontrola(základy, informační technologie a kontrola)
4. Rozvoj a podpora managementu podnikání v EU
• Spolupráce mezi členskými státy
• Malé a střední podniky
• Politika podnikání v různých výrobních sektorech
• Podnikání a ostatní související horizontální
politiky /energie,hospodářská soutěž,ochrana životního prostředí, podnikové
právo,výzkum a inovace, zákony duševního vlastnictví/
• Mezinárodní spolupráce EU s třetími zeměmi
.
• Manažeři, diverzita a změna (vymezení základních pojmů a vzájemných
souvislostí a implikace pro výkonnost organizace)
• Historické pohledy na management (klasický přístup k managementu,
přístup na základě human resources, kvantitativní přístupy k managementu,
moderní přístupy k managementu a poslední trendy v manažerském uvažování)
2. Manažerské prostředí
• Prostředí, konkurenční výhoda a kvalita (definice a používání pojmů,
které ovlivňují výrazně manažerské chování)
• Mezinárodní management a globální ekonomika (základní ekonomická
uskupení ve světě, strategie mezinárodního podnikání, vliv nadnárodních
korporací, vlivy prostředí na globální operace atd.)
• Řízení s vědomím etiky a společenské zodpovědnosti (pohledy na etické
chování, pohledy na společenskou zodpovědnost, strategie společenské
zodpovědnosti atd.)
3. Manažerské funkce a techniky
• Plánování(základy, strategický management a soukromé podnikání,
manažerský rozhodovací proces)
• Organizování( základy, návrh organizace a kultura, pracovní návrhy
pro jednotlivce a týmy,lidské zdroje)
• Vedení (základy,vedení formou motivace, komunikace, interpersonálních
dovedností, skupinové dynamiky a týmové práce,inovace a plánovaných změn)
• Kontrola(základy, informační technologie a kontrola)
4. Rozvoj a podpora managementu podnikání v EU
• Spolupráce mezi členskými státy
• Malé a střední podniky
• Politika podnikání v různých výrobních sektorech
• Podnikání a ostatní související horizontální
politiky /energie,hospodářská soutěž,ochrana životního prostředí, podnikové
právo,výzkum a inovace, zákony duševního vlastnictví/
• Mezinárodní spolupráce EU s třetími zeměmi