1. Úvod do managementu kvality: Základní pojmy, politika systému managementu kvality, prvky systému managementu kvality, legislativa.
2. Soubor norem ISO 9001, základní pojmy a význam pro společnost.
3. Norma ČSN ISO/IEC 17025:2018, základní pojmy, význam pro zákazníky.
4. Správná laboratorní praxe, význam pro dosažení kvalitních výsledků měření.
5. Vytvoření systému managementu kvality v laboratořích, požadavky na management, podpora zákazníka, nástroje managementu kvality.
6. Technické požadavky na zkušební a kalibrační laboratoře.
7. Laboratorní informační systémy.
8. Metrologie, návaznost měření, referenční materiály, význam návaznosti pro zajištění kvality výsledků měření.
9. Zajišťování kvality výsledků zkoušek a kalibrací.
10. Validace metod - základní pojmy.
11. Postup provedení validace analytické metody.
12. Definice a význam stanovení nejistoty měření.
13. Postupy pro stanovení nejistot měření.
14. Praktické ukázky validací metod.
2. Soubor norem ISO 9001, základní pojmy a význam pro společnost.
3. Norma ČSN ISO/IEC 17025:2018, základní pojmy, význam pro zákazníky.
4. Správná laboratorní praxe, význam pro dosažení kvalitních výsledků měření.
5. Vytvoření systému managementu kvality v laboratořích, požadavky na management, podpora zákazníka, nástroje managementu kvality.
6. Technické požadavky na zkušební a kalibrační laboratoře.
7. Laboratorní informační systémy.
8. Metrologie, návaznost měření, referenční materiály, význam návaznosti pro zajištění kvality výsledků měření.
9. Zajišťování kvality výsledků zkoušek a kalibrací.
10. Validace metod - základní pojmy.
11. Postup provedení validace analytické metody.
12. Definice a význam stanovení nejistoty měření.
13. Postupy pro stanovení nejistot měření.
14. Praktické ukázky validací metod.